kärleksproblem
Är tillsammans med en i många fall trevlig kille och vi har det bra på vissa plan. Men jag tycker att vissa saker är lite jobbiga. Han vill gärna förändra mitt utséende ooh det är förändringar som jag inte själv vill göra.
Nu känns det nästan jobbigt när han tar upp det. Han menar på att det är motsägelsefullt av mig att vara intresserad
av honom och vilja vara tillsammans med honom när jag tydligen inte vill följa hans stil. (han är tatuerad över hela kroppen och har även piercingar i ansiktet och på ett annat ställe)
Men jag har inte valt honom pga det. Jag lärde ju känna honom som kompis och blev intresserad
till stor del av honom som person och inte hans tatueringar eller piercingar.
Han har tjatat på mig sedan jag fyllde 18 att jag ska tatuera mig. Jag tycker inte att tatueringar passar min stil. Det jobbigaste nu är att jag fyllde 20 år i februari och då gav han mig ett presentkort
till den tatuerare han brukar gå.
Nu tjatar han mer än nånsin att jag ska beställa tid men jag vill inte och det vet han ju. Det är jobbigt att han pressar mig så. Han har ju sin egen kropp att smycka, varför försöka pracka på den som inte vill.
Jag har flera kompisar som också är tatuerade och som pushar mig att jag också borde det när jag är med en riktig tatoo-fan till kille.
Men jag tycker jag kan få vara som jag är.
Har själv 4 st men gör inget du inte vill. Det är ju faktiskt livet ut!
Du borde inte tattuera dig…
Stå på dig, det är din kropp och inte hans.
Som han håller på låter det som om han vill 'skriva sitt namn på dig' ungefär som man gjorde med småbarns leksaker så dom inte kommer bort.
För av vad jag uppfattat av din text har du sagt att du inte vill, och då är det verkligen inte schysst att pusha som han gör.
Fråga honom varför han är tillsammans med dig om inte han vill följa din stil? Tycker han tänker väldigt enkelriktat.
Men sätt dig ner med honom och berätta att du vill att han lugnar sig med pressen på tatuering, och att du vill ha tid att själv bestämma om du vill ha tatuering och i sånna fall om det ska bli nu eller om 5 år och det måste han respektera.
Ska du någonsin göra en tatto på dig så ska det ju vara DU som vill det så jag tycker du ska stå på dig, din kropp eller hur?
Ja han vet naturligtvis om det så många gånger som jag sagt att jag inte vill smycka min kropp med varken tateringar eller piercingar. Det är väl det enda vi varit osams om under
drygt 2 år långt förhållande - mitt ointresse att tatuera mig.
Han verkar inbilla sig att jag tycker han är ful eftersom jag inte vill se ut så själv. Men han passar liksom i det. Men jag tror int att jag skulle göra det.
Låter som en hemskt omogen kille. Tycker han att DU är ful nu då UTAN tatueringar? menar på att han tror att du tycker han är ful som har. Snacka om ologiskt.
Fråga honom om det är dig han vill vara med eller någon annan som han försöker göra om dig till. Säg att du är den du är och antingen får han nöja sig med det eller leta efter någon annan.
Men herregud. Nej, vad du gör, tatuera dig INTE för att han vill det om det inte verkligen, verkligen känns rätt för dig. Jag tycker det låter riktigt otrevligt att han försöker ändra på dig när du har varit tydlig med att du inte vill. Om jag hade fått presentkort på tatuering av någon som vet mycket väl att jag inte vill tatuera mig hade jag blivit förbannad och besviken och tyckt att det var en helt värdelös och taskig present eftersom jag inte skulle ha någon som helst nytta av den, och att en kärleksfull present hade varit något som JAG ville ha.
Jag tycker verkligen att du ska sätta ner foten och säga att han helt enkelt måste sluta tjata, du tycker ju om honom som han är och det är väldigt tråkigt att han inte accepterar dig på samma sätt. Du har uppfattat hans önskemål och tänker inte tillmötesgå det, och från och med nu får han hålla klaffen om tatueringar om han inte vill att du ska tröttna och dra.
Haha, tänk om jag hade varit tvungen att ha samma klädstil som min man, jag skulle knappt vilja gå ut! Men han väljer sina kläder och jag väljer mina. Och jag älskar honom som han är, oavsett vad han gör eller inte gör med sitt utseende. Det är så riktig kärlek funkar.
Håller med Hera :) Det låter som att han är omogen och vad är det som säger att man måste följa en viss stil bara för man är tillsammans med någon?
Älskar man nån så älskar man den personen för hur den är eller ser ut man försöker inte göra om den personen. Har faktiskt backat ur förhållanden när killen börjat tjata på att jag ska ha annan klädstil el dyl. för då verkar det inte som om det är jag denna derson verkligen, för jag är den jag är och jag vill se ut och vara den jag är. Har turen att idag ha en sambo som älskar mig oavsett hur jag klär mig etc.
Han liksom håller på att välja ut en massa saker nu som han tycker skulle passa mig. Det är allt från drakar till
blommor och kvistar hit och dit och jag fattar inte ens vitsen.
Kanske jag tatuerar mig om 5 år eller om ett år eller inte alls. Men inte nu iallafall då jag inte ens vet vad jag skulle vilja ha för tatuering.
Ja han säger att jag är fin som jag är men att jag kan bli mycket finare med lite tatueringar.
alltså vad är det för typ? du har sagt nej och han planerar DIN tatuering?
Hur kan du inte ha blivit tokförbannad på honom än?
DU SA NEJ.
Gör slut med honom.
Tampas inte med en sån skitstövel.
Håller med de flesta andra här. Väldigt omoget tänk från hans sida. Jag skulle lämna honom om han fortsätter tjata.
Jag hade nog inte heller hållit ihop med en kille som pressar mig till en tatuering trots att jag säger nej. Det är för livet, det är inte som att klippa håret eller några klädesplagg. :s Nej usch jag hade blivit galen
/ Michelle