raggtips
Hej! Jag ska börja på en ny skola. Och jag är osäker på hur jag ska ragga där! Så att jag får någon/några att gilla mig. Har någon bra tips? Jag är en kille. Är 17 år. Och är lite blyg när det gäller tjejer.
Du ska väl bara vara du och ragga kanske inte är det första du ska tänka på?!
Klä dig lite extra första dagen för lite intryck men gör dig inte till
Alltså, jag tycker inte att du ska gå in för att ragga det första du gör, utan försök mer att skaffa vänner och så. Och det är ganska enkelt om man har lät för att skratta och kan få andra att skratta! Man ska vara sig själv. det brukar människor gilla.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
ja men jag menar hur jag ska få en tjej.
nästan alla tjejer i min klass hatar mig.
jag brukar alltid vara snäll mot dem och hjälper dem när det behövs.
så hur kan jag få en tjej på bästa sätt?
#4 Börja med att lära känna folk, sen börjar man oftast umgås mer på fetster, korgen osv
Jag började träffa killar när jag gick i gymnasiet och festade mycket.
Jag kan bara hålla med alla som skrivit innan, att ragga bör inte vara din första prioritet när du kommer till en ny skola. Du känner inte de andra, och vet inte vad det finns för historia, allianser, konflikter osv bland dem - nu utgår jag från att du byter till en klass som redan gått tillsammans ett tag, men även om alla är nya kan det finnas getingbon du inte vill trampa i.
Dessutom tycker jag generellt att det bästa sättet att ragga är att inte ragga. Att istället gå in med inställningen att det är roligt att träffa nya människor och se vad de är för några. Betrakta tjejer som potentiella kompisar och inte som raggobjekt i första hand. Tjejer är också människor, you know. Då blir det lättare avslappnat och trevligt och större chans att de gillar dig.
Om alla tjejer i din nuvarande klass hatar dig skulle jag ta en allvarlig funderare på vad du gör för fel. Du säger att du är snäll och hjälper dem, men upplever de situationen på samma sätt? Vill de bli hjälpta? Respekterar du deras signaler som säger att de inte vill att du ska komma närmare eller fortsätter du försöka? Eller gör din blyghet att du beter dig på nåt särskilt sätt, inte svarar på tilltal eller svarar konstigt?
Det verkar ju osannolikt att ALLA tjejer skulle HATA dig om du bara går omkring och är snäll och lite blyg?
Se till att få nya vänner och bekanta innan du börjar ragga. Kolla på hur du beter dig så får du nog svar på varför du inte får nån tjej heller.
Du kanske är för på eller liknande?
Prioritera ny bekantskap så kommer resten sen.