Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 15311 ggr
AG123
0

Är min kille elak?

Hej, hoppas någon kan hjälpa mig. 24-årig tjej med 31-årig pojkvän. Varit ihop och sambos i typ 4,5 år. Jag tycker att min kille är elak ibland, jag undrar om det bara är jag som uppfattar det så eller om ni håller med. Min kille tycker att han är "världens snällaste" och "den snällaste du någonsin träffat" och han tycker att jag trycker ner honom och försöker få honom att må dåligt när jag säger att han är elak. Vilket jag såklart inte gör, utan jag säger bara ifrån.

Jag har varit djupt deprimerad under typ 2 år av vårar förhållande pga sexuella övergrepp som barn blandat med massa annan skit som hänt. Jag är enligt min psykiatriker en "högkänslig person". Jag känner mig själv bra och jag är en väldigt snäll och omtänksam person som inte gör en fluga förnär. Det vet min kille också.

Det var 2 år sen som jag var djupt deprimerad men nu är det bättre. Jag är glad men tampas med mycket osäkerhet, känslan av otillräcklighet och lite social fobi. Det vet min kille också.

När jag var jättedeppig gjorde min kille inte direkt saken bättre. Han sa ofta dumma saker, kallade mig värdelös om jag inte strök hans skjorta, kastade min plånbok i en papperskorg full med gammal mat(för att den låg framme) och pekade ibland ut mina komplex. Mellan de elaka handlingarna var han snäll.

Nu är det inte lika illa men jag tycker fortfarande att han är elak ibland. Han är rolig och snäll men ibland blir han en annan person.. Häromdagen slängde han ännu en gång några av mina grejer i en papperskorg till mig att plocka upp. Känns väldigt förnedrande. Anledningen var att dom låg framme. Det var lite stökigt hemma men det var bådas fel. Jag slänger inte hans smutsiga kalsonger som han alltid lämnar på badrumsgolvet eller allt annat han faktiskt lämnar framme. 

Han gillar att driva mycket, alltså skoja. Men han skojar ofta elakt. Han säger något dumt och säger att han bara driver, men då är det försent för jag är redan ledsen. Det kan vara något om min vikt eller andra komplex t.ex behåring(jag har PCO som b.la gör att man är lite hårigare än andra) eller annat. Han vet mycket väl också att jag har komplex för dessa saker. 

Just nu försöker jag gå ner i vikt genom en pulverdiet, lågkalori. För mig som är matmissbrukare/matberoende är det oerhört psykiskt påfrestande, och det vet han. Blir väldigt labil nu i början av denna diet. Han vill att jag ska gå ner i vikt också. Jag röker också, dåligt jag vet. Kan inte sluta röka och inte äta samtidigt så rökningen ska jag ta tag i när jag gått ner i vikt. Min kille är OK med min rökning. Imorse vid 7 upptäckte jag att min kille tagit mina cigg och min tändare. Vi var vakna samtidigt men han frågade inte om det var OK. Han röker inte på heltid, men feströker och ibland när han ska jobba utomhus en hel dag så tar han några cigg. 

Jag har inget legg eller pass just nu(stulen väska) och det vet min kille. Jag ser väldigt ung ut och det enda stället är jag får köpa cigg utan leg öppnar klockan 12. Låter väl patetiskt för er icke-rökare men det är förfärligt för mig. Speciellt nu när jag inte får äta, det "enda jag har" är cigg. Jag ringer och frågar varför han gjort såhär och han är bara helt likgiltig. Jag kallar honom elak men han säger som vanligt att han är så snäll så. Jag känner mig dåligt behandlad när han gjorde såhär. Han sa att han gjorde det för att han var sur på mig, han trodde att jag hade gjort en sak igår som gjort honom sur. Men jag hade aldrig gjort något och hade bevis på det. Då sa han typ "aha, ett missförstånd, sorry då". Om man är sur eller tror att någon gjort något dumt så frågar man väl? Eller? Man går runt i tysnad och straffar sedan den andra personen utan att ens veta om den gjort något?

