Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2737 ggr
youandyou
2014-01-13 01:12
0

när? förlova.

NHar några frågor^^ Hur gammla är du oh din partner? När blev ni tillsammans? När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt) Träffa ni dom innan ni förlova er? Flytta ni tillsammans innan ni förlova er? Hur länge var ni tillsammans innan ni förlova er? Hur länge hade ni vart tillsammans inna ni börja prata framtid? Är lie nyfiken ^^

Cahira
2014-01-13 01:22
0

På alla skulle jag svara "när det känns rätt". :) Att bo ihop först är smartast så man vet om man klarar av att vara gifta eller ej. Ju fler år man bor ihop desto säkrare kan man bli på hur man känner inför varann i långa loppet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Disturbed-Angel
2014-01-13 01:24
2

1.Hur gamla är du och din partner? Vi är 23 respektive 27

2.När blev ni tillsammans? sommaren 2006

3. När träffa ni varandras respektive (vänner/föräldrar/syskon/släkt) Efter någon vecka.

4.Träffa ni dom innan ni förlova er? Ja, Självklart

5. Flytta ni tillsammans innan ni förlova er? Ja det gjorde vi eftersom en förlovning är ett löfte om att gifta sig och spendera resten av livet tillsammans, Vilket i min mening är omöjligt att lova om man inte vet vad det innebär att leva med personen.

6.Hur länge var ni tillsammans innan ni förlova er? Fem år. 

[rumelle]
2014-01-13 05:08
0

Hur gamla är du och din partner?
26

När blev ni tillsammans? 
2004

När träffade ni varandras resptektive (vänner/föräldar/syskon/släkt)?
Jag träffade hans familj 2006, han träffade min 2009

Träffade ni dom innan ni förlovade er? 
Jag träffade hans innan och han träffade mina efter

Flyttade ni tillsammans innan ni förlovade er? 
Nej, vi hade inte möjlighet till det

Hur länge var ni tillsammans innan ni förlovade er?
5 år

Hur länge hade ni vart tillsammans innan ni började prata framtid?
Någon månad kanske

oh-la
2014-01-13 06:49
0

Hur gammla är du oh din partner? 

födda 87, så 26 och 27.

När blev ni tillsammans? 

Juni 2006

När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt) 

vi bodde hemma då, så ganska omgående tror jag. vissa av dem redan innan vi blev tillsammans.

Träffa ni dom innan ni förlova er? 

jupp

Flytta ni tillsammans innan ni förlova er? 

yes

Hur länge var ni tillsammans innan ni förlova er?

4 år

Hur länge hade ni vart tillsammans inna ni börja prata framtid?

något år ungefär

Praefatio
2014-01-13 07:42
0

_Hur gamla är du och din partner?
_25 och 32 i år.

_När blev ni tillsammans?
_Snart fyra år sedan.

_När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrar/syskon/släkt)
_Oj… Vänner och familj redan innan vi blev tillsammans, vi blev tillsammans ganska sent pga. brända hjärtan från tidigare förhållanden så vi var liksom "seriösa" minst ett par månader innan vi blev tillsammans inofficiellt. Så… ja, ett par månader innan helt enkelt. Varandras släkter träffade vi kort efter att vi blivit tillsammans.

_Träffade ni dom innan ni förlovade er? 
_Haha, ja.

Flyttade ni ihop innan ni förlovade er? 
Ja.

17 månader.

Hur länge hade ni vart tillsammans innan ni börja prata framtid?
När vi flyttade ihop började vi prata på allvar, innan dess hade det mest varit småsnack för att känna av om vi ville samma sak. När vi väl förlovade oss hade vi pratat giftermål ganska länge och var säkra på vad vi ville. Det var skönt!

fruktgumman
2014-01-13 08:09
0

**Hur gamla är du oh din partner? 
**36,39

**När blev ni tillsammans? 
**14 februari 1998

**När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt) 
**efter 1-3 veckor

**Träffa ni dom innan ni förlova er? 
**ja

ja

har varit tsm snart 16 år och har inga planer på förlovning

ett par veckor

Åsa S
2014-01-13 08:11
0

Hur gammla är du oh din partner? 42 o 43 

När blev ni tillsammans? juli 2013 

När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt)  efter några månader 

Träffa ni dom innan ni förlova er? hans mamma ja men inte mina föräldrar .

