Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 957 ggr
zeretki
2007-08-24 20:44
0

Internetdating?

Jag är ju singel sen flera år tillbaka. Tänkte registrerar mig på en datingsajt ikväll. Har någon tips eller råd om var eller vad jag ska skriva?

Sessan1
2007-08-25 00:51
0

Jag har iofs varit med på grafikträffar och katt-träffar, men seriösa andra träffar skulle jag ALDRIG gå på. Inte min grej. Man ska nog vara väldigt försiktig när man inte känner vederbörande. Man ska nog ses på ngn öppen plats först till att börja med isf, så man vet vad det är för person man träffar, i fall det skulle hända ngt. Som sagt det är inte min grej.

Smaken är ju olika som det heter

abbis
2007-08-25 01:38
0

Jag kan rekommendera mötesplatsen.se kostar inte speciellt mycket .Inte så sexfixerat heller..seriöst.Man skall dock ha klart för sig att var du än träffar en kille på krogen,på nätet,i livsmedelsaffärn så kan det vara knäppskallar..Möten skall alltid ske på ett ställe där du känner dig säker..absolut inte hemma hos någon..Lämna aldrig ut ett reggat mobilnr du kan få folk som ringer o ringer.har en kille som ringer då o då efter att vi paratat några ggr bara för 6 år sen..Skaffa ett oreggat kontantkort om du vill lämna ut nummer..lättast att få kontakter är om man har bild på sig själv..Jag brukade luska ut personnr på vederbörande och göra en koll hos kronofogden..Du ska bara veta vad man kan få reda på.eftersom jag kollade upp nya hyresgäster så ringde jag ofta o kollade periodvis..Har dom misshandelsdomar så brukar skadestånden hamna där..

Var försiktigt ,använt sunt förnuft och lycka till

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

zeretki
2007-08-25 11:31
0

Ja, var inte oroliga. Jag har träffat främlingar förut och jag är faktiskt 34 år. Flört Jag vet hur det är, jag varnar själv unga tjejer för hur man ska göra. Men tack för omtanken. Glad

abbi: tack för tipset om Mötesplatsen. :) Apropå den där killen som ringer dig, har du inte skällt ut honom nån gång? Det skulle jag ha gjort. :) Jag skulle be honom dra åt helvete och ringa tillbaka ett antal gånger för att markera hur knäppt det är. Gärna kl 3 på natten. :)

abbis
2007-08-25 11:36
0

Det roliga är att jag har hans nr registrerat i min telefon så jag svarar inte själv ..däremot har min sambo svarat 3-4 ggr och ändå ringer han ..inte på nätterna men 2-3 ggr om året när han känner sig ensam..inget som stör mig nämnvärt..intressant och se hur länge han orkar*L* Tar det positivt eftersom jag måste imponerat på honom..ha ha ha

Mötesplatsen har många andra trevliga saker på sin sida  o anordnar även singelresor som jag hört är trevliga..och vill man ha vänninor så finns det läge för det med..

Nicka
2007-08-25 12:25
0

Har Du skrivit något ännu ?? Jag känner några som träffas via nätet. Och det har fungerat bra. Och Min svägerska hon kände en kille som bodde i Sthlm, han i sin tur mailade m.m. med en tjej från USA. Hon kam till Sverige och De gifte sig. Hon hade minst två barn sen tidigare. Som hon lämnade kvar i USA !! Det tyckte Jag var konstigt. Jag skulle aldrig lämnat barnen.

Men åter till Dig ZeretkiGlad..Hoppas Du Träffar någon, som Du blir Lycklig med. Och Du skriver väl & berättar..hihi.

Håller tummarna för Dig../KramFlört

zeretki
2007-08-25 14:40
0

Nej, har inte skrivit nåt än. :) Ska kolla runt på Mötesplatsen och SprayDate. Det som jag läst hitills är att man måste ha tålamod och inte förvänta sig att hitta Mr Right på första daten och ta initiativ själv. :)

Nicka
2007-08-25 16:25
0

Ja det är santSkrattande..Det kan ta tid, innan man hittar den rättaFlört

Pomperipossa
2007-08-25 18:10
0

Vi är ju så nyfikna hur det går..(iaf jag)..:) Har bra erfarenheter av nätdejting faktiskt. Man får ju tänka sig för lite men det brukar vara kul.. En kille jag träffade för 6 år sedan har jag fortfarande kontakt med.. Funkade inte eftersom ingen av oss kunde flytta och bor ca 100 mil ifrån varann. Istället har vi blivit mycket goda vänner..