Är det jag som överreagerar? Han säger det. Och eftersom jag är känslig så kanske det är sant. Vad tycker ni? Jag är inte världens vackraste eller världens duktigaste flickvän men jag ger honom alltid massor av kärlek och vänlighet och passar upp på honom hela tiden. 

Kram

Sarah
19

Nej du överreagerar inte. Ni verkar gemensamt ha kommunikationssvårigheter men det gör inte att hans beteende är ok. Låter som att ni hamnat i en otrevlig nedåtgående spiral som ni behöver bryta.

SuperLimm
9

Nej jag tycker inte du överreagerar. Om någon gjorde sådär mot mig skulle jag kalla personen både elak och barnslig. Är man vuxen borde man klara av att komunicera i ett förhållande om det är något man inte gillar eller som man stör sig på.

Mvh Linn

Bjallstal
16

Jag tycker inte att du överreagerar. Jag hade lackat ur på honom för länge sedan och låtit honom fått vet,à vart skåpet ska stå. Killar som hela tiden måste säga hur snälla dem är, är det sällan egentligen. Tycker att du har varit otroligt tolerant och fått stå ut med alldeles för mycket skit från den killen. Jag hade dumpat honom direkt, men sådan är jag. Känner du att du inte vill gå så långt så hade jag pratat allvar med honom. Inte låtit honom komma med en massa löjliga ursäkter om hur snäll han är och så, utan han måste verkligen förstå att så behandlar man inte andra människor.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Lamina
13

Nej, du överreagerar inte. Ska jag vara ärlig så tycker jag han beter sig som ett svin. Om du är inne i en jobbig period så ska han stötta dig, inte fälla otrevliga kommentarer och kalla dig värdelös. Han har inte rätt att ta din grejer, oavsett om du gjort något dumt eller inte. Och ingen vettig människa slänger folks grejer bara för att den stör sig på att det ligger framme. Personligen skulle jag dumpa en människa som beter sig på det viset.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Gronstedt
30

Du överreagerar INTE. Han visar dig inte den mest grundläggande respekt, och det ska ingen behöva acceptera.

Bara att du skriver "Jag är inte världens vackraste eller världens duktigaste flickvän men jag ger honom alltid massor av kärlek och vänlighet och passar upp på honom hela tiden." visar att han redan tagit ifrån dig alldeles för mycket. Varför skulle du behöva vara vacker eller en duktig flickvän eller passa upp på honom?

Lexie82
12

Jag tycker absolut inte att du överreagerar. Jag tycker att han låter som en riktig skitstövel som försöker spela på dina känslor så att du ska tro att det är DIG det är fel på.

Du säger att du inte är världens vackraste eller duktigaste flickvän, men grejen är att hans jobb som pojkvän är att få dig att känna dig som världens vackraste och duktigaste.

Jag tycker att du förtjänar bättre. Mycket bättre.

Sen spelar det ingen roll om han tycker att du överreagerar. Du känner som du känner, och det för han anpassa sig efter. Man kan inte vara elak mot folk och sen säga att de överreagerar. Man har sårat någon oavsett hur man själv tycker att den andra borde ha reagerat, och då ber man om ursäkt och bättrar sig. En ursäkt utan bättring betyder ingenting!

Det låter som att han inte respekterar dig, och du borde dumpa honom och ge dig själv en chans att hitta någon som behandlar dig som du förtjänar att bli behandlad.

Lycka till!

[peter54]
22

Du lever med en översittare, lämna förhållandet direkt säger jag.

ChristineL
13

Bara det att du behöver fråga andra om din kille är elak säger ju att nånting inte stämmer. Jag skulle aldrig acceptera att leva på det viset!

Marr
8

Jag tycker din kille är ett as rent ut sagt! Ja han är elak!

Att hela tiden påvisa hur snäll han är när han inte är det, är ju bara ett erkännande för att han vet att han är en elaking. Så sa mitt gamla x också i samma mening han vräkt ur sig elakheter.

