att skicka sms till sin partner
Hej jag tänkte fråga en sak här. Jag brukar vara inne här och läsa trådar men har inte skrivit till er här förut.
Jag är i ett förhållande med en tjej men vi bor inte ihop än.Men vi bor nära varann och sover över ofta och ses nästan varje dag. Vi har varit tillsammans sju månader. Nu vet ni bakgrunden.
När jag är på jobbet på dagarna så skickar hon väldigt många sms till mig men det är sällan hon vill något särskilt utan det är mest
"jag älskar dig"
"puss på dig"
"hej gullet vad gör du"
"älskar du mig lika mycket som jag älskar dig?"
Sådana saker. Och det är väl gulligt. Men jag känner en press på mig då hon reagerar negativt av att jag inte alltid har tid att svara. Då kommer det 10 nya sms om varför jag inte svarar. Om hon inte är viktigast för mig på samma sätt som jag är viktigast för henne.
Men helt ärligt så tycker jag det känns väldigt onödigt att skicka "jag älskar dig" en timme efter att jag faktiskt sagt det personligen till henne innan jag åkte till jobbet. Och då behöver hon väl inte tveka på att jag älskar henne bara för att jag inte svarat på hennes sms inom 5 minuter.
Jag jobbar med elektronisk utrustning och på vissa ställen på fabriken får vi inte ens ha mobilen igång då vi tillverkar sjukhusutrustning och har man mobilen på i anslutning till vissa saker så kan de ta skada.
Dessutom har avdelningschefen sagt till att privata samtal och en massa tryckande på mobilerna vill han inte se ute på avdelningen. Det får vi sköta på rasten.
Min tjej har ingen förståelse för det.
"ett sms går ju så fort att skicka"
"kärleken är väl viktigare än jobbet?"
Men sen är jag inte någon som skickar en massa "jag älskar dig" och "puss" hit och dit. Sådant säger jag personligen eftersom vi ses nästan varje dag.
Sms skickar jag när jag VILL något. Typ "kan du köpa en mjölk"
Sitter ni på jobbet och smsar en massa gulligull till partnern hela dagarna?
Nu är det förvisso jag som sitter hemma, och sambon är och jobbar. Och han brukar skicka sms på sin frukostrast. Är det lite folk att prata med så kan vi "prata" lite via sms, men har han folk att prata med så brukar det bli ett "puss".
Sen kan jag skicka sms till honom om det är nåt särskilt jag vill, ibland om det är dåligt (ångest and stuffs). Men då jag vet att han har på ljudlöst, samt inte kollar sin telefon så ofta så hör jag inte av mig särskilt mycket.
Synd att din flickvän inte har förståelse för att du inte kan kolla på jobbet. Vet hon om att du inte ens kan ha den på ibland?
Går det inte att ni kompromissar, så du svarar när du har rast, eller om du måste gå på toa eller så?
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Nej, smsar i princip aldrig sådant till mina partners, speciellt inte när någon av oss jobbar.

På jobbet smsar jag aldrig till sambon, jag kan inte ha mobilen på mig alltid där och han har full förståelse för att jag inte kommer att svara förrän jag har jobbat klart för dagen om han nu skulle skicka något till mig.
Vi skickar en hel del sms till varandra eftersom han jobbar borta i veckorna, på en båt och sms är det som lättast går fram. Samtal är inte helt enkelt när han är mitt ute på havet så det får bli om det är något superviktigt. Men på vissa ställen går inte smsen fram heller eller så har han inte tid att svara just då. Kan ta flera timmar innan det kommer ett svar och det stör mig inte alls.
Nu har vi varit ihop i snart 10 år så det är inte lika mycket puss och älskar dig som i början av förhållandet utan mer praktiska saker.
