Hur ofta - kontakt
Ni som inte bor tillsammans - hur ofta håller ni kontakten med varandra? Vem av er är det som oftast tar kontakt?
Jag har gett upp med att försöka hålla kontakten med min kille så det blir ungefär var tredje dag som vi hör av oss till varandra och då snackar vi bara en liten stund via chatten.
När jag och mitt ex var tillsammans pratade vi varje dag både via sms, chatt och telefon. Vi spelade mycket dator ihop och då pratade vi över skype. Vi hade ett distansförhållande, 5 timmar med buss emellan. Annars pratade vi i telefon varje kväll innan vi skulle sova. Oftast pratade vi väldigt länge också, det var sällan samtalen var under 30 minuter långa.
Mvh Linn
När vi inte bodde ihop hördes vi minst en gång om dagen per sms. Ingen av oss gillar att prata i tele så det var kontakt via sms och chatt som gällde.
Var nog oftast jag som tog kontakt. Mest för att jag inte kunde hålla mig 😎
Var tredje dag hade jag aldrig klarat av!

jag och min sambo bor ihop, men hörs ändå flera gånger om dagen. först och främst brukar det bli ett antal sms om allt möjligt, småsaker oftast som man ser eller hör på jobbet, ja sådant som man känner att man vill dela. sedan rings vi alltid när vi åker från jobbet, så man vet att den andra har åkt om det skulle vara något. jag har nämligen jobbat över en del och då har det blivit rutin att jag meddelar om jag blir sen eller när jag åker så han inte behöver oroa sig. sedan kommer vi hem, och där bor vi ju ihop. det blir alltså en hel del varje dag som man hörs och pratar med varandra.
Vi chattar/smsar/pratar lite om det är dötid på jobbet, sedan pratar vi 20-40 minuter i telefon på kvällen om ingen av oss är upptagen. Vi ringer alltid och säger godnatt till varandra, även om vi är osams. Tror vi tar lika mycket kontakt båda två. Om någon av oss har en stressig period brukar den andra vara lite mer på, men de jämnar ut sig i längden.
#1 Det låter fint. :) Så det var lite jämnt fördelat med vem som tog kontakt? Eller något som ni aldrig ens kanske tänkte på?
#2 Nå, det var tufft i början för mig att acceptera. Jag vet inte riktigt om jag är gjord för att ha det på det här viset. Det känns som om mina känslor svalnar och läggs totalt på is då vi inte pratar med varandra. Jag blev dock trött på att det alltid var jag som försökte hålla kontakten och nu då jag låter det vara helt upp till honom om han vill snacka så blir det då var tredje dag. Ibland känns det otroligt tungt - som att ha blivit slagen i magen. Andra gånger känns det skönt att inte vara så beroende av att ha den där dagliga kontakten. Det varierar.
#3 Låter mysigt. :) Typ så hade jag det tillsammans med mitt ex. :)
#4 Låter också helt fint. :) Låter skönt att det sen jämnar ut sig. :)
Jag och min pojkvän säger iaf hej någång gång under dagen antingen vida sms, chat eller ett samtal på telefonen. Kan vara kort och konsist som "Nu ska jag sova så gonatt, söta drömmar" och han/jag svarar "ok, puss, natti natt".
Vi bor nära varandra men ses ibland inte något på flera dagar. Men händer något i mitt liv så ringer jag honom direkt. T.ex arbetsintervju eller om jag råka ut för något märkligt osv. Han hör av sig mindre och är kortare i sina meddelanden men det är sådan han är. Om vi skulle prata spel så skulle nog meddelandena bli mer frekventa och myyyycket längre :P
JAg gillar att vara "självständig" och gillar känslan att ha honom där, men ändå slippa tänka på honom hela tiden. Jag vill leva mitt liv, det är svårt om han rullar omkring i mitt huvud. naken…med..sirap….hela tiden -_- …runt runt runt…
Så känns det iallafall de första månaderna med alla mina pojkvänner genom åren. Så det här passar mig fint, för vi är kära när vi väl ses och vi kan skicka fina meddelanden men om vi säger såhär: Om jag skickar 10 meddelanden så skickar han 0.5 meddelanden …
Det ser jag inte som ett tecken på bristande intresse, bara att vi inte pratar om något "viktigt" eller direkt intressant för hans del, och de tär så han är i sin kommunikation. Han skiter inte i mig i övrigt.
Så låter mest som att du saknar lite "katt oh råtta-lek" mellan tjejer och killar medan din pojkvän kanske känner sig så pass trygg i er relation att han inte tror /tycker att det är en så stor grej
eller så VET han att det här beteendet gör tjejer GALNA.
:)
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#5 Förstår verkligen hur jobbigt det är att alltid vara den som hör av sig. Men vill faktiskt känna sig eftertraktad av sin partner.
#7 Nu är det förstås så att han och jag bor i olika länder. Det finns många länder emellan oss två.