Jag är säker på att du klarar dig bättre utan honom. När någon mår dåligt i ett förhållande är det meningen att man ska stötta och lyfta varandra. Har själv levt i ett destruktivt förhållande och det tog många år innan jag kom ur det.

För jag blev en medmissbrukare till hans dåliga beteende. Det kunde kostat mitt liv, för det blev värre allt eftersom åren gick…sen slutade det med dunder och brak. Jag var arg och ledsen jämt. Det bästa som hänt mig var att jag tog mej ur detta förhållande där jag blev nedtryck, ifrågasatt och bestulen.

Han mådde inget bra men jag var inte den som kunde hjälpa, tvärtom.

Önskar du finner en lösning för så här FÅR det inte vara. Önskar du har möjligheter att bryta upp detta förhållande och flyttar från honom eller att han flyttar.

Kram på dig!Blomma

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Sarah
3

Missade citatet som #5 lyfter fram. Det säger väldigt mycket. Dags att lämna skitstöveln som får dig att känna så.

[peter54]
12

#0 Om jag hade blivit utsatt för ett enda av alla de exempel du räknar upp, hade jag lämnat förhållandet direkt. Du borde sticka ifrån honom idag.

AG123
1

Tack för era svar, jag uppskattar det verkligen! Jag har tänkt visa denna tråden för min kille när han kommer från jobbet. Eftersom han inte lyssnar på mig när jag säger att han gjort något dumt. Min kille har hjälpt mig mycket ekonomiskt(ingen har tvingat honom), förändrar det något? Era svar menar jag. För jag tror det är det som han menar med att han är så himla snäll. Jag har inte behövt betala hyra pga ingen inkomst när jag varit deprimerad. Nu betalar jag hyra och mat och allt för mig själv eftersom jag studerar. Men som sagt, ändrar det något? Gör det hans beteende mer okej?

ChristineL
13

#12 - Vad skulle det tjäna till att visa honom detta? Jag tror bara att du förvärrar för dig själv då, lämna honom. Han behöver ingen förklaring, hans beteende är inte okej nånstans!

SuperLimm
12

#12 Hans beteende är inte okej. Bara för att man hjälper någon ekonomiskt ger det en inte rätten att vara elak mot den man hjälper och trycka ner den.

Mvh Linn

Marr
7

Verkligen inte! Han har ingen anledning att kränka dig. Han är en vuxen karl och även en skitstövvel!

AG123
6

#13 Jag vill visa tråden för honom för att han ska öppna ögonen och inse att han är elak ibland, vilket han förnekar. Vill att han ska se att det är inte mig det är fel på utan hans beteende är inte okej enligt andra människor.

Lamina
25

#16 Jag sätter min högra arm på att han kommer bli förbannad och säga att du snackar skit om honom. Det ligger inte i sånna typers natur att erkänna att dom har gjort fel, oavsett hur mycket bevis dom har emot sig. Det är alla andra som överreagerar, tolkar saker fel, driver dom till det…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

tlover
10

#16 jag vet inte om det är en så bra ide, jag var ihop med en sån kille en gång i tiden och han skulle antagligen bara blivit arg på mig om jag skulle visa en sånhär tråd. Antagligen både för att jag berättar om nått så privat och han skulle antagligen tycka att jag var ond för att jag "hängde ut honom"

l'm back

AG123
2

Det här är mitt första seriösa förhållande, finns det verkligen killar/män som är genuint snälla? Känns som en myt.

AG123
2

Jag vet att han inte kommer bli arg när jag visar honom detta för han har redan ringt och "fjäskat". Så att vi kan stryka denna händelse, som vanligt. Tills det händer igen.

Lexie82
12

#16 Jag förstår att du vill visa tråden för honom, men om han är så manipulativ som han verkar så finns risken att han kommer att agera likadant vad gäller den här tråden. Risken finns att han blir defensiv och försöker påstå att det du återgett här inte stämmer och därför gett oss fel bild av honom.