april4
2007-08-26 22:35
0

#6 Jag har varit medlem på Mötesplatsen och kan varmt rekommendera sajten. Under min där fick jag många goa vänner och var med på en träff på Öland. Ett par som träffats på MP gifte sig på Öland samma helg och vi var alla välkomna på det. Hur trevligt som helst. Men som vanligt ska man vara försiktig, med att lämna ut telnr och adress/helst inte lämna ut alls förrän man träffats irl. Önskar dig lycka till på sajten och dejtandet. kramSkrattande

Bybo
2007-08-27 02:11
0

Och sen har du ju E-kontakt och Vildawebben….:-)

Jazmine
2007-08-27 02:23
0

Jag träffade min kille på en dejtingsajt, tyvärr. Iof har jag ju lärt mig hur det inte ska kännas när är rätt. Så jag har iallafall en erfarenhet med i erfarenhetsbanken.

Jag önskar dig såklart massor med lycka-till Zeretki :)

För mig har dejtingsajter väckt en viss tomhet, för att det går för fort för mig. Jag är en känslig själ, och många på internet börjar prata för att det senare bara rinner ut i sanden. När det händer får jag en viss tomhetskänsla. Gäller att inte ta det alltför seriöst, iallafall är det min erfarenhet. Så är det många som triggar på snabb kontakt på nätet också, det har skapat utrymme inom människan för ett visste beroende.

abbis
2007-08-27 20:44
0

Det skulle kanske finnas en kontaktannonssida här..*L*

zeretki
2007-08-28 12:12
0

#11 Jag håller med dig MEN om man tar birt förväntningarna  på att hitta Mr Right så är det rätt kul ock¨så. :) Man måste nog ta det för vad det är. :)

Och jag har inte ett sånt utseende att jag drar till mig folk som bara vill kn***a. :)

Sen märker man när man träffas, om det funkar eller inte. Jag kan inte bli kär över nätet, måste se en riktig person. Men Internet är bra för den första kontakten. :)

zeretki
2007-08-30 19:38
0

Ugh, uppdatering: Vad gör man om man helt uppenbart inte är tillräckligt snygg för SprayDate?

Bybo
2007-08-30 21:45
0

Vad menar du? Jag är med där! Kram

zeretki
2007-08-30 21:49
0

Jag messade en kille och fick till svar: Nej, jag är inte intresserad av dig.

Hur vet han det när vi itne ens har snackat? Och ingen har lämnat nåt i gästboken eller nåt.

Jag ger inte upp men jag tvivlar på att det är nåt för mig… Kanske får gå till Föreningen för Blinda?

*går och sätter mig i ett hörn*

Bybo
2007-08-30 21:55
0

#16 Låt inte en fjant förstöra….Jag är föresten Bybon där, om du vill heja :-)

*knuffar ut dig ur hörnet*

SeaHawk
2007-08-30 22:00
0

Hmm, upp med hakan nu zeretki =)

Du vet att innan livet började och SharpMissy tog sitt förbarmande över en så va det så varje dag för mej, och för alla andra killar. Man kunde messa flera tusen varje kväll (kändes det nog iaf som) Och inte fick man ett enda svar, eller bara att tack men nej tack.  Snart ska du se så hittar du prins charming det är jag helt övertygad om..

Keep up the good work!!!

zeretki
2007-08-30 22:05
0

Tack Bybo och Seahawk! Nej, det känns bara lite jobbigt. :) Men så är det i livet. Det är ingen som har lovat att det ska vara enkelt. :)

zeretki
2007-08-30 22:17
0

Vad tror ni man ska skriva i sin profil då? Är jag för personlig?

[SharpMissy]
2007-08-30 22:20
0

Men zeretki, vet du vad? 

Jag har ju lite svårt att uttala mig då jag inte sett särskilt mycket av dig på ditt foto som du har. Men jag såg ett teveprogram från England för ett par år sedan (något i stil med Extreme Makeover) där de piffade till en alldaglig tjej med ganska så enkla medel. De opererade alltså inte tjejen, utan ändrade frisyr, glasögon, makeup, klädstil. Bakom den halvtrista fasaden hon tidigare visat upp, dolde sig en kalaspingla!

Man kan, med ganska enkla medel, göra väldigt mycket positivt för sitt utseende. En frisör kan hjälpa dig att välja rätt frisyr för din ansiktsform, innebär det att du måste ha kortare eller längre hår, så får man ju ordna det. En optiker fixar glasögonen, makeup-artisten kan lära dig göra en snygg make-up. (Om man vill piffa till sig, vill säga. Alla gillar inte make-up.)

