Relationer iFokus

Relationer

Etikettbarn
Läst 1510 ggr
lillasnigeln
2014-03-31 08:02
0

faderskapstest?

Hur tidigt kan man göra ett faderskapstest?

ChristineL
2014-03-31 08:06
0

På en gång skulle jag tippa på

lillasnigeln
2014-03-31 08:08
0

Jaha men kan man kolla medans barnet ligger i magen menar jag?

ChristineL
2014-03-31 08:11
0

Om man kan kolla med fostervattenprov så går det runt vecka 12 eller senare.

lillasnigeln
2014-03-31 08:20
0

Altså jag vet ju vem jag haft sex med och det är en och samma i 7 månader och jag har mått så dåligt och kräkts ett tag nu så jag gjorde ett gravtest som visade gravid och det var igårmorse (jag äter p-piller) När jag berättar för killen så kläcker han ur sig att han är steril och blir stortokig och kräver abort annars ska han säga till ALLA att jag varit otrogen vilket jag inte har. Han är ju pappan det vet jag men han säger inte en chans.

ChristineL
2014-03-31 08:29
3

Ja, då har ni ju nånting att prata om helt klart. har han papper på att han är steril eller varför säger han så? Ett besök hos barnmorskan tillsammans vore ju nåt att satsa på.

lillasnigeln
2014-03-31 08:35
0

Jag vet inte om han har papper på det. Han vägrar prata eller täffa mig efter igår när jag gjorde testet. Det sista han sa var "kom tillbax när ungen är borta" Han har blivit helt annan person på bara en sekund. Jag har aldrig sett han så arg eller aldrig sett han arg över huvud taget faktiskt.

Gur4m1
2014-03-31 09:42
2

Låt han lugna ner sig och säg att du är redo att göra ett faderskapstest för att bevisa för honom. Det finns många historier där män som trott att de är sterila ändå lyckats avla ett barn. Man kan tro att man är steril pga skador mot pungen eller mediciner/sjukdomar man haft som liten, en del har rent av steriliserat sig men ändå lyckats göra en kvinna gravid. Så han borde kanske vara GLAD att ni lyckats få ett barn trots de små chanserna (en vän till mig var i en liknande sits, hennes man var sagd att förmodligen aldrig kunna få barn pga en sjukdom i hans ungdom men de fick ett barn tillsammans). så gör inte abort för att han ber dig om det, speciellt inte om du är 100% på att han är fadern ch det borde ju faktiskt du veta ^_^

Nu ska du bara bevisa för honom att det är hans barn- vilket man kan förstå är en shock för honom också! :) Om han gått runt och trott att han är steril och kanske aldrig kan få barn (kanske var inställd på att aldrig få barn?). Ge honom tid att tänka över det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

GråttNyttHår
2014-03-31 12:37
12

Han låter ju som ett kap… eller inte. Jag tycker att du ska fundera på hur du ska göra i denna situationen och om du skulle vilja ha kvar han när han beter sig som en idiot. Förresten… om han är steril så varför går du på p-piller? Bara en tanke

Den enda som kan ändra dig är du.

lillasnigeln
2014-03-31 13:02
1

#8 Men jag har ju inte vetat om att han är steril (vilket han tydligen inte är)

När vi blev tillammans och började ha sex så frågade inte jag ifall han kunde få barn. Jag antog faktiskt att vi måste skydda oss för att inte bli ofrivilligt gravid. därför använde vi kondom första gångerna, sedan efter att vi båda varit och testat oss för diverse sjukdomar så började jag med p-piller.

Att han är steril (vilket han inte är) kläckte han ju ur sig igår när gravtestet var positvt

Och nu får jag inte tag i honom för att prata ut! Jag vet att han är ledig idag men mobilen är avstängdd

GråttNyttHår
2014-03-31 13:08
5

#9 ok. Men vill du fortsätta med en man som säger så mycket elaka saker och sedan beter sig som en snorunge och skiter i att svara? Vill du ha barnet? Om ja, kan du försörja barnet ensam?

lillasnigeln
2014-03-31 13:16
1

Jag vet inte vad jag vill faktiskt. Jag hade ju inte planer att bli gravid NU men barn nån gång vill jag förmodligen ha. Men framförallt så vill jag PRATA med honom om saken och få honom att fatta att han är pappan för jag har ju verkligen inte varit med nån annan under den här tiden (7 månader) och innan honom så levde jag i celibat åtminståne 5 månader så ingen annan kan vara far till barnet.