Grejen är att det spelar ingen roll om din bild stämmer eller inte. Det är din bild. Det är så du känner. Sen att han hjälpt dig ekonomiskt ger honom ingen rätt att behandla dig sämre. Att hjälpa sin partner ekonomiskt när det behövs ser jag som en självklarhet och inget man ska förvänta sig suddar ut allt annat dåligt man gör.

Det låter som att han använder den här hjälpen han gett dig som en ursäkt att få bete sig som han vill.

Men jag tycker att du ska fundera lite på vad DU vill. Jag tror inte att han kommer ändra sig, mest för att han inte ser det han gör som fel. Så då måste du bestämma om han är värd att må dåligt över. Annars tycker jag att du ska dumpa honom helt enkelt. Han får dig att må dåligt, och det ska inte en partner göra. Inte på några villkor eller av någon anledning.

tlover
10

#19 det finns det, jag träffade min man efter att jag hade varit ihop med en skitstövel som verkar lik din kille. Skitstöveln gjorde allt för att jag skulle bli beroende av honom, min man gör allt så att jag ska klara mig utan honom om det skulle behövas och han säger hur fin/söt/underbar etc jag är flera gånger/dag Så alla är inte skitstövlar det finns änglar också.

l'm back

tlover
6

#20 du är värd bättre än att vänta på att det ska hända igen

l'm back

[peter54]
9

#12 Nej, det ändrar inget. Hans beteende emot dig är fullständigt oacceptabelt. Lämna pronto innan du råkar än värre ut.

Tänk så här: Jag får en smäll och sedan en femhundring, sedan får jag en smäll till och ännu en femhundring. Nästa gång jag får en smäll får jag en tusenlapp. Är detta rätt?

#19 Det är klart att det finns.

AG123
1

#22 Vad härligt det låter, hur din man behandlar dig.

Sarah
6

#22 bra beskrivet :) 

Att betala för saker är inte att få tillåtelse att vara dum. Köpa sig rätten att vara elak… 

I relationer ska man vara ett team som gemensamt arbetar för teamets väl. Han verkar snarare motarbeta dig.

tlover
3

#25 du kan få nått sånt också men inte med killen som behandlar dig som skit.

l'm back

Lexie82
5

#25 Det är så ett förhållande SKA vara. Ett uppbrott är alltid jobbigt, men i längden tror jag att det är vad du behöver. Bryt med honom så att du kan hitta DIN ängel.

AG123
0

Fast han är ju snäll emellan händelserna. Då har vi kul ihop. Kan han inte ändra på sig? Ioförsig brukar han ofta säga "jag är som jag är, take it or leave it"..

tlover
7

#29 du är värd bättre än att bli behandlad snällt "ibland"

l'm back

Lexie82
21

#29 Jag har vänner som blivit misshandlade av pojkvänner. En nära vän berättade att hennes kille var så snäll mellan gångerna. Och han bad alltid om ursäkt och var så ångerfull efteråt. Det slutade med att hon hamnade på akuten med en bruten arm och sönderslaget ansikte.

Att vara snäll mellan gångerna är ingen ursäkt för att bete sig svinigt ibland!

ChristineL
7

har han inte kunnat ändra sig under tiden ni varit tillsammans så kommer han inte kunna göra det nu heller.

[peter54]
13

#29 Då borde du ta honom på orden och "leave it". Det finns ingenting som kan få översittarfasoner att bli något som kan accepteras bara för att han är snäll emellan elakheterna.

Jag har levt ihop med min fru i över 20 år. Vi har kanske smågrälat om något litet trams en handfull gånger, särskilt under de första 2-3 åren, men vi har aldrig någonsin varit elaka mot varandra, inte ett enda sånt ord som du räknar upp massor av.

Vi kramas och pussas varje dag och varenda dag har vi "gruppkram" hela familjen, jag, min fru och våra två barn. Elakheter finns inte under detta tak, aldrig.

