Hjälp med relation
Hej! Jag har ett problem som jag skulle behöva hjälp med. Är i ett underbart förhållande med min pojkvän som jag är lycklig med! Men sen finns det en kille/man med fru o barn som det pirrar i magen på mig när jg ser o pratar med. Det är ett riktigt problem o det måste försvinna!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Det är naturligt att man får såna känslor då och då. Få inte panik över det. Försök styra dina känslor dit du vill ha dem, och lita på att känslorna för den gifte mannen kommer svalna med tiden. Man kan inte trolla bort såna där känslor på ett kick, men om du försöker styra dina känslor så kommer du känna det du vill känna i sinom tid.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Så länge du inte agerar på vad du känner, så behöver det inte vara/bli ett problem? :)
Precis, man kan inte styra över sina känslor, men man kan styra över sitt beteende. Det är inte jättekonstigt att man kan bli attraherad av någon annan när man varit i ett förhållande en längre tid och nyförälskelsen har gått över, men man bör se det för vad det är. I 99 fall av 100 är det en tillfällig distraktion och ingenting som skulle leda till något vettigt om man gav efter för det. Eller oftare än så, när jag tänker efter, för jag betvivlar starkt att det är så många som 1 av 100 som faktiskt har råkat träffa sin själsfrände samtidigt som de egentligen är helt lyckliga och nöjda i en annan relation!
Så låt det pirra men säg inget och gör inget. Jag lovar, det går över. Och passa på att vända blicken mot ditt förhållande och se vad du kan göra för att göra det mer intressant än en flyktig attraktion. Även det bästa av förhållanden kräver underhållsarbete.
Bara det att jag är 19 o han typ nått på 30? Gav förstår inte ens varför det är så.. Måste verkligen få bort det! Ingen chans att jag ens skulle tänka tanken på att göra nått.
// Claudia Bertheau
Jag tycker det var lätt hänt i den åldern att bli lite förälskad i någon äldre "riktig man" med fru och barn. De utstrålar helt enkelt ofta en manlighet som yngre singelkillar inte gör. Lätt att falla för det. Men det är ju bara en känsla. Som sagt. Inget att bli hispig över. Fokusera på din egen relation så kommer det gå över.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Försök att inte ha sån panik över att du måste få bort känslan. Det är bara en känsla, och känslor är inte farliga. Låt den vara där tills den tröttnar och ger sig av. Du vet ju att du inte tänker agera på den.
men tänk om han typ känner av den ? det hade ju inte alls varit speciellt bra :s
// Claudia Bertheau
Spela roll om han känner av den, du skulle väll inte ge upp din pojkvän bara för att en 30 åring känner av att du är attraherad till honom :) Och har han fru och barn tror jag mest han skulle tycka det var sött av dig att ha en liten crush på honom
Som man kan jag säga att det är rätt smickrande att ha en ung kvinna som är lite småförtjust i en, men det är sällan man agerar på det faktiskt för med ålder kommer också visdomen om problemen som följer. Denna är ju dessutom upptagen med fru och barn, och är det en bra kille kommer han aldrig ens röra dig om du så slänger dina trosor i ansiktet på honom. Reflektera över varför du känner som du gör och då kanske du kommer på vad du behöver i ditt liv för att må ännu bättre.
Tack för era tankar och visdom :)
// Claudia Bertheau