Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 3656 ggr
[Try_To]
2014-01-26 00:17
1

Så ledsen

Jag är så ledsen . Och behöver goda råd och ärliga svar om vad ni tror om det här Har en pojkvän sedan sex månader tillbaka ! Det har varit rätt turbulent då jag känner att han inte prioriterar oss . Allt jag kräver är en kväll där det bara är vi två utan måsten och stress på att sova för att en massa sak göras ! Idag gjorde vi slut då han inte kunde ge mig en enda kväll ! Hur som så pratade vi direkt efter att vi skulle försöka igen och verkligen prata ut i morgon ! Ikväll är han på fest då hans bästa kompis fyller år ! Kan var ärlig med att säga att det inte känns nå bra att han far på fest när det är så dåligt mellan oss och att han gärna får höra av sig ikväll då jag verkligen behöver den bekräftelsen ! Vilket han inte har gjort utan det är jag som smsat ! Han säger att han älskar mig osv ! Och när jag skrev att jag saknade han svarade han inte förens en timme senare och berättade klart och tydligt att jag var enerverande och han tycker om mig men att han saknade mig inte för att han var med sina kompisar ! Min magkänsla säger att han inte har samma känslor som mig då han kan vara ute och ha hur kul som mig medans jag sitter hemma och gråter konstant ! Överdriver jag eller är min magkänsla rätt ? Just nu vill jag bara göra slut och skita i det här men jag älskar honom för mycket ! Vad tror ni ?

Carl-Philip
2014-01-26 00:38
8

Är ingen expert, men tycker du ska gå på magkänslan och ända det hela mellan er, dra vidare i livet och göra något vettigare av din tid än att sitta och gråta över en trasig relation. Utefter egen erfarenhet kommer det inget bra ur en sån situation. En kille som får dig att gråta och tvivla utan att ens sitta bredvid dig är inte rätt. Det kommer kännas underbart efteråt om du bara tar det steget :)

Karmatarerskanise
2014-01-26 01:05
2

Magkänslan brukar ha rätt. Och om han inte ens saknar eller vill träffa dig för att lösa era problem ich hellre festsr känner han inte som du som vill satsa tror jag.

OlgaMaria
2014-01-26 07:48
2

Gå på din magkänsla tror jag också. Så klart du ska känna dig prioriterad i en relation.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anna4077
2014-01-26 12:43
3

Om jag hade sagt till min pojkvän att jag ville göra slut för att han inte prioriterade mig och sedan ville försöka prata igenom det hade han gått genom eld och vatten för att vara hos mig. Aldrig att han hade gått på fest istället, bästa vän eller ej. Tror inte ens han hade väntat till dagen efter utan kommit till mig direkt. När vi började träffas och bodde på olika håll åkte han 2mil enkel väg bara för att få träffa mig en timme eller så. Hålla handen och prata. Då va vi båda över 20. Jag gnällde på min kille eftersom han kom hem sent nästa varje dag i en vecka. Jag va sur för maten stod klar och han kom inte hem fören efter 9 på kvällen = förstörd fisk. Då tog han sig tid för mig och anstränger sig för att inte vara borta sent på kvällen. Det är så det ska vara.

Anna och taxen Max

Gur4m1
2014-01-26 13:53
17

Hans bästa kompis fyller år- jag gillar inte att man ska behöva offra en massa saker för att "bevisa sin kärlek". Ert bråk kom olämpligt, han gick på fest för att tänka på annat- jag hade också, hur kär jag än är, blivit måttligt irriterad om någon ska hålla på att söka bekräftelse från mig- när jag är på fest. För på fest vill man ha kul, inte tänka på "skiten" som man måste ta itu med imorgon. Sen är det även alltid en dålig ide att börja höra av sig till folk som festar, eftersom man inte kan förvänta sig att få svar. Det är fest.

Han har lite tid för dig för att han pluggar/ni pluggar/jobbar, eller?

Sen måste man även få umgås med vänner och då finns det ibland lite lite tid över för sin partner. Det får man acceptera eller så får man gå skilda vägar. 

Jag hade inte orkat åka 2 mil varje kväll för att möta min kärlek, det hade jag blivit less på ganska så fort, hur kär jag än varit- för det hade stört både min sömn, rutiner och stulit tid från allt det övriga man måste göra om dagarna efter en arbets/studiedag.