Gronstedt
12

#29: Han vill förmodligen inte ändra sig. Han säger ju själv att han tycker det är roligt att "skoja" så du blir ledsen. Han kastar din plånbok i papperskorgen för att han TYCKER OM att se dig gråtande rota i kladdet. Varför skulle han sluta med det? Det är ju det som gör livet med dig så kul för honom!

Maria
6

#33 Jag håller med Peter. Jag lever också i ett förhållande sedan mååånga år och vi grälade i början ganska mycket men det var mer för att vi var så olika och sakta men säkert lärde känna varandras egenheter mer och mer.

Men elakheter har aldrig förekommit eller att någon försökt "sätta sig över" den andre. 

Grundstommen i ett förhållande är ju kärlek och inte gör man den man älskar mest illa???

/Maria

Sarah
9

Man kan inte vara i en relation där man går och hoppas och väntar på att personen ska ändra sig. Personer förändras inte och de gör det definitivt inte om de inte vill. Vilket han själv säger att han inte vill.

Gur4m1
3

Din pojkvän är elak och barnslig, därav oförmpgan att se ur hans agerand epåverkar dig och han är inte bra för dig- som är högkänslig och har lätt för att bli ur balans.

Jag hade inte orkat med en kille som hanterar konflikter på det där väldigt,,…kränkande och samtidigt "passivagressiva" sättet- så länge som du gjort. Jag tror nästan att du själv skulle må bätte utan honom.

Man kan inte ändra folk. De måste själva vilja det och ändra sig. Tyvärr är det lätt att lova och säga att man ska ändra sig än att faktiskt göra det. En annan ska om man är deprimerad, det är ett tillstånd som man kan komma ut ur- men din kille har ett sätt att hantera konflikter som egentligen bara skapar fler konflikter och även verkar vara "lite kul" för honom.

Han är nog inte rätt för dig.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

KitoBonito
3

Du förtjänar så mycket mer och det FINNS där ute!! Jag kände också hopplöshet för killar och män överlag innan jag träffade min sambo och han är allt jag inte trodde fanns! Jag håller med de som skrivit till dig; din kille värdesätter inte dig och han förtjänar inte dig!!!!

AG123
1

Nu har jag läst upp allt i tråden för min kille. Han blev inte arg på mig alls men blev väldigt defensiv och arg på alla som svarat. Sa att ni var elaka och spydiga som skrev sånt om någon ni inte känner, han blev väldigt upprörd. Sa massa elaka saker om svaren jag fått…. Han tog inte åt sig alls av vad som stod…. "Man kan vrida och vända på saker hur man vill" säger han. 😕

Lexie82
13

Mja, det var väl ungefär vad man kunde väntat sig. Har du tur har han ändå tagit åt sig av det och ändrar sig, men mitt råd är att låta det här vara hans sista chans. Blir det ingen bättring nu så blir det aldrig bättre.

[peter54]
20

#39 Ja det var väl rätt väntat att det skulle bli en sådan reaktion. Han har dessutom helt fel i kommentaren att vi "skrev sånt om någon ni inte känner". Ingen har skrivit om honom, vi har alla kommenterat det du berättat att han utsätter dig för och därmed svarat ja på din fråga om han är elak mot dig.

Jag undrar hur man "vrider och vänder" på att kasta din plånbok i en sopkorg med matrester?

obstitant
12

Det är klart att han inte vill att du ska lyssna på andra personer som säger att det inte är ok att bete sig som han gör i ett förhållande, då är det bäst att försöka underminera alla som säger så.

Det som bekymrar mig lite med den här tråden är att du inte verkar ha svårt att ha och stå för en egen uppfattning. Din relation känns inte riktigt rätt, men du vet inte säkert utan att fråga andra om din känsla stämmer. Sen visar du din pojkvän kommentarerna och rapporterar hans reaktion - "han tycker ni är dumma".

Men det här kan inte vara något slags batalj mellan en oss på nätet och din pojkvän, där du står mittemellan och försöker se vad utgången ska bli, vem som vinner av oss. 

Vad tycker DU? Vad vill DU? Vad känner DU?

