Onlinedejting, vågar jag prova..?
Min kollega har gått med i en dejtingsida.och tycker att den är jättebra.
Nu propsar hon på att jag också ska gå med. Vi jobbar ju båda som sjuksköterskor och detta är en dejtingsida för personer i uniformsyrken. Vilket i och för sig tilltalar mig.
Men vågar jag prova? Har varit singel i fem år och har två barn och känner att det är hög tid att hitta någon.
Men är nätdejting verkligen något för mig? Jag menar min kollega är betydligt yngre än mig, så det ligger kanske i tiden. Men för en kvinna i övre medelåldern att sitta på nätet,,,,jag vet inte. Å andre sidan känner jag att jag vill prova på något nytt.1
Någon som har erfarenhet av nätdejting? Vad är er uppfattning? Ska jag ge det en chans?
du kan ju alltid prova, är du inte nöjd är det ju bara att radera kontot :)
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Jo precis men som de flesta dejtingsidor tror jag att är gratis i början, men sen får man betala. Frågan är om det kommer att löna sig. Jag är lite ovan med det här med dejtingvärlden online så jag vill gärna höra vad andra har för erfarenheter…
Jag träffade min man på nätet, men uj vad mycket dynga jag behövde vada igenom först! Det var iofs en väldigt lärorik erfarenhet, och jag utvecklade ganska mycket skinn på näsan och en osvikligt bullshit-radar, men några av lärdomarna hade ett visst pris. Jag hade dessutom ganska mycket skoj och träffade en massa trevliga människor som inte var min rätta partner.
Visst kan det vara värt att prova, om man gör det med en sund skepsis och inställningen att alla sätt att öka sina kontaktytor ökar sannolikheten att träffa någon man blir intresserad av. Går man in för varje dejt med inställningen att det gäller liv eller död eller åtminstone att avgöra om detta är den man ska leva resten av sitt liv med eller inte så blir det jobbigt. Går man istället dit för att man tycker det är kul att träffa nya människor och ser fram emot en fika, en minigolfmatch eller vad man nu har bestämt med en ny bekantskap blir det lättare.
Jag vet inte om jag skulle välja just en sajt för uniformsyrken dock. Hur motiverar de det urvalet? Det finns ju fler och fler nischade sidor, på gott och ont, men jag skulle nog först vilja ta reda på om det finns en tanke med att vissa yrken är så speciella att det är bra att träffa någon med liknande yrke som kan förstå ens arbetssituation, eller om det är nåt slags fetischgrej!
Testa kan man alltid göra, var lite försiktig bara. Lämna inte ut för mycket information om dig själv (och absolut inte om dina barn, mer än att de finns!), träffas alltid på allmän plats första gången, var vaksam på lögnare och otrogna, och bygg inte upp dina förväntningar för högt.
Träffade min blivande man på en dejtingsida men det tog 3år innan jag hittade honom så man hann ju träffa några riktiga stolpskott och knäppisar under de åren (raderade mitt konto några gånger under de åren med) . Men det är ju klart jag ser det som värt det eftersom jag ju träffade min drömprins. Vi var 42 respektive 43 när vi träffades.
Jag jobbade på ett online datingföretag, och jag kan säga att det är väldigt många i just över medelåldern som har mycket tur med sånt :) Ge det en chans :D
Jag säger ge det en chans och sen får du sålla bort vissa det kommer du säkert märka av.
Vad kul att få så många svar! Jag tror nog att jag ska ge det ett försök. Men det är nog som vissa säger man ska nog mest se det som en rolig grej och inte gå med på blodigt allvar. Om man träffar någon är det super! Gör man inte det kanske man får träffa trevliga människor och utöka sin bekantskapskrets… Och om det stämmer att det finns många i min ålder, varför inte? trodde mer att det var reserverat för den yngre generationen. Tack för alla svar!Jag har fått den push jag behöver:)
Min mor är över 50 och nätdejtar, men höjer ett varningens finger- det är lätt att man blir "dejtingberoende" och aldrig nöjer sig. Dvs att man bara går på massa dejter men alltid känner att "något bättre är kanske runt hörnet" så man tillåter sig inte att investera i en bra partner, även när man mött någon som är mycket tilltalande. För ….känslan av att nätet kan erbjuda ALLT infinner sig.
Sen att man inte ska tro allt som står på nätet. Och att reglerna när man nätdejtar är kanske lite annorlunda än "regler" folk antar att man följer normalt. En nätdejtare som träffar andra nätdejtare, ska vara medveten om att många dejtar (med allt vad det innebär) med andra också, samtidigt.
Lycka till! :D
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Det är ju bara att prova! Kostar det inget så kör, du behöver ju inte skriva ner hela din livshistoria, namn, adress osv utan bara något litet :)
/Christine
Tips, skapa två konton om det är gratis sidor och se vilka personer som skickar samma meddelande till båda kontona. Vissa är väldigt duktiga på att skriva gulliga saker men pumpar ut samma till alla vilket kanske gör det hela lite mindre speciellt.
Ett tips är också att skriv en text om dig själv. Inte så mycket om vad du söker, utan om vem du är. Det är mycket lättare att påbörja en konversation om man vet att man har något gemensamt, t.ex. att pyssla i trädgården.
För visst låter det mycket trevligare med ett "Hej, jag såg att du gillar att vara ute i trädgården att pyssla. Det gör jag också. Vilka är dina favoritväxter att plantera?" än t.ex. "Hej, du ser intressant ut. Hur mår du?".
Det ger en en helt annan konversationsmöjlighet :)
Sen en liten varning som alla bör vara medvetna om, men tyvärr inte är det. Det finns extremt mycket scammers på nätdejtingsidor. De är mer frekventa på internationella sidor, där det tyvärr är lättare att komma undan med det, och de riktar sig ofta till personer i övre medelåldern.
Så vänta alltid en stund innan du ger ut ditt telefonnummer eller din mailadress, och fortsätt prata på sidan där ni träffades, känn efter om han är en verklig person :)
Och skicka aldrig pengar till andra medlemmar. Jag vet att det verkar uppenbart, men tyvärr händer det alldeles för ofta att de lyckas.
Men jag önskar dig lycka till! Nätdejtande kan vara otroligt roligt ;)
Tänk på att du som mamma är relativt "kallare" på marknaden än en tjej som inte har barn vilket gör att du kommer eventuellt stöta på "lycksökare", se upp! Finns en drös av dem som passar på.
Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!