Jag tycker det känns konstigt att bara ha kontakt med killen man är tillsammans med - var tredje dag. Det blir ungefär 2-3 gånger i veckan som vi har kontakt med varandra och då är det via fb-chatt i några minuter.
Katt och råtta lek? Jag förstår inte riktigt vad du menar?
För min egen del så svalnar mitt intresse väldigt mycket de dagar vi inte har någon kontakt. Det går så långt att jag funderar på att göra slut eftersom jag saknar inte honom särskilt mycket. Sen då han väl kontaktar mig så börjar de där gamla känslorna sakta krypa fram igen.
Men det stämmer nog att jag inte känner mig trygg i förhållandet för jag är inte säker på mina egna känslor för honom längre. De tycks ju försvinna då vi inte håller kontakten. Han kanske känner annorlunda, men inte jag.
Jag tycker det låter väldigt lite med var tredje dag! Oavsett om man bor i samma stad eller i varsin del av världen. Vi hördes varje dag som särbos, vi sms:ar varje dag nu också…
/Christine
Min man och jag hörs varje dag på sms när vi jobbar. Då har vi bott ihop i 33 år😃 Kanske överdrivet men sådana är vi……
/Maria
Dagligen. Innan var han lite dålig på att höra av sig så jag fick sköta det kändes det som. Men nu är det båda som hör av sig till varandra antingen via sms, telefonsamtal eller chatt. Vill gärna ha daglig kontakt.
Jag chattar med min distanspartner dagligen och vi pratar med varandra över skype någon/några gånger i veckan.
Vi hörs av på sms varje dag. Ibland kan vi också ringa och prata om vad vi gjort under dagen. Det är oftast han som hör av sig först, men ibland hinner jag före ^^
Vi hörs oftast på sms varje dag, kan ibland bli säkert upp emot 80 sms om dagen. Kan hända ibland att vi inte hörs på en hel dag, men det är ovanligt. Pratar sällan i telefon. Vi har lite halvlångt mellan oss så vi ses oftast bara på helgen, 3 helger i månaden ungefär.
Varje dag i princip. Vi pratar om allt mellan himmel och jord, och det är sällan som ett samtal blir kortare än 1h. Ibland pratar vi flera gånger per dag på det här sättet. Pojkvännen brukar ringa mig även på jobbet för att låta tiden att gå fortare. (jobbar mycket ensam på arbetsplatsen, och föredrar att prata framför att ex. lyssna på musik)
Sedan har vi vissa dagar när vi kanske bara skickar ett sms eller facebook meddelande. Ibland är det tyst någon dag. Men maximalt 24h. Framför allt när det varit mycket på våra respektive jobb och vi helst bara vill sova. :)
Mvh Emelie 
Vi sms:ar eller chattar med varandra varje dag och nästan hela tiden när vi inte är tillsammans med varandra. Vi både är lika bra på att skriva först. Vi har varit ihop i över 1 år och alltid varit på samma sätt. Ibland blir det något kort samtal, men inte så ofta. Sen går vi i samma klass så vi syns varje dag nästan. Men trots det måste vi hålla kontakt hela tiden :)
~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~
Jag och min sambo har bott ihop i snart 2 år, vi messar varandra under tiden vi jobbar, ringer om vi har dö-tid, åker tillsammans till och från jobbet då våra arbeten ligger typ 500 M från varandra och båda jobbar 7-16 :)
Båda hör av sig lika mycket under dagen :)
Jag har nästan precis träffat min pojkvän (drygt 4,5 månad sen, men pratade över internet och sms ett tag innan dess också). Men vi hörs över sms flera gånger varje dag. Inte så att vi sms:ar heeelatiden, men ändå varje dag. Är oftast jag som hör av mig först.
Vi ses ungefär varannan eller varje vecka. Oftast helgen..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
11 Tycker det låter fint att visa att man tänker på varandra även på jobbet 😉 Gift och bor ihop vi med och här blir det flera sms om någon av oss jobbar😉
Vi smsar nästan inte alls varann och vi bor ihop och ska gifta oss. Och så har det varit enda sen vi började träffas. Vi skickar bara SMS ifall det är något riktigt viktigt så det blir kanske bara några SMS i månaden. Vi ger varann uppmärksamhet IRL istället. När vi började dejta var ett av sakerna han verkligen gillade att jag inte sökte bekräftelse hela tiden med konstanta SMS vilket hans tidigare dejter gjort för sånt är bara jobbigt och jag kände nog likadant, var väldigt skönt inte känna sig stressad av telefon mm. +jag har aldrig telefon med mig på jobbet så jag hade ändå inte kunnat svara.
#5 Vi hade kontakt med varandra nästan hela tiden. Vem som tog kontakt först på morgonen berodde mycket på vem som vaknade först. Men man kan väl säga att vi tog kontakt lika mycket. I slutet var det dock mest han som tog kontakt men det berodde mer på att jag tröttnat lite.