Vi har ju haft det bra - fram till igår då han blev helt vansinnig av att jag var gravid. Så jag fattar inte riktigt hans reaktion. Har man sex får man ju räkna med att en olycka KAN hända.

GråttNyttHår
2014-03-31 13:40
0

#11 om än han låter som om han vore i chock så tycker jag att han låter inte klok. Så fundera på de punkter jag skrev så kanske du kommer fram till nå.

Timmorn
2014-03-31 13:41
0

Låt det gå ett par dagar och låt det smälta för hans del, prata med honom igen då eller skriv ett brev till honom där du säger de här sakerna. 
Kolla upp vilken vecka du är i. Är du i vecka 7 är det ju relativt lugnt, det finns ett par veckor kvar att tänka på hur du vill göra. Är du i vecka 18 är det ju lite mer akut så att säga.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

lillasnigeln
2014-03-31 14:19
2

Men jag undrar också OM han nu trodde att han var steril varför han inte sa det till mig i början utan höll det för sig själv. Han visste ju att jag började med p-piller. Han skulle väl sagt då att det inte behövdes?

lillasnigeln
2014-03-31 15:08
0

Jag har ringt och fått tid redan imorgon. Han har inte svarat än men hör han inte av sig åker jag till barnmorska själv.  Jag är inte så bra på sånt här så ursäkta en dum fråga men jag undrar kan dom se direkt när dom tar prover eller undersöker vilken vecka jag är i? Eller får man veta det först nån vecka efteråt eller så?

ChristineL
2014-03-31 16:23
1

#15 - Hur eller vad din bm kommer göra kan vi inte svara på. Att se vilken vecka du är i kan bara göras med ultraljud och då får reda på det direkt.

[rosetten]
2014-03-31 18:19
0

Om han visste om eller har tagit reda på att han är steril, förstår jag om han behöver lite tid och smälta detta eller över huvud taget förstå att läkaren kan ha felbedömt. Som någon annan skrev finns det så många berättelser med folk som bedöms sterila som ändå lyckas få barn.

Ja, att han inte berättade detta när du började med p-piller är ju lite tråkigt, men han kanske inte hade accepterat det själv ännu? Eller trasslat ut sina egna känslor. Av hans reaktion tror jag inte att han kommit igenom detta själv ännu. Eller också har han accepterat det och är helt inställd på att aldrig få barn och då kan det givetvis bli väldigt chockartat och tror att du varit med någon annan.

Ge det lite tid, men försök få till ett faderskapstest och gå och prata med någon.

drika
2014-03-31 18:56
0

ja dem kan se vilken vecka du är i när dem undersökt dig:)

Hälsningar

Fredrika

Gur4m1
2014-03-31 22:10
3

Jag tycker man får ha överseende med att han "btr sig som en idiot" utifrån det faktum att han som sagt nog är i shock och om han tror att han är steril- tänk själv hur arg/ledsen du skulle bli om du tror att du har 100% bevis på att din partner varit med en annan man? Man skulle nog bli gode upprörd, arg och ledsen. Så det är enbart tecken på starka känslor i mina ögon. försök nå honom genom hans familj eller en vän om han fortsätter att ignorera dina samtal, förklara läget. Kanske de kna förstå och nå fram till honom?

Även om han inte vill bli pappa så är han försörjningsskyldig så just försörjningen är ingenting du behöver stå för ensam, bara för att han inte anser sig/vill vara fadern. Så utgå från dig själv. Det är därmeot tråkigt om det är så att han kanske ÄR steril (men det ändå lyckats bli ett barn mellan er två) och han kräver abort av den anlendingen att han är så övertygad om att du varit med någon annan.

Ge honom lite tid, men fundera också själv över vad du vill.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Intehärutandär
2014-03-31 23:07
0

Om Du behåller barnet, så tar de blod vid förlossningen. Från dig och barnets navelsträng, sen får fadern en kallelse till sjukhus att ta sitt prov. Sen tar det några veckor innan svar.