Du har ju talat om hur du känner inför vissa av de saker han gör. Du har dessutom fått bekräftat att andra skulle reagera likadant. Jag förstår att det är svårt för dig att ta dina känslor på allvar och agera utifrån dem, särskilt om du under flera års tid har fått höra att han visst är snäll och det är du som är fånig och reagerar fel. Du har dessutom varit djup deprimerad vilket ofta medför en väldigt negativ syn på sig själv med mycket skuld och skam.

Det som behövs är att du känner efter vad som är ok eller inte för dig, och försöker ändra på saker som är dåliga för dig. I vanliga fall skulle jag först rekommendera att man talar om hur man känner och ber sin partner ändra på de punkter som inte känns ok, men din pojkvän verkar inte vara särskilt intresserad av att ens försöka ändra sig eftersom han själv tycker han är så snäll som han är.  Så det kanske inte är möjligt för dig att må bra tillsammans med honom. Fundera på saken. Och ta hjälp av din psykiater!

mayolica
4

Nej! du överreagerar absolut inte. På din beskrivning tycker jag snarare att det låter som att du UNDERREAGERAR😡 Jag tycker att hans beteende mot dej (som du här har beskrivit här )låter mycket elakt. Han må vara hur snäll som helst emellanåt och ge dej hur mycket pengar som helst ,hans elaka beteende mot dej förändras ju inte av att han betalar för att få lov att kränka dej. 
Det låter inte seriöst alls. en sån sak som att kasta sin partners plånbok i gegga gör man bara inte förutom att sådant beteende är helt respektlöst,  låter helt sjukt 🤢. Man kastar inte andras saker  bara för att man tycker att saker ligger i vägen och man stör sej på det.

Har han kanske inte lärt sej att det går att flytta på  saker från en plats och lägga på en annan plats, annars vore det på tiden att han börjar träna på det tycker jag, det borde inte vara allt för avancerat för honom att klara av att utföra😉  Hade min kille kastat min plånbok i en slaskink är risken stor att han hade fått slaskhinken över huvet eller åkt ner i den själv. Jag vet ärligt talat inte vad jag hade gjort? men jag hade inte accepterat sådana barnsligheter.😜

Nej! jag känner inte honom som person, mina åsikter handlar vad jag tycker om beteendet😈

~ mayolica ~

Karmatarerskanise
7

Att sno cigg, kasta ägodelar i skiten osv visar på väldigt stor omognad. Likaså att kalla någon värdelös och peka ut ens komplex visar att han inte vet hur man beter sig. 

Jag förstår hans reaktion mot kommentarerna,  han skäms! Han vet att han behandlar dig fel men vill inte att folk talar om det för dig så du kanske sätter ned foten. 

Jag är förvånad över att du ens ställer frågan. Det är tydligt att du vet att hans beteende inte är ok. Behöver du pepp för att göra slut?

Lia
4

#44 Fast hon kanske ställde frågan för att få respons - att visa för killen? Det verkade som om det var syftet med det hela egentligen, så som jag tolkade det.

Sarah
4

Vad hade du väntat dig egentligen när du visade honom tråden? Att han skulle acceptera det nya "beviset" du hade på att han är elak? Klart han slår ifrån sig, det hade nog vem som helst gjort.

Lexie82
11

Jag tror att TS helt enkelt ville visa honom att någon stod på hennes sida i det här, att det bara är han som tycker att hon överreagar.

ewtyr
11

Psykisk misshandel. Man trycker ner en människa till fotknölarna. Man blir så nedtryckt att man tror på att man är värdelös och förtjänar att stå ut med sådan skit. Du är nedtryckt utav den här mannen. Därför förstår inte du hur illa han behandlar dig.

nickiee
3

du gjorde rätt å skrev av dej här . det han gör är inte ok . gör slut omgående innan det går över styr å han tar till övergrepp för tyvärr så kan det va en tidfråga innan han kanske  gör det . jag hopas att det löser sig för dej ..all lycka till önskar jag dej

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Kalle-B
7

Den där elakheten som bäddas in i "skämt" är nåt jag fullständigt hatar. Det är en avancerad form av "härskarteknik" som vissa behärskar till fullo. Har sett det på nära håll. (Men tack och lov inte hos min partner.) Problemet är att man inte kan bemöta den, det går bara om man kan konsten att bemöta den med samma teknik. Vissa är naturbegåvningar på den sortens förtryck. Den bryter ner och förstör självsäkerheten hos "offret".