Vad jag menar är, jag ser själv väldigt alldaglig ut under allt smink. Går jag ut osminkad så är man i princip osynlig, för såväl kassörskor i varuhus som för andra män. Man SYNS INTE ALLS.

Utan mitt smink är jag totalt anonym. Alldaglig. Vanlig. Inte ens särskilt söt, egentligen.

Allt handlar om hur mycket man är villig att lägga på sitt utseende. För det är en otrolig skillnad i hur man blir bemött, vänligt eller mer reserverat. Jag får alltid bättre bemötande när jag är iordninggjord, än när jag är osminkad. Därför sminkar jag mig för min egen skull, för det känns bättre i mitt möte med andra människor, av båda könen.

Jag lägger make-up en dryg halvtimma varje morgon. Det är det värt tycker jag. Jag tror också att det finns mycket du kan göra om du vill, för att öka din självkänsla lite grann.

*många varma kramar till dig*

SeaHawk
2007-08-30 22:21
0

Alltså, jag kan inte svara på om du är för personlig, jag har inte sett sidan juh, men hela grejjen med att dejta är väl ändå rätt personligt? Självklart så måste man väl ändå berätta nått om sej själv? Du får väl berätta vilken helt otroligt rolig, trevlig och social person du är och att folk inte förstår vad dom går miste om när dom inte känner dej!!

zeretki
2007-08-30 22:28
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#21 Jovisst är det så, men tyvärr kan jag inte göra underverk. ;) Observera, jag är rätt nöjd med mitt utseende men jag kommer aldrig att vara en snygging. :) Jag hoppas alltid att folk ska gilla min personlighet och min intelligens och det gör folk också MEN det är inte det som drar killar till mig på en datingsajt. ;)

Jag lägger in ett foto så du kan se.

zeretki
2007-08-30 22:29
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett till bara för att.

[SharpMissy]
2007-08-30 22:58
0

#23 Jag tycker dina bilder är helt okej, även för SprayDate. Jag tror för mitt liv inte att den sajten innehåller 99% fotomodeller heller, utan förmodligen till största delen helt vanliga människor.

Men du skriver det själv, du är rätt nöjd med ditt utseende, och det är väl nog så viktigt? För att kunna tro på sig själv och gilla den person man är, så är det ju bra att man känner sig nöjd, även om man inser att man inte är perfekt.

Jag är helt övertygad om att det finns någon därute som väntar på dig. Men känner du dig inte tillfreds med SprayDate (som jag hört är en ganska "kall" och ytlig sajt bitvis) så finns det ju många andra ställen. Googlar du på dejtingsajter får du ju mängder med svar. Annars finns det även på CatWeb massor av länkar att botanisera bland.

Sen kan man ju träffas på ett annat community än just Dating. Man kan träffas på forum för gemensamma intressen, eller bara forum för chatt och vänskap. Nästanpå om det inte till och med är bättre att hitta varandra på ett sådant ställe…

zeretki
2007-08-30 23:46
0

#25 Jo, det kanske är SprayDate som är sån, jag vet inte. Men det känns ofta som att killar vill bara ha riktiga pangbrudar eller så är dom desperata och man blir ett nummer i raden av alla som dom petar av, en efter en.

[SharpMissy]
2007-08-30 23:53
0

#26 Ja, fenomenet SpeedDating verkar onekligen ganska vanligt och det är nog rätt det du beskriver. Men ju mer erfarenhet man skaffar sig, desto snabbare kan man sålla agnarna från vetet och man vet redan efter ett par rader om det är värt att lägga någon energi alls på det…

Jag önskar dig lycka till, och hoppas verkligen det dyker upp någon vid din sida inom snar framtid!

Bybo
2007-08-31 00:16
0

#20 Personlig, tycker jag är bra! Och att man är den man är…Jag är osminkad( utom på fest) och inte vacker..och med en nypa dåligt självförtroende..MEN jag syns….

Martin
2007-08-31 01:17
0

#26 Alla vill väl ha tjejer (partners) som ser bra ut, om man sedan kallar de pangtjejer eller inte - det är väl olika för var och en. Liksom SMAKEN, "The Beauty is in the eye of the beholder".

