Sömnstörningar
Sen jag var pytteliten har jag haft sömnproblem.
Det började med att gå i sömnen, jag tog på mig kläder och gick sedan till sängs igen
. Jag gnisslar tänder, sover sittandes/ståendes, samt att jag **pratar.
**När jag var 14 år träffade jag min första pojkvän och fram tills dess sov jag under 4 timmar per natt då jag svettades, skrek och slog mig själv (detta när jag sov då). Mina
föräldrar fick fästa skummgummi-handskar på mina händer som jag inte fick av mig för då gjorde jag inte illa mig lika hårt.
Killen tog min oskuld efter 6 månader och jag ångrar inget mer än min låga ålder.
MEN pga mobbning och annat så kände jag mig otrygg. Folk försökte bränna ner mitt hus (föräldrar inom politiken) och levde under ständig stress och oro.
För att dämpa detta hade jag mycket sex med killen för att komma
på andra tankar. Vi hade sex och efter det fick jag somna tryggt i hans famn. UNDERBART? ohja, klart det var de. Efter några månader vaknade han eller jag mitt i natten av stress och väckte då den andre för att ha sex, det var bästa sättet för att lugna oss båda. Sex betydde inte mer för oss än lugnande så vi tillät varandra att smeka och hålla på med den andre även när den sov för då kunde iaf den ena sova vidare för natten samtidigt som den andre fick hålla på som vi ville.
(båda var otroligt svårväckta)
Inte långt därefter så hade han/jag sex med den som sov för vi sov ändå så djupt och vi båda godkände det sen innan. Älskade verkligen att vakna till sex på morgonen, vem gör inte det liksom?
Efter yttligare någon månad så vaknade vi båda av att vi hade sex, alltså båda sov när vi satte igång. Vi tänkte inte så mycket mer på det och skrattade något enormt när det hände.
Vårat förhållande höll i ca 2,5 år.
Efter honom har jag haft svårt att dela säng med folk, mina killar jag haft efter honom, kompisar m.m.
Jag vaknar alltid av att jag ligger o taffsar på den som ligger bredvid, oavsett kön eller vilken relation jag har med denne.
Detta började 2012.
Mina
pojkvänner jag haft efter den första har verkligen uppskattat de då dem vaknar av att jag runkar/suger av dem i sömnen. Att dem gillade det uppmuntrade mig o jag kunde slappna av när jag sov då jag visste att det var okej för dem. Kunde lätt somna till att jag sög av dem.
Efter senaste killen har jag inte haft sex sen i höstas så ca 30veckor.
Varit lite smått desperat då det "kliar" i musen och är ständigt kåt.
_MEN HJÄLP!!!
_Igår skrev jag i en gruppchat med några vänner för jag var ledsen o behövde en tröstande kram. En av dem (en kille) svarade att även han behövde de så jag fick gärna komma
hem till honom.
Gjorde så och kom hem till honom sent igårkväll.
När jag gick in i hans rum låg han o sov, så jag satte mig försiktigt ner bredvid honom och sa jag var där nu (han är väldigt lättväckt jämfört med mig). (Denna killen är förövrigt en nära
vän till mig och han var tillsammans med min allra bästa vän i ca 1 år. Fick reda på denna kvällen att dem gjort slut. )
Han vaknade innan jag knappt hann säga klart och nästan flög på mig med en varm o go kram, lyckan i hans ögon, shit! Han trodde inte jag skulle komma osv.
Somnade när jag satt i hans knä och han höll om mig. Egentligen skulle jag hem men var så sjukt trött så han ville att jag skulle stanna för natten.
Som alltid när jag sover hos han så sover jag i underkläder på hans soffa och han fullt påklädd i sin säng.
Som när jag var liten vaknar han upp av att jag skriker, gråter samt hyperventilerar så han lägger sig intill mig och håller om mig. Han känner min första kille och vet vad jag behöver när jag är mindre trygg. När klockan närmar sig 1 på natten skakar han på mig massor och slår till mig. Han säger att han vaknade av att jag red på honom. Men jag hade underkläderna på mig när han sa det så ignorerade det och somnade lika fort. Vaknar upp av oro när klockan slår 2 och tänker då på vad han sagt o letar efter "bevis" vilket jag hittade.
Killen var inte kvar i rummet och gick då o letade men ville inte "rota" i hans lgh då hans föräldrar och syskon sov.
Hjärtat bultade starkt och jag började störtlipa. Allt är mitt fel, hade jag inte sovit där hade det inte hänt. Att jag låg med honom var inga problem, tanken på vad jag omedvetet gjort mot min allra bästaste vän! Kommer aldrig förlåta mig själv.
Smög ut ur lgh och sprang så fort jag kunde därifrån, jag skämdes enormt mycket o ville bara skrika av ångest.
Bussen hem tog ca 3 timmar då det var natt trafik och vid byten så fick jag vänta någon timme osv.
Imorse vaknade jag upp med ett sms från honom
"Hej sötnos, du vet att du har sexsomni va? Vaknade liksom upp första gången av att du tafsade på mig och därefter satte du på mig. Det var så härligt så ville inte avbryta det och lät dig hålla på" Han skrev sedan att även han har det fast att det händer väldigt sällan (låter konstigt, vadå "det händer inte så ofta" men att han har det?, aja får lita på honom).
Sökte och läste lite på nätet om sexsomni och vad det innebär. Varenda liten punkt stämmer in på mig från vad pojkvänner och vänner beskrivit mig på natten.
Vad ska
jag göra? :'(
Någon som vet hur man "förebygger" det?
För mig är det som att välja mellan pest eller kolera.
Ska jag få somna i en trygg famn så jag sover djupt och gott och har omedvetet sex eller ska jag inte längre ligga bredvid någon så sexbeteendet inte uppkommer men att jag vaknar ständigt av skrik, gråt, stress, ryckningar m.m.?
Behöver hjälp!
Vad mycket du skrev. Ett tips till nästa
gång är att sammanfatta dig lite mer då man lätt slutar läsa.
Känns som att du tog orden ur munnen på mig. Jag har också sömnproblem och liknande saker som du har.
Tyvärr har jag ingen lösning men om någon annan har så tassar jag här och hoppas att vi får hjälp
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua
Kontakta din vårdcentral och be om hjälp.
Jag tycker det låter minst lika bekymmersamt att du regelmässigt vaknar på nätterna och panikgråter. Vad får du för hjälp med det problemet?