Men vi har full förståelse för att jobbet faktiskt går först när man är där. Man kan inte hinna smsa en massa, jag hade i alla fall fått sparken om jag hade suttit med telefonen i högsta hugg jämt.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Nu jobbar ju ingen av oss. Men när vi är på varsitt håll kan vi smsa till varandra, kolla läget och kolla så allt går bra typ. Men de är inga långa konversationer emellan. Vill vi något viktigt eller att den andra inte svarar så ringer vi istället.
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Jag kan säga att min sambo smsar mig aldrig när han jobbar bara om han vill något som du säger. Ibland så kan jag sura för att jag inget svar får men då har jag också velat något. Min sambo kan då påminna mig om att inte har haft tid och jag har då godtagit det. Nu smsar vi knappt och en massa kärleks förklaringar var för länge sedan dock.
Du måste sätta dig ner med din tjej och ge henne din kärleksförklaring och att du även känner så medans du jobbar, men du hinner inte alltid svara och FÅR INTE svara under arbetstiden. Hon måste godta det helt enkelt.
Får jag fråga är hon ung? Kanske inte har förstått att arbetet är viktigt.
Jag gör det väldigt sällan, där emot gör min man det väldigt ofta. Jag jobbar natt så jag slipper ju det under arbetstid. Min buss hem efter jobb går 7.30, cirka 7,40 eller strax över 8 ringer han och frågar vad jag gör, hur gick bussresan, hur gick de på jobb. Ändå vet han om att jag lägger mig och sover direkt jag kommer hem. Ibland har jag hunnit somna när han ringer. Blir jag arg då och säger att jag sover så älskar jag honom inte mer osv.
Ja hon vet om att vi inte får ha mobilen på överallt och hon vet om att chefen sagt till om att sådant får skötas på raster. Och hon vet om att jag har ett ganska stressigt jobb och inte precis sitter och rullar tummarna utan det är full rulle och spring mellan avdelningarna för plötsligt ska någon annan grupp ha hjälp och då blir man utlånad till den avdelningen. Och då vill jag inte sitta med mobilen framme stup i kvarten utan göra mitt bästa på jobbet.
Då menar hon på att ni måste ju få gå på toa och du kan väl gå dit och smsa. Men hon skickar ju inte ett sms varannan timme precis utan det är ju minst ett i kvarten. Och nej jag tänker inte springa in på toa så ofta som hon önskar. Jag kan kolla mobilen när jag lix är på toa men inte enkomt gå dit för att smsa då det aldrig är något annat viktigt ärende hon har än det jag skrev tidigare.
Hon tycker jag är för lite romantisk som inte tycker det är viktigt att skriva puss och sådant flera gånger om dagen. Men för mig är det viktigt att visa kärlek när man är tillsammans och inte skicka 30 sms på en dag.
23 är hon jag 26
Jag blir jätteglad om min partner hör av sig till mig under dagen med något gulligt… Men oavsett hur mycket jag bryr mig om henne / tycker om henne så kan ju även hon bli jobbig för det… Och blir en person jobbig då blir det ju lätt att man får lite avsmak för personen… Det är Viktigt att hon förstår det.
Om hon smsar di en gång i kvarten så stäng av mobilen, säg till henne på skarpen att du måste koncentrera dig på ditt jobb.
Sedan kan man undra vad hon gör medans du jobbar? Hur kan hon hinna smsa dig så mycket? Jobbar hon inte själv så får hon allt skaffa sig en hobby eller nåt.
Känner mig lite elak nu men gränsen måste ju gå någonstans. Ha den avstängd och kolla den enbart på rasten ..