Mvh Linn
Jag och min sambo pratar några timmar per dag i telefon. Han jobbar inte i denna stad vi bor i så han veckopendlar. Men några timmae varje dag pratar vi och skickar sms där imellan. det har aldrig varit så att det bli pinsam tystnad, utan vi hittar alltid saker att prata om. jag skulle säga att jag skulle tycka det var jättejobbigt om vi bara pratade var tredje dag, men jag skulle inte tappa känslor för det. Så kanske är denne herre inte den rätta för dig? ?:)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#23 Det är mycket möjligt att det är så. Vi talade på skype igår och han var väldigt gullig och även sjöng för mig osv men jag hade svårt att känna något för honom.
Jag måste fundera lite på det här. Jag gör ju inte slut bara sådär utan jag vill ha funderat ordentligt på det.
Det skulle varit lättare om han kände likadant som jag men han tycks vara lika kär i mig som alltid…
24# Det är alltid svårt med uppbrott. Men du kan inte vara tillsammans med honom för att han är kär i dig. Det skulle du nog inte må bra av i längden. Men tänk över saker och ting så du vet hur du ska göra, i slutändan är det bara du som vet vad dina känslor säger. Lycka till!
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#25 Tack! Det hjälper förstås inte att jag går omkring och saknar mitt ex som jag vet att jag har åtminstone äkta känslor för…
Men jag måste bara försöka få någon ordning på de här känslorna och komma fram till ett beslut. Usch, sådant här önskar jag att jag kunde slippa.
Innan vi flyttade ihop så hördes vi av varje dag. Vi bodde ju bara ett par km från varann så vi träffades så gott som varje dag också. De få dagar vi inte kunde ses så pratade vi i timmar i tel.

Varje dag, flera gånger om dagen oftast. Om vi har bråkat kan det ta en dag eller två innan vi hörs, men det är sällan.
26 Var det inte ditt ex du var otrogen mot med din nya? Ditt ex som du innan skrivit att du inte haft rätt känslor för under hela ert långa förhållande?
Eller har jag rört till det igen? :)
#29 Det var precis så, tyvärr. Mitt känsloliv är som en bergochdalbana just nu. Kan man skylla på våren? Nja, man kan väl bara skylla sig själv antar jag.
Men nej, du har inte rört till det. Det är nog bara hela situationen som är lite rörig. :)
30 okey.
Tror du ska göra slut med nuvarande, men inte gå tillbaka till exet.
#31 Det lutar nog mot det hållet, tyvärr.
32 att göra slut är aldrig kul. Men jag tror du kommer må mycket bättre!
När vi inte bodde ihop pratade vi i telefon en timme på morgonen och en timme på kvällen. Ibland lite mer på helgerna. Det var nästan alltid jag som ringde eftersom jag hade ett bra avtal med billiga utrikessamtal. Men han ringde ibland om han hade pengar på mobilen. Det var ju lite knixigt med tidsskillnaden så det passade bäst att vi pratade vid femtiden på morgonen och niotiden på kvällen.
Så hade vi det i 6 år, och även om det inte var optimalt på långa väger så fungerade det. Det fanns ju liksom inget annat att välja på. :P
Låter tråkigt nog lite som att ert förhållande håller på att rinna ut i sanden. Det ska ju inte behöva kännas jobbigt att hålla kontakten med sin andra hälft! Ni kanske behöver prata igenom det ordentligt och avgöra vad ni vill, om ni vill försöka satsa på förhållandet eller om det är bättre att lägga det på is. Om ni fortsätter att vara vänner kan det ju hända att ni hittar tillbaka till varandra längre fram när ni har bättre möjligheter till att ses oftare.
#33 Får se om jag lyckas. Jag är otroligt dålig på att göra slut då det verkligen behövs.
#34 Vi har nu pratat lite i två dagar i streck vilket är verkligen ovanligt. Det har nog också med att göra att jag fick reda på att jag måste genomgå en operation det här året.
Jag vet dock inte riktigt vad han och jag skulle prata om. Jag har försökt tidigare flera gånger men det har aldrig riktigt fungerat. Han har aldrig gillat mina idéer om att ta en paus.

Känns tydligt att du är i fel relation nu. Du har velat ha pauser, ni har inget att prata om osv. Du borde göra slut. Sen, efter det kan du tag tag i dina känslor för exet. Kanske kan och vill ni lösa det, kanske inte. Men den relation du är i nu verkar väldigt fel.
Jag smsar han ofta varje dag och skypar ofta när han vill 🙂
Vi bor i samma stad och bor ihop varannan vecka, när vi inte gör det pratar vi i telefon ett par gånger om dagen och smsar ofta, ses ungefär två eller tre gånger den veckan vi inte bor ihop, några timmar oftast bara.
Vi pratar flera gånger om dagen och ringer alltid och säger godnatt. Vi bor inte långt ifrån varandra men då man jobbar heltid och inte bor ihop känns det nästan så.
Folk tycker vi är lite löjliga i vår ålder (30+) men det skiner jag i. ;)
Om två veckor flyttar han hem till mig så kommer vi ses varje dag - men vi kommer fortfarande höras på dagarna. :)