Relationer iFokus

Relationer

Etikettdejting
Läst 4393 ggr
[gossi15]
2014-01-31 19:46
0

Killar!!!

Jag träffade en kille för ett tag sen hans namn är eliot säger vi. 

Han var så snäll i början väldigt kärleksfull av sig. hjälpte mig med plugget , ringde mig när han lovade. men helt plötsligt slutade han , han säger oh jag kan ringa har all tid i världen. så ja ba ring då, han fråga efter mitt nya nummer. och så läste han de smset (med mitt nya nummer) men så loggade han ut från kik, och slutade svara. han har inte svarat på 2 dagar nu och inte ringt.

Inte bara de så är han väldigt till och från. han är "upptagen" ofta.

sen för 1 vecka sen tog ja upp kontakten med en kille som ja snackat med för 4 år sen (gilbert) till och från. Han är perfekt. hans personlighet och allt har alltid gillat han. 

Det började så bra , vi pratar osv. men han blir översocial när vi pratar om sex. annars tar det längre tid för honom att svara. men skriver ja nått "sexigt" ja då svarar han 1 sek efter. 

Han blev efter att vi snackat sex väldigt social när de gäller allt annat också. men så hade vi bestämt att ringa idga och prata i tele. men så ringde han aldrig upp och jag frågde haru glömt att vi skulle snacka. han sa nej men vi kan ju snacka sen. jag ba jaa okej då. och sen dess har han inte hört av sig (5 timmar)

jAG är så trött på dethär beetendet de flesta killar ger mig.

Och jag vill ju inte skriva till "gilbert" för att inte verka desperat :/ tror jag skrämt bort honom , fast ja försöker att inte messa flera gånger per dag och de har ja ju inte gjort. men minst en gång tkr jag.

vad tycker ni? hur låter det? vad ska man göra? ska jag inte skriva nå mer till nån av de?

Karmatarerskanise
2014-01-31 19:48
19

Hör dom inte av sig så strunt i dom.

[gossi15]
2014-01-31 19:55
1

#1 ska göra de.

så tror du att gilbert skulle höra av sig om han tyckte om mig på riktigt??

Karmatarerskanise
2014-01-31 19:59
17

2 ja. Är man intresserad hör man av sig.

[gossi15]
2014-01-31 20:00
0

även fast han e en kille som får vem han vill o har luft och aldrig skulle toffla för en tjej?

Gur4m1
2014-01-31 20:02
1

Hö de inte av sig så hör de inte av sig, och ibland har folk anlending till at tinte höra av sig också- och då får man höra anledningen när de väl hör av sig. Är det en ska som sker hela tiden så är man väl någon andrahandsval skulle jag tro. Den de hör av dig till när ordinarie inte hör av sig :P

Ett alternativ är också att du kanske är lite för på? lltås läser in för mycket och blir offensiv (?) när de inte hör av sig direkt när ni kommit överrens om det/du upplever att de borde höra av sig osv. Dvs chilla lite  ^_^

Förstår att det inte känns kul att bli ratad, men ta inte ut det i förskott, någon förklaring kommer och då lär du ju höra om det är bullshit eller ett troligt scenario.

Händer det som sagt ofta, gå vidare med något annat.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Karmatarerskanise
2014-01-31 20:02
2

Ja? Är man intresserad av någon så är man. Man slutar inte plötsligt höra av sig.

Gur4m1
2014-01-31 20:18
2

Jo, om man har annat att göra. Låte rju inte som att det är pojkvänner till TS, utan internetragg/sms/chat/skype…kik…..grejs. Så är man bara "på gång" och chattar lite ibland så är det många som faktiskt inte tar så jäkla hårt på det, speciellt om man aldrig träffats irl ännu.

[gossi15]
2014-01-31 20:29
0

#7 ja fast båda två har sagt att dem vill träffa mig. o gilbert han sa de liksom igår..men just nu har jag insett att jag inte ska ta människor från internet seriöst.

hör dem inte av sig så okej , då går ja vidare och snackar inte med nån kille från internet igen. 

kärleken får väl kma irl ist.

Karmatarerskanise
2014-01-31 20:43
8

8 har det bara gått en dag? Då får du ju lugna dig.

[gossi15]
2014-01-31 20:53
0

ja vet :/ kan inte kontrollera mig. får ja inte en bekräftelse lr svarar han inte på ett mess på typ 4 timmar så blir ja galen. ledsen , o sur.

ja kan sitta o stirra in i skärmen 3-6 timmar bara för att se ifall han skriver lr läser. och jag har det så jobbigt att koncentera mig på annat än honom under den tiden tills han svarar. så när han svarar så låtsas ja att ja måste sova så ja slipper den processen igen!