Tycker hon låter omogen, osäker och bekräftelsenödig i en utsttäckning som jag i alla fall inte skulle stå ut med. undrar som tidigare inlägg om hennes dagar är väldigt tomma o trista? Hon kanske skulle umgås med lite andra människor? Ett förslag är att sätta ner foten. Säg t. Ex. Att du från o med nu kommer kolla telefonen på lunchrasten och innan du åker hem, däremellan behöver du koncentrera dig på jobbet. Då får hon vänja sig vid det helt enkelt.
hon jobbar natt i vården men jag vet inte när hon hinner sova för hennes smsande börjar tidigt på förmiddagen.
men hon jobbar 60 % så hon har ju långa lediga perioder
Trots att min sambo är borta en hel vecka åt gången när han arbetar så messar vi inte speciellt mycket till varandra. Han messar väldigt sällan men kan någon gång ibland skicka något om hur mycket han tycker om oss här hemma, och ibland gör jag det samma. Då vet man att det är för att ens partner har tänkt lite extra på mig/oss och vill berätta det. Annars pratar vi ganska ofta i telefonen. Ibland pratar vi bara en gång under dagen, innan han går och lägger sig, och ibland ringer vi varandra kanske 6-8 ggr på en dag. Han och jag är dock precis likadana på den fronten. Vi kan ringa om allt möjligt som är sådant man vill ventilera med just sin partner. Det kan handla om boende, tatueringar, musik eller vad som helst- våra vardagssamtal kan man säga :) När vi var nykära messade vi mycket mer, men då om saker som var roliga och ofta skrattade man när man läste det den andre skrivit. Du måste försöka förklara för din flickvän att orden mister sin betydelse när de kommer hela, hela tiden. Att du är en sådan som vill tänka på din flickvän och undra vad hon gör, som vill längta och som vill prata om vad hon gjort under dagen på kvällen, inte ha uppdatering hela tiden. Jag tycker hon låter otroligt osäker på sig själv som kräver så mycket bekräftelse trots att din arbetsgivare har sagt ifrån gällande mobilanvändning. Med risk för att hon blir sur, skulle jag ändå ta upp det till diskussion och förklara vad som gäller. Och kan hon inte förstå det alls så behöver hon nog fundera på vad som gör att hon inte förstår det.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Fråga henne om vad hon skulle tycka om du störde henne på det viset när hon jobbar?
Jag sms:ar när jag har rast, jobbar i butik och har inte telefonen på mig på arbetstid. Han är hemma med våran dotter så jag brukar mest fråga om henne och om dom har hittat på nåt kul. Hjärtan och pussar blir det också.
/Christine
Vi smsar med varandra dagligen, men jobbet går före så kan man inte svara/skriva så gör vi inte det. Så ibland kan det ta nån timma och ibland är svaren snabba.
Vi skriver kärleksförklaringar, skriver roliga skämt och roliga händelser och pratar rent allmänt.
Sen om vi är med vänner/familj så kommer svaren när dom kommer, även där kan det ta nån timma eller nån minut bara.
Jag tycker det är mysigt med regelbunden kontakt 🙂
Jag blir helt matt när jag läser hur du har det TS. Jag vet inte vad du ska göra, efterosm du redan förklaratläget. Gissar att hon blir lite surig när hon inte får som hon vill eller vad är egentligen problemet?
Säg at såhär är det. blir hon grinig eller känenr sig oälskad…så är det kanse så att ni inte är rätt öfr varandra. Hon verkar otrolgit bekfrätelsesökande och …..ha liten vekrlighetsförankring. Hon verkarinte vara medveten om sitt beteende om hon anser att du, som jobbar- ska kunna ränna på toan eller använda ALLA dina raster till HENNE och SMS.
Du ska främst sköta ditt jobb, sne är man ju oftast på ett ställe där man har kollegor- så man bör ägna sig lite tid åt dem istället för att glo i telefonen. Hon låter väldigt krävande och jag hade blivit trött på det.
Som mr tony säger: Avsmak.
Hon behöver stärka sig själv och sluta kräva bekräftelse från dig hela tiden- närhelst hon behagar det. Men vad hände rnär du inte svarar på sms:en då? kommenterar hon det bara eller blir det "no more sexy fror you!" Eller surar hon hela kvällen. För blir det bara kommentarer- så ta inte åt dig. Börjar ohn skicka offer-sms, dvs "älskar du mgi inte längree" osv när du missar att svara: ignorera dem. Ta det face to face sen. Hon mste slutaa leva över telefonen, hon är vad jag skulle kalla för sms-beroende :P
Du ska sluta mata sms-monstret!