Så jag säger emot alla här inne lite, och tycker inte alls att han är hemsk som inte går till dig och tröstar dej och håller på å skickar sms för att bekräfta dig, när han gått på födelsedagsfest- dagen efter ni gjort slut men beslutat er för att försöka igen. Ni kanske rent av behöver lite tid ifrån varandra och känna/fundera hur ni villha det och hur ni kan lösa det, om det går?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Karmatarerskanise
2014-01-26 14:00
3

5 Så du hade alltså priorietrat fest framför att ordna upp förhållandet?

Konstig prioritering i min värld. Skulle jag och sambon ha så stora problem att det riskerade ta slut skulle jag ALDRIG välja att gå på fest innan vi löst våra problem.

[Try_To]
2014-01-26 14:08
2

Tack för alla svar #5 det är barn jobb vänner och även från min sida då jg har jobb hundar vänner ! Det jag har krävt är en kväll på 6 månader då det bara är vi och inte hans kompisar . Vilket jag inte tycker är så mycket begärt ! En kväll där man kan släppa vardagsbestyren och bara se till varandra ! Så jag menar inte varje dag varje helg och att han ska lägg allt åt sidan utan tvärt om jag tror på egna intressen och egen tid men någon gång borde man kunna äta en god middag och prata om annat än tvätten städa bilen osv osv och bara samtala eller se en film osv ! Vilket han håller med om säger han men visar något annat ! Allt annat är bra vi funkar super tsm kan prata Men det är just prioriteringen och att han kanske inte känner samma sak utan känns mer som en trygghet att ha mig där ! Ah jag vet inte

Gur4m1
2014-01-26 19:10
5

#6 Fest med sin bästa vän på hans födelsedag, jajjamensan. Folk agerar olika i sådana här situationer och en dle är sämre än andra på att ändra inplanerade saker. Eftersom det verkar ha avrit turbulent mellan dem- så känns det som att han inte är redo att missa den festen för att "kanske" få det att fungera med en tjej han varit med i ett halvår. Varför måste han offra den festen för att visa att hon är värd något, att relationen är värd något?

TS jag ser ingenting fel i att du vill ha mer egentid/kvalitetstid med honom. Det får du försöka förklara helt enkelt. Det måste inte handla om att han inte tycker om dig lika mycket. Ni verkar fungera olika. Så jag förstår att du blev ledsne när han skrev sådär men du kanske inte skulle ha messat honom till att börja med då du visste att han skulle på fest och ni kommit överrens att träffas senare?

När min pojkvän sms:ar mig när jag festar brukar svaren bli något i denna stil : GLBlk ajg Kgn sne"!"*"

Mina prioriteringar är helt oke, funkar för mig och min pjkvän, vi har varit tillsammans i många år nu. Men vi är likadana- vi uppskattar egentiden och kan även ha kvällar helt för oss själva. Så du får kanske ta tag i det på något sätt och ordna så ni har er en egenkväll- så får han se att det faktiskt är trevligt.

Ni kanske kan åka på tu man hand på en weekend? Eller säger han blankt nej till det? Eller bara som du säger, se en film och käka pizza, du och han. Men säge rhan nej eller är du besviken att HAN inte ordnar så det blir så?

Blåvägrar han om du skulle ordna så ni fick en kväll utan polarna, barnen, osv?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
2014-01-28 13:52
1

En dag då och då då man är själv är inte mycket att begära, men man kanske inte behöver välja just den dagen då bästa vännen fyller år. Är helt med på Gur4m1 på det här. Ni har bestämt att ni ska prata ut imorgon, alltså inte dagen för festen. Då tar man det inte under festen.

Sarah
2014-01-28 14:15
1

Och, du har sagt att han gärna får höra av sig under kvällen för att du behöver bekräftelse. Vill du att han ska höra av sig på order? Du har precis gjort slut, är kanske inte så konstigt om han behöver vara ifred och tänka, prata med kompisen, rensa skallen eller ngt liknande. Istället jagar du honom med sms. Hade jag varit i hans situation (alltså gjort slut/ blivit dumpad och sen kommit överens om att prata ut dagen efter) så är det tveksamt om jag hade svarat på sms alls. Nu låter jag hård, men låter som att du behöver jobba lite med ditt självförtroende. 

Sen om ni inte har ngn egentid, det är såklart ngt ni måste diskutera ordentligt.

[Try_To]
2014-01-28 14:32
0

#9 svarar snabbt svarar längre sedan ! Men det var inte alls så att jag krävde att vi skulle ha rnsamkvällen den kvällen ! Det var planerat sedan länge att vi skulle gå på festen tillsammans :P så bitchig är jag Ikket :P

Sarah
2014-01-28 15:28
0

ah, mitt missförstånd om dag :) men allt annat står jag för.