Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1334 ggr
[Devya]
2014-03-19 10:14
0

Saknad

I över en månad har jag gått och saknat mitt ex och jag kan inte sluta tänka på honom. Jag funderar om jag borde ta och göra slut med min nuvarande kille och bli tillsammans med mitt ex igen - så fel på så många olika nivåer.

Jag har dock börjat funderat en hel del på om jag gjorde fel som inte kämpade mera för mitt ex. Jag kämpade ju aldrig riktigt för honom utan gav upp direkt.. Kanske jag fick kalla fötter för vi skulle ju gifta oss inom kort och hade börjat på med planeringen..

Jag vet att jag inte borde ta tillbaka mitt ex men jag saknar honom väldigt mycket och tydligen saknar han mig också. Fast det har gått ett år sedan den tog slut så försöker han ännu ta kontakt med mig. Fick senast i fredags ett sms av honom (jag har inte svarat) och han har försökt ringa mig ca 10 gånger efter det meddelandet. Jag har inte vågat svara. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag tror dock att jag kommer aldrig att älska någon annan lika mycket som jag älskar honom..

Är det andra som går omkring och saknar sitt ex fast det var ni som gjorde slut?

MalinMalvina
2014-03-19 10:19
6

Du la igår ut ett inlägg om att du och din pojkvän inte kontaktar varandra så ofta, ni bor inte i samma land och dina känslor svalnar när ni inte hörs. Det låter inte som att du älskar honom ändå. Jag tycker du ska lämna din nuvarande, men gå inte tillbaka till ditt ex. Utan vat själv ett tag och känn efter. Jag kan sakna ett av mina ex ibland, vi var tillsammans hela våra tonår. Så det ör nog inte honom jag saknar utan tiden med honom. Du kanske gör desamma?

LinaLj
2014-03-19 10:27
0

Japp, jag vet precis hur det känns. Jag gjorde slut av väldigt bra anledningar men det innebär inte att känslorna bara försvinner. 

Precis som för dig så söker mitt ex kontakt på ena och andra sättet och det är ibland enormt svårt att inte svara. Nu har jag ingen ny pojkvän, men jag vet innerst inne att det skulle sluta på exakt samma sätt som förra gången.

Så jag intalar mig att jag måste gå vidare och att det får ta den tid det tar. Har försökt börja dejta lite, men upptäckte att jag jämförde alla killar med exet. Det är inte rättvist mod dem så jag drog mig undan från dejting ett tag till.

Jag har lyckats att hålla mig från att svara på hans kontaktförsök förutom en gång. Då utnyttjade han min svaghet för katter och bad om råd för han trodde hans katt var sjuk. Idiot som jag var gick jag på det. Men man lär sig av sina misstag.

I mitt fall vet jag att det inte skulle vara bra att gå tillbaka till honom, jag ska bara vänta in att hjärtat hinner ikapp hjärnan. Jag tror att man måste känna sig fram i sådana här fram och verkligen titta noga på varför man gjorde slut och vad som skulle bli annorlunda om man försökte igen.

[Devya]
2014-03-19 11:14
0

#1 Det kan hända att det är tiden jag saknar. Han och jag hade det väldigt trevligt tillsammans. Vi myste jämt och ständigt - åt god mat och såg på tv-serier och filmer tillsammans. Vi kunde ta och vila tillsammans mitt på dagen och bara njuta av varandras sällskap.

Trots att vi hade våra problem så var det i stort sett väldigt fint mellan oss två. Nu då jag är tillsammans med en ny kille ser jag att vi har många flera problem än vad jag och mitt ex hade. Därför funderar jag på om jag gav upp alltför lätt i mitt förra förhållande. Jag vet inte, men det är många gånger jag ännu gråter för att jag saknar mitt ex.

Ibland skulle det vara fint om någon bara kunde säga åt mig hur jag skulle göra. Det är så tungt att tänka.

#2 Jag tror inte att jag hade en så bra anledning till att göra slut med mitt ex, så här då jag tänker efter. Jag önskar att jag hade en bra orsak men tyvärr inte.

Det där med att exet försöker lura en till att ta kontakt känner jag igen. De kan vara ganska manipulativa så det gäller att se efter. Därför vågar jag inte svara då mitt ex försöker kontakta mig. Oberoende så är jag inte redo för allt drama som skulle komma om han och jag började ha kontakt med varandra igen.

Jag är lite avundsjuk på dig som verkar ha det på klart varför det tog slut osv. Jag skulle vilja ha lite av den varan också. =/

OlgaMaria
2014-03-19 11:27
0

Om du inte vet varför det inte borde vara ni och du fortfarande saknar honom förstår jag inte varför du inte tar och träffar honom. 

Vad var det som gjorde att det tog slut?

Jag tror att det ibland blir en mycket bättre relation då man börjar om igen på nytt. Båda vill kämpa för varann och man tar inte varandra för givet. Men fanns det en bra anledning att göra slut första gången, är risken stor att den anledningen fortfarande finns kvar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

LinaLj
2014-03-19 11:28
0

#3 Jag kan säga att jag slet med beslutet att göra slut i nästan ett år innan jag faktiskt fattade det. Det var den klassiska hjärna vs hjärta situationen. Det tog tid för mig att inse att det inte räcker att man verkligen har känslor för någon. Finns det ingen kommunikation och givande och tagande från bådas håll gav det mig inte det jag ville ha. 

När jag väl hade funderat ut vad jag ville ha av förhållandet och han inte ville/kunde lyssna eller möta mig halvvägs så insåg jag att förhållandet aldrig skulle göra mig lycklig. Men det var en jobbig och svår väg.

[Devya]
2014-03-19 11:41
0

#4 Det var en väldigt dålig "break-up" tyvärr. Det är därför jag tvekar. Jag måste vara väldigt säker på min sak om jag ska kontakta honom.

Kort sammanfattning: Han ljög för mig och utnyttjade mig i en längre tid. Jag var otrogen. Jag gjorde slut - vi bodde fortfarande ihop i ett par månader och det var en mardröm. Han hade svårt för att släppa taget om mig och i början skrev han en massa otäcka sms till mig. Jag är nu ihop med den som jag var otrogen med.

En otrolig soppa….Men trots allt det här vill han ändå bli ihop med mig, men det är inget jag skulle ge mig in i om jag inte är 100% säker på min sak. Jag vill inte såra honom igen. 

Varför det tog slut? Jag tror jag fick kalla fötter inför bröllopet…

#5 Låter jobbigt men fint att du kunde ta dig ur det hela och att du kände att det var rätt beslut. 

Att göra slut är nog det svåraste som finns om inte båda är med på noterna.

Sarah
2014-03-19 12:03
0

Visst att det var en jäkligt "ugly breakup", men om ni saknar varandra, varför inte träffas och prata? Gå till parterapi och se om ni kan förlåta allt som varit och gå vidare. Jag och mitt ex gick vidare tillsammans efter många och långa samtal. Det har jag inte ångrat en sekund!

OlgaMaria
2014-03-19 12:12
1

Att han ljög för dig och utnyttjade dig är ju svårt för oss att veta vad det betyder eller vad det säger om honom. 

Att få kalla fötter inför bröllop kan ju tala om att man själv inte är redo pga personliga bitar, eller att man på djupet känner att det inte är en person man vill dela resten av livet med.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus