Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 20124 ggr
Ellenfyrkant
1

Puss på pannan

Är jättenyfiken på vad det betyder för er både att ge och att få en puss på pannan, är det något ni reflekterat över?

Mvh Ellenfyrkant

silversol35
1

Tror aldrig jag varken fått eller gett det. Hmm. Spontant så känns det som ett sätt man pussar ett barn.

OlgaMaria
19

Det är omsorgsfullt och ömt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Thiah]
1

Håller med #2 omsorgsfullt och ömt.

Maria
1

Det beror alldeles på situationen tycker jag.

/Maria

Ellenfyrkant
0

#4 Förklara! :)

Mvh Ellenfyrkant

ChristineL
1

Jag tycker också att det är något ömt. pannan, kinden, halsen, näsan :P det kan nästan vara intimare än munnen tycker jag.

_Fisken
4

En kyss är erotisk. En puss är kärlek. En puss på pannan är ömhet.

Så tycker jag…

Jespersen
2

Jag håller med övriga, jag ser det som kärleksfullt och ömt.

Vyer
1

Det beror på vem som ger den. Men en puss på pannan känns rent generellt inte sexuellt för mig, utan mer den typ av pussar som en förälder kan ge sitt barn.

[rumelle]
3

Lite halväckligt tycker jag, men så har jag världens flottigaste panna också. Annars tycker jag nog som flera andra att det är ett tecken på ömhet och kärlek.

Gur4m1
1

En puss i pannan är vad min pojkvän eller killkompis kan ge mig, eller mor. KAn inte se min väninna göra det, där blir det puss på kinden ;) Håller med om att det visar på ömhet och omtanke, det är ju en del av kärlek, men det är inte passionerat. men det är ju inte alltid en passionerad kyss är lämplig- om man t.ex inte där däre relationsmässigt, eller om man kanske är ledsen, eller något hemskt har hänt/något bra, som inte hör ihop med sex. T.ex när man fött ett barn osv. Även stolthet- t.ex när en far kysser sin dotter/son/hustru när man gjort något bra, t.ex tagit studenten. Varför jag tänker att det är just män som gör det på Kvinnor är för att männen har bättre utgångsläge oftast, höjdmässigt- men sitter mannen så kan kvbinnan göra det på honom också :D Men jag har aldrig ställt mig på tå för att kyssa någon på pannan O.o Däremot gjort det på min pojkvän när han suttit ner och jag stått upp och han gjort någonting snäll/jag är glad för något.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

MsSofieG
0

Jag brukar pussa min pojkvän i pannan som ett ömhetsbevis. Och han brukar göra detsamma med mig. När han går till skolan och jag sover eller om jag gör något han uppskattar så brukar han även då ta tag i mitt ansikte och ge mig en puss i pannan och en riktig kyss på munnen :)

[GrandPa]
2

Nja, jag tycker det låter föräldrarelaterat. Och jag tycker nog att det är ett stort bevis på ömhet och älskan, till sina barn.

Fizzy
4

Ömhetsbevis. Att man visar att man bryr sig om personen. Inget jag skulle vilja få eller ge en kompis. Tycker det är mer passande för familj eller en partner :)

May the Gerbils be with you :3

erspers
1

En puss på pannan är vad man får av en far eller mor  ..ömhetsbevis förståss men inte alltför intimt

S

PennyScarlett
1

Jag tolkar en puss på pannan som att personen bryr sig mycket om mig. 

Jag själv har det som ett tecken på att en person betyder mycket för mig. Pussar alltid mina småsyskon på pannan och tycker jag mycket om en kille så gör jag det även på honom. Men det är väldigt intimt för mig att både ge och ta emot och ska inte missbrukas :O

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

[SophD]
0

Tycker som #16 :)

Gimbergsson
2

Jag tycker väldigt mycket om att få pussar på pannan av den jag tycker mycket om. Puss på pannan för mig är lite av ett du-tillhör-mig-jag-tillhör-dig-tecken. Som #16 säger, dessa små ömhetsbevis bör inte missbrukas, de är special moments!