Lägger ner! (långt)
Hej på er.
Uppdaterar nu igen efter mina andra två inlägg med däck-annons-killen.
Han ljuger och är inte alls ärlig emot mej.
Han ljög om att han skulle titta på en bil när han egentligen skulle till en "mycket god kär vän", enligt honom själv.
Det kröp sedan fram på nyårsafton när jag ställde frågan rent ut.
Sedan sa han att han skulle till GBG i "andra affärer". Jag ifrågasatte det uttalandet. (jag vet att han känner en tjej där)
Då sa han att han skulle köpa upp ett konkurslager.
Och jag hörde att han satt och flinade i luren.
Kände genast att han inte var ärlig.
Dagen han åkte dit så var han inte alls anträffbar. Jag skrev något sms om hur jag kände, att han var så hemlighetsfull och att jag kände att något inte stämde.
I ett sms senare på fredagskvällen skrev han att det skulle bli en Danmarks-resa för att överraska 50-åringen. Öhhh? Jag frågade vilken 50-åring och hur det gick med affären.
Inget svar alls på det. Blev totalt ignorerad.
På lördagen skrev han ett sms, sent på kvällen.
På söndagen sedan så frågar jag via sms hur affären gick. Jo den gick bra, skrev han.
Vad köpte du då, frågade jag.
Han svarade moppe- och mcdelar och annat bråte.
Det är så att när han köper sånt här så lägger han upp det på Blocket rätt snabbt. Jag har kollat om dessa delar men inget finns upplagt.
Hade vart ärligare om han hade sagt att han skulle träffa henne. Då hade jag vetat och då hade jag inte känt att han lurar mej.
Så helt klart var det "andra affärer" han sysslade med i GBG och sedan trodde han att han kunde lura mej.
Jag påpekade detta i ett sms och får då till svara att jag terrat han i fredags med sms….va??? Två sms….är det att terra?
Jag frågade saker som kanske vart känsliga och då skyller han på mej.
Som sagt så brukar han gå till en spåtjej. Hon sa att Kvinnor inte är något för honom. Och att han kommer att krossa många kvinnohjärtan. Och detta sitter han och säger rent ut till mej när han vet vad för känslor jag har/haft.
Han går så blint på hennes ord att han lever utefter det.
Men sedan säger han till mej att han vill bestämma över sej själv. Men likväl låter han en spåtjej bestämma. Hahahahahhhha.
Så nu har jag tackat för mej. Jag ville ha en ärlig vän.
Skippa karln. Verkar inte vara något att ha. Alls.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Vilka människor det finns. Att han orkar hålla på….
Kram på dig! Hoppas du hittar bättre vänner i framtiden! :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#1 Nepp…redan skippad men han försöker ändå att vara vän med mej.
Men jag är iskall. Jag släpper INTE in honom på livet igen, den saken är klar. Min vänskap är något man förtjänar, inte får.
Nej, det låter ju tveklöst som att ni inte är en bra match. Men jag kan tycka att du låter lite på, också. Inget illa ment.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Ja det finns mer att berätta om ungefär samma saker. Men det skulle ta mej evigheter att skriva ner de.
Ändå sa jag till honom i början att jag har rensat bland mina vänner och de som ljuger och håller på, åker ut kvickt.
Men han trodde nog att jag vart helt pantad och inte fattade vad han höll på med.
Mjaaa….lite på vet jag inte om jag varit.
Han har ju själv sagt att jag får sms:a och ringa när jag vill.
Jag har frågat han ibland om han tycker jag är jobbig. Men det nekar han till.
Han själv kan ha ringt 3 ggr på samma dag + sms:at mej med.
Sen när jag känner att saker är fel så är jag sådan att jag tar upp det. Och han sa att vi ska kunna ta upp saker om vi känner så.
Så jag kan nog säga isåfall att bägge vart lite på.
Jag tänker mer hålla koll på blocket för att kontrollera om han verkligen köpt vad han sagt att han köpt. Det är nog inte så hälsosamt för dig heller, kan jag tänka. Du bör hitta en man där du inte känner att du måste göra det, eftersom du litar på honom.
# 7
Aha, du menar så. 😉
Jag ville bara försäkra mej om att mina känslor var äkta i och med att jag kände att han ljög. Därför kollade jag.
När jag nu fick detta bekräftat så vet jag ju. Och kunde avsluta.
Hade jag inte kollat detta så hade jag fortfarande vart förvirrad och mått dåligt.
Annars är detta en sak som jag aldrig gör. Att kolla upp. För känns personen äkta och ärlig, behövs det ju inte.
Är det ens värt att ha honom som vän? Du mår ju bara dåligt av att hålla på och trassla och kolla allt han säger…
#9 Har jag inte längre. Han försöker men jag ignorerar.
#8 Nu säger jag inte att du gjort fel eller så, men jag tror personligen att är man någonsin på den nivån att man känner att man måste kolla så bör man nog göra slut oavsett. Alltså, hade du upptäckt att han inte ljög, så hade du ju varit den som kollade i onödan, och liksom "snokade" i onödan. Så känner man så är det förmodligen lika bra att avsluta på en gång.
#11 Eftersom han ljög om spåtjejen så visste jag ju att han ljög för mej redan då.
Och eftersom han var så hemlighetsfull om GBG-resan så kände jag att han ljög om det med.
Dåliga förutsättningar, kan man säga.
Jag känner ganska lätt när någon person som står mej nära, ljuger.
Men jag fattar hur du menar Bellatrix. 😉
Hade han inte ljugit så hade jag ju kollat han i onödan, så att säga. Men nu kände och visste jag ju att han ljög för mej.
#12 Jo precis. Det är lite som när folk tror att deras partner är otrogen och kollar deras mobil. Ofta är det befogat, för de hittar bevis där. Men egentligen borde förhållandet avslutas när man känner behovet av att kolla i sin partners mobil. OM man hittar något så får man sina misstankar bekräftade och det tar slut. Om man INTE hittar något så har man invaderat på sin partners privatliv rätt rejält helt utan anledning. Inget alternativ är liksom "bra", egentligen.
Så jag förstår absolut att du gjorde som du gjorde, jag bara spånar högt, att det i framtiden kanske är bäst att göra slut direkt när du känner att du "måste" kolla sådana saker. För ditt eget bästa då också, såklart.
Fast kolla Blocket och någons mobil är ju lite skillnad, kan jag tycka….fniss..😉
Men jag förstår hur du menar.
Och som tur är brukar jag inte behöva göra så här. Men detta var ett extremfall, då jag kände det så starkt att han ljög även om detta.

När jag läste dina andra trådar tänkte jag direkt att killen inte är tillräckligt intresserad. Nu verkar det som att han letar lite ursäkter för att han inte vågar säga det rakt ut.