Alla hjärtans dag
Snartär det Alla hjärtans dag.
Många ser det bara som ett jippo som är till för att handeln ska tjäna pengar och att man ska visa sin kärlek alla dagar på året. Andra ser det som en fin dag som inte utesluter att man visar sin kärlek alla andra dagar också.
En del behöver säkert en sådan här dag, eftersom de kanske glömmer bort det i vanliga fall. Stress och vardag kan tyvärr ha den förmågan.
Hur ser du på det? Vägrar du fira dagen eller gör du kanske något litet? Eller något stort?
Önskar er alla en glad alla hjärtans dag, oavsett om ni ska fira eller inte 
Lite ska jag väl fira. Tror vi fikar lite. Vi skulle gå på bio men det blir nog nästa helg troligen. Vi har nämligen väldigt mycket denna veckan.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Tycker personligen att det är ett kommersiellt jippo, men det är klart jag firar. Jag och sambon tänkte laga god mat hemma och inte göra nåt speciellt romantiskt. Tänkte spela lite spel på xboxen, dricka lite cider/öl och bara njuta av att ha det mysigt.
Men så kommer han och säger att han vill bjuda ut mig, så det blir restaurang istället för god mat hemma. Men i övrigt samma sak.
Dock ser jag inte nödvändigheten att lägga ut pengar på alla blommor och nallar som säljs precis överallt. Bara man gör nåt mysigt med sin partner så räcker väl det?
Men vi brukar mysa dom flesta andra dagar med. Nu gör vi det nog mest för att jag vill. 
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Sambon kommer hem efter några dagars jobb och det är min och hans present det.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Visst är det ett kommersiellt jippo, men jag blev ändå glad när pojkvännen sa att han vill bjuda ut mig på restaurang
Och ja, man ska väl egentligen fira kärleken alla dagar, men jag tycker det är mysigt att göra något klysch-sött på alla hjärtans dag 
Jag ska mysa till med med film och godis med några nära vänner och en kille jag "dejtar" :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag har alltid lyckats vara singel på alla hjärtans dag å då inte brytt mig särskilt mycket om det I år är första gången jag inte är singel men det verkar inte göra så stor skillnad. Imorgon ska jag jobba och sen sitta ensam hemma resten av kvällen. Tror inte grabben bryr sig särskilt mycket om vad det är för dag. Jag bryr mig litegrann men det är inte hela världen.
Det kanske är ett jippo och visst har vi fixat extra hjärtetrams till butiken där jag jobbar. Men man firar ju så många andra konstiga dagar så klart att alla hjärtans dag också ska firas.
Vi firar det inte, inte Halloween eller andra dagar heller - som inte jag eller mina morföräldrar hade med sig. Dvs jul, påsk, midsommar, våffeldagen, semmeldagen… 
Ska man nu nödvändigtvis göra något speciellt - så slösa inga pengar på onödiga saker som kort, nallar osv. Baka eller laga något Du är bra på. Bjud på frukost på sängen, eller middag på kvällen med efterrätt. Ta ett bad ihop eller se en film i soffan - egentid tillsammans helt enkelt.
Eftersom det råkar vara vår förlovningsdag firar vi lite smått. Vi brukar laga en god middag tillsammans och duka upp lite mysigt med levande ljus osv. Det är nog den enda dagen på året då vi inte sitter vid TVn och äter. :P

Vi ska fira med extra god mat o efterrätt o så. Har bestämt att ej köpa nåt till varandra utan visa med små tecken istället:)
Jag kommer faktiskt inte att fira alla hjärtans dag. Vi visar vår kärlek till varandra varje dag, min man och jag. Har aldrig firat den dagen, så det har liksom blivit en vana att inte göra det 
/Christina
Jag har dragit bort min hand från denna dag, och sagt "suprise me" åt pojkvännen (som aldrig gjort en stor sak av denna dag). Så slipper jag blir grinig för att jag lagt ner tid och engagemang på att göra dagen lite extra speciell- lite press dåd et är en dag per år :P och han skitit i det.
Vi lär göra samma "mys" som vi gör varje fredag men nu blir det på en torsdag, yey! 
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Killen hatar alla hjärtans dag. Ett jäkla jippo. Men jag skiter i det fullständigt och tänker minsann mysa till det ändå, är trots allt ledig. Så under tiden han jobbar ordnar jag till middag, annat gott, symbolisk present, tända ljus och film. Inget märkvärdigt i mina ögon, jag har gjort det förr helt utan anledning och älskar att fixa och greja :-)
Mvh Emelie 
Om några timmar? Visst är det den 14e? Så att det inte är jag som minns fel bara :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Det är ett inlägg från förra året. Ändrar det till "snart" :)
haha okej. Tyckte det kändes konstigt men då förstår jag :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
😃
Jag och sambon ska äta något gott och bara umgås. Mysa lite extra och bara känna kärleken. Vi sparar pengar till vår årsdag som är om två månader istället.
Jag ser det lite som ett jippo, men i år är det våran första bröllopsdag! Den ska firas med fin middag hemma, enkelt och bara vi och dottern <3
/Christine
Ska köpa lite godis, en blomma och glass.
Sen ska jag tända några ljus och kolla på serier ensam på min dator medans jag äter allting. Med en fin liten ros eller något bredvid! :D
Forever alone.. .-.
Vi lär inte göra något. Känner mig så pressad vid tillfällen när man förväntas göra något. Även om min sambo aldrig förväntat sig tex sex så känns det som min "skyldighet" så vi gör nästan ingenting på sånt. Vi är noga med att varje dag säga att vi älskar varandra och visa det. Sen gör vi lite mer saker spontant så jag slipper känna press. Vi missade helt våran 3års förlovningsdag som va i december. Lite tråkigt men det blir inte roligt när jag gråter och känner mig stressad och pressad att göra saker.
Anna och taxen Max
Vi har aldrig firat Alla hjärtans dag. Jag har nog inte gjort den sen jag gick i trean och man var tvungen att göra kort 😃
Vi har ju våra årsdagar att fira vår kärlek på istället.
Men i år ska jag på konvent i samband med All hjärtans dag, förvisso helgen efter, men det är lite av ett kärlekstema.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Har inte firat nåt speciellt innan men detta året tänkte jag kanske bjuda min pojkvän på middag på nån restaurang eller nåt. Sen får han väl nån chokladask 😃
Men gillar att göra lite såna saker då och då, ibland utan att det är något speciellt.
Men oj såg inte att det var ett gammalt inlägg 😮
25 det gör väl inget? Det är snart alla hjärtans dag. Du är ju inte ensam om att ha skrivit i tråden det senaste.
#26 Nej det gör inget alls.