Relationer iFokus

Relationer

Etikettjobbet
Läst 2119 ggr
[Älskamig]
2

Min pojkvän = stor press.

Hej på er!

Min pojkvän sätter allt för stor press på sig själv. Det spelar ingen roll om han har feber eller någon annan sjuka, ändå jobbar han. Detta ger inga bra resultat för honom, och det påminner jag honom om hela tiden. Hälsan går först, och det säger han till mig, men han tar inte det till sig själv.

Jag pluggar, så har inte sån koll på det här med jobb. Men jag har ändå vett till att förstå att hälsan går först! 

Vad ska jag göra? Han är för snäll och säger aldrig nej heller, så ställer upp för allt och alla. 

Jag blir tokig. Detta påverkar ju vårat förhållande, med tanke på att han ofta ligger sjuk när vi väl ska ses, pga att han inte kunnat vila alla andra dagar..

Bjallstal
2

Hälsan går först! Det finns absolut ingen som kommer raka honom för att han jobbar ihjäl sig. Jag var sådan innan, jag jobbade, och jobbade trots diverse krämpor. Men när jag blev fast anställd på mitt nuvarande kraschade min kropp. Min reumatism pallade inte trycket längre, så slutade med 3,5 månads sjukskrivning på 100% och sedan en månad på 50%. Var så sjukt rädd för vad mina chefer skulle tycka och tänka pm mig, speciellt eftersom jag precis blivit fast, men har inte varit några sura miner alls från dem. Han måste ta det lungt, annars kommer han gå in i väggen så småning om, min pappa har varit nära flera gånger, och bara det är ingen trevlig syn. Hoppas du får honom på rätt köl, och att han lär sig att ta vara på sig.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Älskamig]
0

#1: Låter inte alls roligt :( Jag har försökt göra allt för att han inte ska jobba, men slutar med att han såklart bestämmer själv. Jag har ingen rätt att bestämma vad han ska eller inte ska göra, såklart. Men det är påfrestande och jag blir orolig för honom, så klart :(