Marr
7

Eftersom jag nu kunde med att säga att din karl är en skitstövel, är för att jag är välutbildad i detta ämne som handlar om härskartekniker just som #50 säger.

Det skulle jag kunna skriva en hel bok om…

Ju mer man låter denna egoistiska, barnsliga företeelse pågå desto sämre bäddar man för personen som "får hålla på". Så kan man ju också tänka om man vill andra väl.

Jag känner att jag försenat "någons" utveckling genom att "hjälpa till" att låta det fortgå. "Ok jag förlåter "ditt" beteende"…men jag försenar även mitt eget liv genom att fortsätta utan bättring. Livet är kort!   

Så det är vaket av dig att ta tag i detta nu och äntligen börja ifrågasätta beteendet. Inget gott bäddar för vare sig din eller hans framtid genom att acceptera att kärasten får hålla på med sånt här trams.

Hoppas ni kan gå skilda vägar och  att denne 30 åring kan tänka över sina förhållanden och krav på andra människor innan han "letar ngn ny". Det är det bästa för honom det kan jag lova, annars kommer livet aldrig bli till belåtenhet för denne man.

Man är här för att lära och i det ingår minst att man gör det bästa av allt. Klarar man inte att vara snäll mot varandra förutom normalt gräl, då ska man inte vara i relation.

En relation innebär att allting ska lättas då man är 2 om saker och ting. Livet ska bli ännu lättare att hantera för man har ju dessutom någon att luta sig emot, då man kan drabbas av sorg etc… 

Det är vad en relation är när förälskelsen har släppt. Man vill den andres väl och man hjälper varandra…Det är vad en relation är!

The_pearl
4

Alltså. Det där snacket om att han själv talar om att han e "världens snällaste", sånt där är bara löjligt. Jag träffade själv en kille som höll på sådär, han var väldigt ostabil och osäker. En människa som inte gick att lita på.

Din kille beter sig som ett svin! Han förstår inte något annat än mer än vad han själv tycker e rätt. Han anser sig själv som snäll och perfekt när han själv är råelak (faktiskt) och han trycker ner dig i skorna.

Stannar du i ett sånt här förhållande kommer du hamna i botten igen.

Att bryta sig loss från såna här människor är tufft,men är det bästa du kan göra! 

Det är din pojkvän som varje dag ska tala om hur fin och bra du är och hur mycket han älskar dig. Du ska få en ärlig bekräftelse. Du ska definitivt inte behöva ta nåt annat!

Stå på dig! Det viktigaste i allt är trots allt att du är schysst och ärlig mot dig själv.

[Juel70]
4

Känner igen elaking- mönstret. Han kommer inte att sluta med det. Det är något i honom som han måste ta itu med själv. Låt han inte dra ner dig i diket.

dododdordoden
4

AG123, gör slut med honom.

SegerSims
1

#19 Nej det är ingen myt, jag har världens underbaraste kille. 8 år yngre än mig och när vi träffades hamnade jag i en djup depression och hade två barn. Jag har inte varit en bra tjej till honom kan jag erkänna men nu 11 år senare så har vi ett underbart förhållande. 

Han var när vi träffades 23 år, blev tillsammans med mig med 2 barn. Hjälpte mig med barnen för jag var för sjuk, hjälpte mig samt att vi själva fick ett gemensamt barn som han tog mest hand om. 

Jag är överviktig av en massa tröstande och han stöttar mig nu i min pulverdiet.

Så ja det finns betydligt bättre killar och jag har en av dom. Världens bästa som kunde ha avstått att gå in i ett förhållande som var kaos från början.