Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 3351 ggr
Lamina
2

Vem bor du med?

Jag och syrran satt på bussen hem häromdagen och diskuterade boendesituationen här i Sthlm. På något vis kom vi in på hurvida det är vanligt eller inte att bo som vi gör; 3 systrar tillsammans. Det fick mig lite nyfiken på hur, och med vem, folk bor? Och hur funkar det för er?

Jag bor som sagt var med 2 av mina 5 systrar. Vi bor i ett hus på 4 rum och kök i en liten by utanför Nynäshamn. Det är lillsyrran som hyr huset. Jag flyttade in för ett år sen och våran äldre syster för en månad sen.

Jag och lillsyrran trivs ganska bra ihop. Vi lär nog inte flytta isär på lääääänge. (Och när vi gör det så blir det troligen jag som tar över huset, om det är möjligt.) Äldre syrran funkar det inte riktigt lika bra med. Inte så att vi bråkar eller så. Utan mer som att vi inte känner varandra så bra och nog inte ens skulle umgås om vi inte var systrar. Vi har inte haft så mycket kontakt alls dom senaste 10 åren eller så…

Men hur funkar det för er? Har ni något lite "ovanligare" boendearangemang? Berätta, jag är nyfiken. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MalinMalvina
2

Så pass "tråkigt" att jag bor tillsammans med min pojkvän så jag är sambo :)

Jetaime
1

Jag bor fortfarande hemma hos mina föräldrar, så inget direkt ovanligt. Men letar lägenhet. Kommer väl troligtvis bo i en liten etta tillsammans med hunden, katten och kaninerna…Om inget annat "händer" innan.

[Tuulikki]
2

Jag bor en lägenhet ihop med min lillebror på 15 år. Mamma och Pappa bor i lägenheten under så jag bor hemma men samtidigt inte🙂

JustMySelf
1

Jag bor i en villa med några andra studenter :) Är väl inte så jag skulle vilja bo hela mitt liv, men nu tycker jag det är helt perfekt arrangemang. Kan ha sällskap om jag vill men kan också stänga dörren om mig när jag känner för det.

Intehärutandär
2

Bor med min tonårige son och hund. Är särbo med karln, fast han är mer här än hos sig. Min första lägenhet delade jag med en gammal klasskompis.

JoJo!
2

Delar min etta med 12 chinchillor :-)

[Lilyz]
2

Nu har jag och pojkvännen egen lägenhet men innan bodde vi båda två hos min mamma.

obstitant
1

Föga originellt bor jag med min man i en lägenhet.

Men sedan jag flyttade hemifrån har jag hunnit bo på rätt många olika ställen inklusive folkhögskolor, otillåtet andrahandshyrt studentrum, utomlands i flera olika delade hus med 4-10 personer, i en egen liten lägenhet utan centralvärme där det regnade in, tillfälligt på vinden hos en familj vars barn jag brukade hämta på dagis, ensam i en stor trea jag inte hade några möbler till, en sväng hemma hos mamma igen som vuxen (inte min favorit), studentlägenhet med pentry, och till slut fick jag ett förstahandskontrakt på en liten lägenhet i en förort som jag sen kunde byta till en dyr och fin lägenhet när jag träffade min man.

Det är väldigt skönt att ha ett hem som är mitt och som jag varken behöver dela med några konstiga människor som inte diskar (eh, nåja… 😎) eller vara rädd att bli utslängd ifrån!

Bjallstal
1

Jag bor hemma i villa med familje, men flyttar förhoppningsvis till min drömtvåa förste maj om allt går som jag vill. Då blir det jag och min hund :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Omorika
2

Eftersom bostadsbristen är vida utbredd i HELA Sverige så bor jag förtillfället i en 3:a 59 kvm med sambo och inneboende. Jag hade mycket flyt med min lägenhet som hade kösystemet "först till kvarn" och 26 nybyggda lägenheter släpptes samtidigt.

Min inneboende fick jobb i samma stad och hittade ingen lägenhet men jag som gammal klasskompis hade ett rum över. Strax efter inneboenden flyttade in flyttade sambon in. Funkar bra för oss eftersom både jag och inneboenden var vana att bo i korridor innan vi fick jobb i samma stad inom samma yrke men på olika företag.

Sambon flyttade hemifrån till mig så alla är vi vana att ha folk runt oss. Så nu är vi ett mysigt litet kollektiv alla studentvis fast majoriteten jobbar och bara en studerar.

Scorpio97
1

Jag bor hemma, med mamma. 