Men ja jag hade faktiskt inte stannat med en sådan person för hela grejen att TYCKA att "kärleken är iktigare än jobbet" får mig att KRÄKAS. Men bra, då kan du ju börja gå hemma hela dagarna och bekräfta henne så kan hon jobba och fixa hyran för er båda två! :D Hon jobba rju natt så hon har ju inga kollegor gissa jag, hon verkar inte förstå hur din arbetssituation ser ut.
Hon verka rhelt enkelt för korkad om jag får vara lite elak, för att jag skulle orka med henne 5 minuter till. Men hon är nog korkad av kärlekshormoner, och du får helt enkelt stå på dig tills hon fattar att du inte påverkas av hennes försök att manipulera dig till att bekräfta henne, när du inte vre sig har tid eller BORDE BEHÖVA göra det. Du gör rätt som inte släpper allt för att skicka sms till henne. kort sammanfattat.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Min pojkvän pussar mig hejdå 6.00 varje vardag och är hemma 16.30 igen. Vi sms:ar i regel två ggr under den tiden. 9:00 då han äter lunch och på em-rasten. Han skickar första, då sover jag ofta. Skulle han sms varje timme, så skulle jag bli förbannad. Kontrollbehov och svartsjuka klarar jag inte. Vi sms:ar och svarar sällan direkt. Han är på jobb eller har sina två barn då vi inte ses 'face-2-face' och då kan jag inte förvänta mig att han sitter på tfn. Precis som att jag har mitt.
Skickar kanske 1st sms till min blivande man per vecka och då är det ofta något viktigt. Jag litar på honom och han vet vad vi betyder för varann så vi måste inte påminna varann om att vi existerar flera gånger om dagen. Skulle inte klara av stressen av att vara med nån som kräver att man alltid har telefonen med mig och att man svarar direkt, det är rätt skönt lämna telefonen hemma ibland och bara koppla av och inte kunna nås. Det är viktigt kunna koppla av för hälsan och är man tillgänglig hela tiden kopplar man sällan av till 100%.

jag och min sambo smsar iofs väldiigt mycket med varandra på dagarna. ofta "småpratar" eller "vardagssnackar" vi med varandra över sms. det kan vara allt från småsaker och gullgull, till saker som händer under dagen, saker vi behöver efter jobbet är slut eller saker som sägs som vi kan garva åt. men vi är sådanna. skulle inte den ena svara vet jag att han troligtvis sitter i en föreläsningssal och han vet att jag jobbar eller sitter inne på möte eller har kundbesök. vi litar på varandra, vi bara gillar att dela saker när dom händer med den andra och småprata under dagen fast vi är ifrån varandra. älskar att vi har det så :)
däremot tycker jag verkligen att din tjej, TS, har tagit det över en gräns. när man inte längre respekterar att den andra på en arbetsdag, när man faktiskt har avsatt tid mot betalning för att göra ett arbete, inte alltid kan hänga på telefonen så fort man får ett sms. man får svara i prio-ordning och efter förmåga. har man inte möjligheten att svara, ja, då är det så. arbete är arbete! tycker du ska sätta ner foten ordentligt och förklara läget. hon har en väldigt omogen syn på vad arbete egentligen är…
Har inte mobilen på mig när vi jobbar, det är förbjudet hos oss, hålla på med mobilen får man göra på sin rast och fritid. Är väldigt skönt att vara utan mobil då för man slipper stressen att få en massa sms och samtal. Dock så brukar jag ha en massa missade samtal och sms men då kommer det ofta från en kompis som måste ha svar direkt.. Även om hon vet att jag jobbar.
Annars så smsar jag och min pojkvän inte särskilt ofta, kanske några gånger i veckan men inte varje dag direkt och då skriver vi la inte så gulligt utan kollar mest läget och skriver "älskar dig" och sånt.