Jag är 32 år och har alltid haft en förkärlek för brunetter, vet inte varför men i princip alla mina flickvänner har varit brunetter. Just nu är jag dock lite intresserad av en blondin, och jag vet inte rikigt var det kom ifrån. Jo - det vet jag såklart. Hon ser helt ok ut (till och med bra ut) och har dessutom en kanon personlighet. Dock för mycket historik för nära både henne och mig samt att vi är kollegor så jag skippar stöten och bara har kvar henne som vän, tillsvidare i alla fall.

Vad man skall skriva i sin presentation? Det måste vara något som fångar intresset. För mig är det mycket olika, kan vara en nyans i något ord eller meningsbyggnad, kan vara någon formulering. Kan vara något konkret om personen, men oftast så är det ganska abstrakta saker jag faller för i presentationer. Det är känslan helt enkelt. Foton är oftast en fördel, jag har provat både med och utan.

Och, som Seahawk skrev… ca 1000 mail till andra profiler för att ens få svar - så känns det ganska ofta. Det kan förvisso tyda på att jag när jag var ute hade en dålig eller ointressant profil. Skrattande

Det är bara att testa sig fram lite, lycka till!

Jo, förresten. En sak som är svårt att förmedla i en presentation men som attraherar mig väldigt mycket: Självförtroende!

mvh Martin

[Sajberlena]
2007-08-31 11:45
0

Nu måste ju en tjock liten skogsmulla lägga in en kommentar här känner jag. Vad säger ett foto om mig som kan avgöra huruvida jag skall möta min blivande livskamrat eller inte? Är inte alla dejtingsajter med foto som krav ytligheternas yttersta?

Begreppet snygging finns inte! Skönhet existerar inte! Det den ena sidan anser vara det ena tycker den sidan andra är totalt tvärtom.

Så länge man känner sig nöjd med sig själv så ÄR man både snygg och vacker! Ratas man för sitt utseende så är det bara för att man träffat "män som står på fel sida". Tvärnit. Börja om! Låt inte ett bakslag klubba ner ditt självförtroende!

Jag har hört lika många säga att jag är vacker som att jag ser för jävlig ut. Ungefär.

Men!

Det jag inte har i utseende har jag i verbalitet, jag snackar till mig skönhet. Problemet är att foton på internet inte hörs så bra…

Jag skulle aldrig haffa en karl genom ett foto på en dejtingsajt. Men jag skulle absolut prata omkull honom om jag la manken till. Alltså - forum för dejting där fotot är den avgörande saken skulle vara helt fel för mig. Precis som jag absolut skulle vägra skicka med foton till en jobbansökan eller liknande.

Jag tycker du ser bra ut, och jag lovar att det finns karlar från rätt sida som tycker detsamma!

Upp med hakan och ut och hitta!Kyss

zeretki
2007-08-31 13:39
0

Jo, jag hoppas ju fortfarande på att någon ska tycka om mig för den jag är och inte för mitt utseende. Flört 

Vi får väl se om det är SprayDate eller inte som är felet. Jag ska lägga upp min profil på nån annan sajt också…

Själv är jag intresserad av personer och hur dom är, inte deras utseende. Hel och ren, det är det viktigaste.

Pomperipossa
2007-08-31 13:42
0

Träffade världens underbaraste man genom en dejtingsajt för ett par år sedan… Kan ju säga som så att hade jag sett honom på bild först så hade jag inte brytt mig om att lära känna honom precis (ser inte alls ut som min typ)…. Började snacka på nätet och han var en riktig 10 poängare.. Man ska inte bara gå efter utseende för då kan man bli riktigt besviken.

[Sajberlena]
2007-08-31 15:24
0

Preciiiiis!!!

fotokrafs
2007-08-31 17:54
0

Hmm.. jag har inte träffat någon via dejtingsajter men dock träffat folk genom blip.se. Och trots mitt dåliga självförtroende, "jag är så ful & dum"-tjat har jag träffat flera schyssta vänner och då också min make.

Håller med #32 jag också.

Ove-D
2007-09-01 05:07
0

mötesplatsen.se avregistrerade jag mig från efter bara en vecka… det var nog visserligen på 90-talet, men ändå… tyckte att "alla var ute efter EN sak"… Spraydate och vildawebben tycker jag är bättre. men visst finns rötägg överallt… Vilda har jag varit medlem i mååååååånga år och träffat många VÄNNER… och hittat även folk där som jag tidigare kännt också så som ungdomsvänner, hästskötare osv…

TIPS: skriv så mycket som möjligt om vilka intressen du har så ni har något gemensamt att prata om…

Ove-D
2007-09-01 05:12
0

#12 Det skulle kanske finnas en kontaktannonssida här..*L*

:-D