relationer
En relation är så mycket mer än en hjärtevän. Alla du har i din närhet, vare sig människor eller djur har du en relation till. Är det bara jag som tycker så eller? Har mer eller mindre bara fått en massa knasiga blickar och kommentarer när jag sagt så, börjar undra om jag har fel?
Jag håller med! Alla du möter i vardagliga livet får man ju en relation till. Tanten på ica, läkare, grannar…
/Christine
Ja vi har relationer till alla vi har i vår omgivning men allt är inte kärleksrelationer såklart. Vissa har svårt att skilja på relation och kärleksrelation när ordet relation används.
~God loves you, and I´m trying! ~
Skönt att fler tänker som mig!
En relation är just det man har till människor man möter genom livet. Påstår man att man bara kan ha en relation med en partner vet man inte mycket :)
Man har ju en relation till sina föräldrar, syskon, arbetskamrater osv.
Kärleksrelationer är ju en del av det hela.
Jag har en relation till mina katter också😉
/Maria
jag håller med. en relation är ju en kontakt mellan människor (eller djur) och måste inte vara romantisk och/eller sexuell. jag tror att vi tenderar att lägga lite väl mycket vikt vid just parrelationen. det är klart att det är fantastiskt att vara kär och allt det där, men men många verkar känna det som om just parrelationen är nödvändig för att man ska vara lycklig trots att man kan vara precis lika lycklig utan, framförallt om man har goda vänner och/eller en nära relation till sin familj.
det överdrivna fokuset på parrelationen tror jag kan vara ett problem. dels för att vi då lätt missar att njuta av livet och av alla andra relationer för att vi är så upptagna av att leta efter en partner och dels för att det ju är ett väldigt stort ansvar man lägger på sin partner att förvänta sig att den relationen är det som ska göra ens liv komplett och lyckligt.
Jag håller med dig och förstår precis vad du menar🙂