Vi håller sällan på och smsar i onödan. Vill vi varandra något så ringer vi, och kärleksförklaringar ansikte mot ansikte. Vi brukar ringas en gång på eftermiddagen eftersom han har flexibla arbetstimmar och aldrig vet hur länge han kommer vara borta förrän efter lunch någon gång. Samtalet är med andra ord av praktisk natur i första hand, i stil med: "Halloj, när tror du att du är hemma, är du sugen på något speciellt till middag? Okej, då ses vi när u kommer hem, puss!"
Din flickvän låter extremt klängig. Klart du inte kan visa så mycket hänsyn när du är på jobbet!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag skriver ibland sms bara för att berätta hur mycket jag älskar min sambo, när jag sitter hemma och blir helt överväldigad av känslor.
Men oftast är smsen praktiska.
Hade han haft ett jobb där man inte fick ha mobilen hade jag ju respekterat det.
Märkligt att din tjej inte förstår något så simpelt.
När jag och min kille hade varit ihop ett halvår så skickade vi fortfarande sms till varandra konstant. Speciellt jag då. Till slut sa han faktiskt att nä, vi kan faktiskt inte sms:a heeela tiden. Lite småsur blev jag, men efteråt förstod jag det såklart. Men då ville jag verkligen visa uppskattning hela tiden. Dock blev det ju glesare efter det, och det var nog bra. Fast visserligen är det 10 mil mellan oss, och vi träffades då (2011) bara vissa helger. Men jag tycker att du ska säga som det är: jag måste jobba, vi får prata hemma (:
Då jag jobbar och mannen är hemma arbetslös så är det jag som blir messad.
Kan bli allt mellan 1 till 20 på en dag men aldrig att jag låter det gå ut över jobbet. Jobbar jag kväll eller natt ringer jag hem när jag tar min kvällspromenad på sista lunchen för dagen. Sms svarar jag på när jag har tid över, går inte omkring med mobilen på mig. Och ibland någon kväll kan vi ha ett "snack" via sms.
De sms vi skriver är mest för att vi vill något speciellt, som att den andra ska köpa något på vägen hem osv. Sms i form av kallprat eller skriva något gulligt gör vi inte så ofta när vi jobbar. Kanske 1-2 gånger i veckan. 30 om dagen tycker jag låter mycket. Och hon måste ju respektera att du inte kan svara jämt.
Jag pluggar, min pojkvän jobbar… Inte alltid jag hinner svara honom när jag pluggar i skolan, och inte alltid han svarar mig. Men vi har förståelse. Är man på jobb och skola, så är man där av en anledning, tycker vi. Har man tid över under den tiden som man jobbar/går i skola, kan man smsa och fråga hur det är osv. Sen är det annorlunda när man är sjuk t.ex, för då skickas det fler sms som "Hur är det?" osv.
Min sambo har sin mobil på hela tiden på jobbet (han jobbar i industri och lyssnar på ljudböcker, musik etc via den) Han kan svara på sms när han har tid, och jag har full förståelse för att han ibland inte har tid. Är det något viktigt ringer jag, då jag vet att han har headset, och han tycker det är okej. Skickar kanske 1-2 sms om dagen och ringer ibland inte alls, ibland 1-2 gånger om det behövs. När jag själv jobbade i industri (på annat företag dock) så pratade vi ofta i telefon i timtal, då vi både gick samma skift, och hade lite trist ibland, då arbetet tidvis var ganska monotont och tråkigt. Telefonsamtal störde inte, och var fullt tillåtna.
Men där jag jobbade innan det var det förbud att ens ha på telefonerna, om man inte vänta något väldigt viktigt samtal, t ex från läkare eller liknande. Men då var det krav på att berätta detta för närmaste chef, och att ha på tystläge, och under inga omständigheter störa de andra som jobbade, utan då gå undan och ta samtalet i t ex trapphuset. Det får man ha förståelse för. Jag brukade kolla om jag fått sms/samtal ifall jag gick utomhus på lunchen, samt efter jobbet.