Flytta ni tillsammans innan ni förlova er?  Nej inte på pappret men vi bodde ihop efter bara nån vecka och flyttade växelvis mellan våra bostäder så vi har knappt varit isär sen vi blev ihop

Hur länge var ni tillsammans innan ni förlova er? 3,5månader

Hur länge hade ni vart tillsammans inna ni börja prata framtid? någon vecka

ChristineL
2014-01-13 09:04
1

29 och 30

När blev ni tillsammans?
2008

Vänner ganska snart, föräldrar efter några månader kanske, övrig släkt efter ytterligare nån tid.

Ja

Ja

3, 5 år

Efter ett halvår blev vi tvingade till att prata flytt då han blev varslad och det inte fanns jobbmöjligheter i staden vi bodde. Annars hade jag gärna avvaktat lite.

Sarah
2014-01-13 09:13
0

Hur gammla är du oh din partner? Vi är båda 32

När blev ni tillsammans? När vi var 24

När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt). Träffades genom vänner, andra vänner to några veckor. Hans föräldrar träffade jag då vi hade dejtat några veckor. Inte så att det var viktigt att träffa dem tidigt, det bara blev så :) Han träffade mina föräldrar efter några månader. 

Träffa ni dom innan ni förlova er? Ja självklart. 

Flytta ni tillsammans innan ni förlova er? Ja, vi flyttade ihop efter ca 10 månader, sen flyttade vi isär 2 år senare. Nu är vi särbos och förlovade. 

Hur länge var ni tillsammans innan ni förlova er? 5 år

Hur länge hade ni vart tillsammans inna ni börja prata framtid? Drygt 6 månader.

Fridaaaa
2014-01-13 09:35
0

23 resp 24

**2a året på gymnasiet, 1 september 2007

**När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt) 
**Vänner träffade vi fort, då många gick på skolan eller i klassen, annars tog det ett litet tag, lite utspritt.
Inom 1 månad började vi träffa varandras släkt, då främst familjen såklart först.

**Träffa ni dom innan ni förlova er? 
**De flesta ja.

**Flytta ni tillsammans innan ni förlova er? 
**Nej

8 månader ungefär.

Har inte direkt pratat mycket om framtiden, tagit mycket "som det kommer", eller kanske inte riktigt så heller, har inte planerat framtiden för långt fram om man säger så, då blir man bara besviken om det inte blir så.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jagga-ewe
2014-01-13 14:02
0

Vi är båda 39 år.

**11 november 1994, alltså drygt 19 år sen.

**När träffade ni varandras respektive (vänner/föräldrar/syskon/släkt) 
**Vi hade gemensamma vänner, så dem träffade vi ju ganska snabbt. Andra vänner träffade vi väl allt eftersom. Jag tror jag träffade hans föräldrar nån vecka efter vi blev ihop, han träffade mina i samma veva. Minns inte vilket som var först. Hans syskon träffade jag när jag var hos honom första gången, han bodde hemma. Jag har inga syskon. Hans resterande släkt träffade jag på julafton samma år. Min släkt träffade han väl pö om pö under första tiden.

Träffade ni dem innan ni förlovade er?
Ja, jag tror nog vi hade träffat de flesta vänner vid det laget. Vi hade inflyttningsfest med 33 pers på 44 kvm så då var nog "alla" med. Förlovade oss några månader senare.

**Flyttade ni tillsammans innan ni förlovade er? 
**Ja

5.5 månader.

Hur länge hade ni varit tillsammans innan ni började prata framtid?
Det var nog inte så länge. :) Vi hade varit ihop 6 veckor när vi bestämde att fira jul ihop. När jag var hos honom på julafton sa hans mamma "Vet du, första gången träffade hela min familj var oxo en julafton!" och jag kände värsta prestationsångesten. Men senare på kvällen pratade vi om det igen och skrattade åt att det kanske skulle bli en historia som upprepade sig. Sen i februari fick vi chansen att ta över en kompis lägenhet när han fick snabbt jobb flera mil bort. Sen dess har vi bott ihop.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[WickedAlly]
2014-01-13 14:16
0

Vi fyller 23 till våren.

När blev ni tillsammans? 
Juni 2013

När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt)?
Vi hade varit tillsammans i fyra dagar när hans mormor fyllde 70 och hela svärmors släkt samlades för fest. Hans pappas släkt träffade jag dagen efter.

Han träffade min familj samma dag. Min släkt har han inte träffat än för de har jag minimal kontakt med.

Vänner har vi en del gemensamma och övriga träffar vi lite då och då när vi åker till våra föräldrar. Men nu har vi nog träffat alla snart skulle jag tro. 

Nu förlovade vi oss aldrig utan gifte oss direkt men ja, vi träffade dem innan det. Eller jag tror inte att vi förlovade oss i alla fall, haha. Vi pratade om giftermål och han frågade om jag ville gifta mig med honom men vi bytte aldrig ringar eller så.