Inget ovanligt alltså (:

//Jessie

MsSofieG
1

Jag bor med min sambo hans katt och mina två kaniner men jag har haft en hel det olika boendesituationer.

Bott hemma, med min kompis, i en källarlägenhet ensam, med en väns syster och hennes familj, med en annan vän i hans lägenhet och hos ett par. Allt har faktiskt funkat välldigt bra och jag har inte lyckats bli ovän men någon av mina rumskamrater än.

Marvel-lous
1

Jag bor själv med 3 katter men blir sambo om några veckor. :D

Karmatarerskanise
3

Är sambo med kärleken

Jojaton
1

Jag bor hemma med mamma, pappa och två små syskon, planerar att flytta ut till hösten - antingen till studentkorridor eller delad lägenhet med min bästa kompis.

Johanna - Instagram

ChristineL
2

Jag bor med min man, vår dotter och tre katter. =)

Min bästa kompis bodde ett tag tillsammans med hennes dåvarande pojkvän, hans syster och hennes kille i en trea, så dom hade varsit sovrum och ett gemensamt vardagsrum.

Sarah
1
pyromanen
1

Med min man och barn.

NatasjaHemby
0

Bor i en tvåa med en inneboende/vän och tre katter. Sedan några veckor tillbaka bor även min snubbe här mer eller mindre, så här är fullt hus. Precis som jag vill ha det!

Innan dess bodde jag i en tvåa med mitt ex - i nästan två år efter det att vi gjort slut. Vi hade även en inneboende (med tillhörande katt) ett tag, vilket var trångt men trevligt.

SE*Simbelmynes

Ria74
0

Jag bor med dottern och djur i veckorna och på helgen kommer sambon hem. Vi bor i hus på landet.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Lia
0

#20 Var bor sambon i veckorna? 🤔

thilda-
0

Jag bor med min sambo och alla djuren men på veckorna jobbar han i sthlm och har en egen lägenhet där :)

Ria74
0

#21 Han jobbar på en fiskebåt söndagkväll - fredagmorgon :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Jetaime
3

En kille som jag träffade ett tag hade nog ändå den mest konstiga boende situationen jag varit med om, speciellt konstigt för mig som kom dit. Han var närmre 30 och bodde tillsammans med sitt ex's föräldrar, och när jag kom dit fick jag veta att hon hade brutit förlovningen för mindre än en månad sen (och då hade vi ändå pratat på internet i typ två veckor innan dess), och han hade flyttat till Sverige för hennes skull och dom hade varit tillsammans i flera år. Vad som var ännu mer awkward var att när jag var där hemma så satt hela familjen och spelade sällskapsspel…

[Mintassen]
0

Jag bor hemma än så klart hoppas man kan flytta när man går ut gymnasiet om tre år 🙂

Maria
0

Jag bor med min man och våra två katter.

/Maria

Ellenor123
0

Bor med min sambo.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

[rumelle]
0

Jag bor med fästman och två marsvin. :)

Sweelin
0

Jag bor ihop med mitt ex, hans pappa och hans lillasyster 😊 Medans jag har en ny kille 😃

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Fridaaaa
0

Bor tillsammans med sambo och djur 🙂

#29 Lite udda, hur fungerar det? Vad säger din nya kille om det? Jag hade tyckt att det känts jättekonstigt 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sweelin
2

#30 Jag och exet var ihop i 5 år. Alltså är jag väldigt nära hans familj, jag är som en dotter för hans pappa och som en storasyster för hans lillasyster 🙂 Jag gjorde slut med honom eftersom jag blev kär i våran gemensamma kompis och vi bestämde oss för att satsa på varandra. Jag förklarade situationen för mitt ex och han förstod väl och blev ledsen, men ville inte att jag skulle flytta. Ingen ville det tydligen 😐 

Så jag bor kvar och vi är vänner nu, vilket han tycker är huvudsaken. Exet har skaffat en ny tjej och min nya kille ser inga problem med det eftersom det gynnar mig ekonomiskt och gällande våra husdjur 🙂Huvudsaken att jag är glad och lycklig tycker han❤️ 

Min egna familj bor 80 mil bort, så jag är lite "fast" här då jag studerar och så 🙂 Det är lite luddigt och en udda historia då många hade slängt ut mig. Men exet vill inte förlora mig även som vän. Den nya och han har väl en ganska bra relation nu, med lite tjafs. Men annars så 😉

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Fridaaaa
0

#31 Aha 🙂 Då förstår jag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.