komplicerat
Hejsan!
Min kille som jag nu kallar (1) och mått dåligt den sista tiden pga att hans morfar varit sjuk och besökt sjukhuset ett antal gånger i veckan. Vilket jag kan förstå att han mår dåligt över. Men han har skitit i att höra av sig till mig och vill inte träffa någon, och det känns som att han tar ut det på mig och alla runt om kring. Vi har inte träffats på två veckor nu för att han mått dåligt.
Jag mådde också sjukt dåligt under denna period, för jag var helt säker på att det var något mer han vill berätta.
Efter en vecka så berättar han att han inte har lika starka känslor för mig som han hade i början. Och att han inte vet om han älskar mig längre. Så jag säger till han att fundera på vad han vill göra med oss.
Efter 5 dagar så bestämmer vi båda att gå skilda vägar och anser att det är det bästa sättet. Nu så känner jag inte alls att jag "saknar" han och jag känner inte att jag "älskar" han längre. Vilket känns konstigt eftersom det nu bara har gått två veckor sen vi gjorde slut.
Men men, jag har fortfarande kontakt med alla mina ex vilket känns bra. Så efter en vecka så träffade jag ett gammalt ex till mig (Nr:2) och det känns jätte konstigt nu när jag är singel att träffa han. Mitt förhållande med Nr:2 var skit bra, dock så gjorde vi slut med varandra pga tidbrist. Vi hade för mycket i skolan osv så vi hann inte med varandra.
Och nu när jag träffar han så känns det nästan som att jag fortfarande har känslor för han. Jag blir nervös och sjukt glad när jag är med han. Det känns bättre nu mellan oss än var det gjorde när vi var tillsammans.
Jag känner nu att jag fortfarande älskar Nr:2 och att jag vill leva mitt liv med han istället, så vi "dejtar" just nu och går sakta framåt för vi vill inte förstöra det vi har och vi vill inte förlora varandra igen. Jag önska verkligen det blir han och jag igen! Han var som sagt min första kärlek! och det är helt underbart med han!
Men det känns så konstigt att jag kom över Nr:1 så fort. Är det normalt att man slutar älska någon nästan direkt när h*n säger att h*n inte älskar än längre?
Allt känns så komplicerat just nu…
Låter inte som att du verkligen älskade nr 1 eftersom du redan dejtar nr 2.
Om man verkligen älskar någon försvinner känslorna inte på ett par veckor.
Nä, jag har förstått det.
Men när jag var med Nr:1 så kände jag verkligen att jag älskade han.
Men nu när jag är med Nr:2 så känns det verkligen sjuuuuukt jävla bra!
Jag börjar tro att jag fortfarande hade känslor för Nr:2 när jag vart tillsammans med Nr:1 och jag kanske trodde att jag älskade han men egentlige bara älskade sällskapet med han.
Jag vet inte riktigt.
Mycket troligt.