Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 4004 ggr
Anonymtjej
0

Jag svek min vän

Jag har en kompis. Ibland är hon underbar och vi har kul tillsammans. Men ibland är hon så… Självupptagen. Hon pratar hela tiden om alla killar hon skriver med osv, väl medveten om att jag inte får några alls. Hon har ingen jävla aning om hur jag mår. Men i alla fall, det är inte en ursäkt för det jag gjort. Jag och en annan kompis (som jag tyvärr litade på) loggade in på den första kompisens ask, för att JAG sa hennes lösenord. Det va en kul engångsgrej, att se alla pinsamma, anonyma frågor hon skrivit till andra Men igår fick jag reda på att min andra kompis, tillsammans med två andra går in på den första tjejens Facebook. Och dem hitta en ganska stor hemlighet där dom hon försökt glömma… Dem berättade det för tre andra tjejer, så det är några som vet om det nu. Och min första kompis (som blivit utsatt) har på något sätt, genom någon person fått veta detta. Hon vet inte vilka som har gjort det, men att flera vet om hennes hemlighet. Vad ska jag göra? Ska berätta henne att det var jag som avslöjade hennes lösenord? Hon kommer dock aldrig prata med mig igen, hon räknar mig som en av hennes bästa vänner… Har så jävla dåligt samvete över detta :( Vill inte vara en sån här person, vill inte vara nån taskig tonåring. Vill vara mogen, och nån andra kan lita på.

matsdotter
0

För att vara någon andra kan lita på så bör du nog berätta för din vän ändå. Ett tips är att börja med att förklara att du ibland känner dig avundsjuk på henne(det var i alla fall så jag förstod det?) och hur hennes sätt att prata lättvindigt om killar får dig att må, och även att du vet att det du gjort är fel, men att du ändå vill vara ärlig i och med att du värdesätter er vänskap.

Karmatarerskanise
18

Usch vad dåligt gjort att sprida vidare hennes lösenord och gå in påhhennes sidor! Så gör inte vänner, hur avundsjuk man än blir. Du måste berätta det NU så hon kan ändra lösenord och hitta vänner hon kan lita på.

jagga-ewe
6

Dåligt att avslöja hennes lösen, men samtidigt ett bra exempel på varför man inte ska ha samma lösen på flera ställen. Hade hon bara haft det lösenordet på Ask hade de andra inte kommit in på hennes fejja. Hjälper inte henne, men kanske kan en o annan som läser detta inse hur riskabelt det är.

Stå för vad du gjort, be om ursäkt men förvänta dig inte att få den.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Murvel]
5

Jag tror att TS är medveten om att det är fel att ge ut andras lösenord. Däremot så behöver hon bara stå för det hon har gjort. De andra har dragit sina strån till stacken de med, för när TS inte var med så gick ju även dessa "vänner" in på kompisens privata sidor. 

Men jag håller med ovanstående om att du direkt bör säga till din kompis hur det är och be om förlåtelse.