Flyttade tillsammans i juni, han frågade om giftermål i juli och sedan gifte vi oss i oktober.

Om man nu kan se det som en förlovning så drygt en månad även om vi pratat om att gifta oss sedan samma dag som vi blev tillsammans mer eller mindre. 

Det gjorde vi redan innan vi blev tillsammans, vi insåg fort under våra telefonsamtal att vi hade samma drömmar och mål. Vi kände nog båda att det var rätt och att vi inte ville vänta med att vara med varandra på riktigt.

tlover
2014-01-13 14:45
0

Hur gammla är du oh din partner?   26
När blev ni tillsammans?   när vi var 17 (9 år nu den 21:a)
När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt) innan det gått ett halvår, 18 års kalasen var innan vi hade varit ihop i ett halvår.
Träffa ni dom innan ni förlova er? Ja
Flytta ni tillsammans innan ni förlova er? Ja vi bodde i princip ihop inom ½ år men jag hade en separat lägenhet lite längre (men jag var aldrig i den)
Hur länge var ni tillsammans innan ni förlova er? exakt 4 år men ringarna köpten innan vi hade varit ihop i 2 år

Hur länge hade ni vart tillsammans inna ni börja prata framtid? nästan direkt, vi såg oss som gifta (aka bara ska ha varandra i all framtid) inom det första året, sen vi träffades har det inte funnits nått alternativ utom att vara ihop resten av livet eller hur man ska säga (inte tvång utifrån utan för våra känslor)

l'm back

Afturelding
2014-01-13 15:19
0

Vi är 21 resektive 24.

När blev ni tillsammans? 
Juni 2008

Det tog lång tid eftersom att vi bodde långt ifrån varandra. Han träffade min familj c.a 2 månader efter, men det tog ett år innan jag träffade hans mamma och syskon. Två år innan jag träffade hans pappa.

Ja.

Nej, vi gjorde tvärtom.

2½ år. Gifte oss efter 5.

Ett par månader, kanske 3-4.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Clementinbarn
2014-01-13 17:45
0

Hur gamla är du och din partner? 19 och 22 är vi När blev ni tillsammans? 2011 När träffade ni varandras resptektive (vänner/föräldar/syskon/släkt)? Han hade träffat mig och min familj redan 2007 genom min syster, 2010 träffade jag hans familj när vi va tillsammans första gången :) Träffade ni dom innan ni förlovade er? Vi är inte förlovade än så ja! Mååååånga gånger! Flyttade ni ihop innan ni förlovade er? Japp, vi bor ihop med 2 illrar Hur länge var ni tillsammans innan ni förlovade er? Inte förlovade som sagt och varit tillsammans snart 3 år utan några "mellanrum". Hur länge hade ni vart tillsammans innan ni började prata framtid? Någon månad typ? :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Anna4077
2014-01-13 18:37
0

Hur gammla är du oh din partner?  Nu är han 25 och jag 24 När blev ni tillsammans?  2010 jag var 21, han va/fyllde 22 När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt)  Innan vi blev officiellt tillsammans. Av misstag träffade han mina föräldrar ganska snabbt innan vi eller jag accepterade att vi faktiskt va tillsammans. Jag hade väldigt svårt att ge efter eftersom mitt ex hade varit otrogen. Träffa ni dom innan ni förlova er? Ja  Flytta ni tillsammans innan ni förlova er?  Vi bodde ihop i 3månader innan vi förlovade oss Hur länge var ni tillsammans innan ni förlova er? 6Månader Hur länge hade ni vart tillsammans inna ni börja prata framtid? Jag blev inte tillsammans med honom innan vi pratat framtid. Jag tänkte inte göra samma misstag igen och vara med någon som inte ville vara med mig helt hjärtat. För mig va det viktigt att veta att han va "all in" innan vi blev officiellt tillsammans.

Anna och taxen Max

ececilia
2014-01-13 19:22
0

19 och 20, men fyller 20 och 21

När blev ni tillsammans? 
Oktober 2011 men innan det hade vi varit på g ett tag men när jag träffade honom hade jag precis kommit ur ett jobbigt förhållande så jag ville inte rusa in i ett nytt förhållande, dock tog det inte lång tid innan jag fick starka känslor för honom, och han för mig.

När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt)?
Vi hade gemensamma vänner och föräldrar mm träffade vi innan vi blev tillsammans

Ja

Vi har inget eget än, håller på att fixa det, men jag och han tycker att vi redan bor ihop då han har alla sina saker hos mig och vi alltid är här och sover här och har gjort det sedan vi blev tillsammans

Vi förlovade oss juni 2012 så 8 månader 

Det vet jag faktiskt inte.. Tror nog vi började prata framtid ganska snabbt

// Evelina

Game
2014-01-13 21:25
0

23-26 år

När blev ni tillsammans? 