Gur4m1
2014-02-01 09:15
1

Precis som du gör, har två killar som bekräftar dig och vill träffa dig- så lär även dessa killar kunna ha fler tjejer som bekräftar dem och vill träffa dem.  Precis som i verkliga livet också. Ni är inte tillsammans men du ställer krav som en flickvän ;) Så lugna ner dig så får du se var det tar dig. Ha inte så bråttom. En del slänger iväg ett meddelande när de har tid, sen "lever de" i verkligheten också. Handlar, lagar mat, äter, ser på tv, umgås med vänner/familj, går på fest, sover, läser en bok…du vet… Inte sitter vid datorn. Eller kanske ens orkar hålla på och sms:a. Jag kan vänta med sms om jag får ett vid en olämplig tid, sen glömmer jag bort att jag fått det eftersom den "försvinner" då jag läst den. Så kommer man på nån dag/timamr snare "fan, visstja….*sms*ar". De kna vara intresserade men är kanske inte upp över öronen förälskade i dig, det måste de väl inte vara, ni har ju inte ens träffats? 🤪Så summa kardemumma så är deras beteende rätt normalt medans du verkar gå lite för hårt in…

Så lugna ner dig :) Låter inte alls hälsosamt. Var inte så…angelägen och desperat. De tär bra att visa att man ÄR intresserad, måste inte spela svårfångad, men de hör av sig, när de har tid. Precis som du hör av dig när du har tid. De försvinner inte bara för att du inte sitter där direkt de skriver åt dig, ok? Sitt inte där och vänta- gå och gör något med din tid :) eller åtminstonde, spela spel eller läs något intressant medan du ändå sitter vid datorn ;S Så svarar du när de ger svar, men ärligt- nästa gång de skriver kanske DU ska vänta någon timme innan du svarar- så du inte är allt för tillgänglig när de själva inte verkar vara det. Det är mitt tips.

Så; Det låter inte alls bra hur du känner inför hela processen, vad du gör mot dig själv. Du verkar bli väldigt stressas av det hela. Försök att hitta ett sätt att slappna av. Jag förstår att du blir upprörd om killen inte hör av sig -om du sitter där och skuttar på stolen tills han svarar- kan ju ta timmar! :D Men det är inte bra för dig, eller om du ska få en relation av det hela. Kanske inte investera SÅ mycke känslor i någon du bara chattat med ett litet tag? Spara det tills ni ses irl. Många behöver ses innan ett ÄKTA intresse dyker upp. Okej? :)

Lycka till!

[gossi15]
2014-02-01 09:18
1

^^ de där hjälpte så mkt , tack! De e sant vartenda ord du säger! :/ fast ja vet verkligen inte varför ja e sån som blir stressad , kär på en gång och vill ha bekräftelse hela tiden ! men tack de hjälpte! han har fortfarande inte hört av sig , o ja tänker inte bry mig , när han hör av sig så får han väl göra de!

Gur4m1
2014-02-01 09:28
0

#12 det är helg, han är kanske ute på dejt, bortrest eller varit på fest med vänner, afterwork…finns tusen orsaker till varför folk inte är så bra på att höra av sig vid veckoslutet. Men ja, den onda sanningen är ju att det även kna bero på ointresse, eller att han dött, eller lagts in å psyket (det hände mig en gång, true story! Alltås att en kille som jag snackade med blev inlagd).

Jag skulle säga att du går vidare när du inte hört av från honom på två veckor. En vecka är lätt hänt, av många anledningar- två veckor? Njea….såvida han som sagt inte dött eller "bara helt plötsligt" for på smester i typ Thailand :P Efter två veckor skulle jag sluta med att vänta på att han hör av sig. hör han av sig i framtiden så blev du nog helt enkelt bortvald tillf römån av någon annan tjej och det gick åt skogen så han gör ett försök till med dig. Inte en kille jag skulle satsa på, men sånt vet man nog inte geentligen innan man träffats- hur investerade man bör/kan bli i varandra.

Vilket som, sitt inte och vänta! :)

Lycka till med dejtandet.

[gossi15]
2014-02-01 10:58
0

fast om han inte var intresserad tror ja inte han hade skrivit t mig efter ett år o mer…:/ :P

[Jane95]
2014-02-02 02:12
3

Jag vet preeeecis hur du känner dig! Jag var likadan när var i början av tonårsåldern, det kändes som om jag blev kär i varenda kille som skrev till mig! Utifrån egna erfarenheter så skriv till internetkillarna, men träffa dom inte. Använd dom till att "flörta" av dig ( visste inte riktigt hur jag skulle fixa ihop den meningen;)), och för att få det dära speciella pirret i magen. Enligt mig så existerar inte "internetkärlek", men det trodde jag ju verkligen inte i den åldern. Allting var så spännande (Åh Jonas, han låter som en snygg kille och så skulle våran framtid kunna se ut.. osv) Jag trodde att jag blev kär i alla, men insåg senare att jag var bara "kär i kärleken". Jag var så fast vid att jag få vara med om en klassisk kärleksfilm och drömde mig bort så fort jag fick en bekräftelse av någon. Men så går det ju förstås inte till, förstår jag idag(nästan hihi). 

Men iallafall, resultatet utav min text ovan är att du ska göra precis som #13 skrev, chilla! Även fast det inte känns som det, så finns det ett antal miljarder killar att välja på här i världen;) Forsätt skriv med killar som ger dig pirret men låt det inte gå överstyr över ditt " riktiga liv". Gör saker som håller dig motiverad( Träna, ny hobby, spela musik, dansa osv). Livet är för kort för att sitta och vänta, Lev livet!:)

David00
2014-02-07 12:05
0

Precis som de flesta här påpekar är det viktigt att "go with da flow" o chilla! Gör det enkelt för dig, fråga han rakt ut vad han vill, är ni inte ute efter samma mål med dejting så ska han inte slösa din tid för det finns fler än han utan tvekan! Du måste sysselsätta dig så att du inte tänker på honom, för om man som tjej visa mer "intresse" än killen då blir automatiskt killen oftast mer bekväm osv. Kolla gärna dejtingkung som bloggar om liknande: http://dejtingkung.se