Augusti 2013 När träffa ni varandras resptektive?

Mellan 5-8 veckor

**Vi är inte förlovade ännu..

**

Ganska på en gång, tror det var andra dagen då vi delade åsikter om framtiden. Sen har vi pratat om framtiden lite då och då under ett halv år. 

[MyCassie]
2014-01-13 23:53
0

snart 28

När blev ni tillsammans? 
ca 2 mån efter vi träffats

Föräldrar, en vecka efter att jag träffa honom.

Ja

Nej

ca 6 månader

ca 6 månader

Är nu gifta och hållit ihop i 9 år.

[TheMiko]
2014-01-14 00:00
0

39 rsp 40 födda 1974

När blev ni tillsammans? 

December 2009

När träffa ni varandras respetektive (vänner/föräldrar/syskon/släkt) 

Direkt

ja

Nej

10 dagar, gifte oss efter 6 månader. Kände varandra i grundskolan.

1 dag

Maria
2014-01-14 10:34
1

Hur gammla är du oh din partner? Jag är 51 och min man är 57
När blev ni tillsammans? 1980🤐
När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt) Inom några veckor Träffa ni dom innan ni förlova er? Jajjamän
Flytta ni tillsammans innan ni förlova er? Vi flyttade ihop samtidigt som vi förlovade oss. 
Hur länge var ni tillsammans innan ni förlova er? 1 år. Han var tvungen att göra "lumpen" i 12 månader först. Han hade fått uppskov för att han varit sjöman.

Hur länge hade ni vart tillsammans inna ni börja prata framtid? Det kommer jag inte ihåg.

/Maria

[Eleya]
2014-01-14 15:05
0

Hur gammla är du oh din partner? 27 resp. 28 år.
När blev ni tillsammans? vintern -04
ca. 2 månader efter att vi började dejta/umgås
Vi umgicks som en familj, vi bodde hos föräldrarna ifall det blev för jobbigt.
Nä, vi bodde hemma när vi förlovade oss, men flyttade hemifrån inom 2år.
Hur länge var ni tillsammans innan ni förlova er
1½år, vi var 19 och 20 när vi förlovade oss, unga och naiva med redo att kämpa för vår kärlek.
Oj ett halvår kanske..och jag lät min man fria till mig istället för tvärt om.

[Tilde]
2014-01-15 23:30
0

Jag är 22 han fyller snart 24.

När blev ni tillsammans? 

Juni 2011 :)

När träffade ni varandras resptektive (vänner/föräldrar/syskon/släkt)?

Han träffade min familj första gången han träffade mig (han är från Danmark och åkte på besök hos mig när jag bodde med min familj). Jag träffade hans familj när jag sedan besökte honom i Danmark, fast han hade i alla fall egen lägenhet då. :P

Träffa ni dom innan ni förlovade er? 

Vi är inte förlovade, så ja.

Som sagt inte förlovade än. Vi flyttade ihop efter 2 månader tillsammans, haha. 

Hur länge var ni tillsammans innan ni förlovade er?

-

Hur länge hade ni vart tillsammans innan ni började prata framtid?

Vi började prata framtid så fort vi beslutade oss för att flytta ihop, lite innan det. Det var antingen att satsa på förhållandet eller att jag flyttade till Sundsvall… Vi bestämde att jag kunde flytta in med honom då. :)

JessieJames92
2014-01-16 15:17
0

Hur gamla är du oh din partner? Jag fyller 22 och han 25 i september. När blev ni tillsammans? April 2011 När träffa ni varandras resptektive (vänner/föräldrR/syskon/släkt) Vänner innan vi blev ihop, jag träffa inte hans familj och släkt förrän efter. Han kände dock min familj ca 4 år innan vi blev ihop.(Min bror är en av hans gamla klasskamrater från gymnasiet) Träffa ni dom innan ni förlova er? Ja Flytta ni tillsammans innan ni förlova er? Nej Hur länge var ni tillsammans innan ni förlova er? Nästan 2 år. Hur länge hade ni vart tillsammans inna ni börja prata framtid? Jag vet inte riktigt ganska snabbt dock, inom ett år. Men det är inte förrän nu på senare tid som vi har diskuterat mer detaljerat om hur vi vill göra i framtiden.

“Is it weird in here, or is it just me?”
https://www.youtube.com/watch?v=aZQDb8N6Gyw