Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2900 ggr
Mr tony
0

Förvirrad inför relationslivet...

Hej. Kortfattat jag har umgåtts mycket med folk som mer eller mindre tutade i mig skumma värderingar och en taskig kvinnosyn… Jag har lyckats att rensa min skalle från rätt så mycket och tycker att det är galenskap det dem tidigare sagt till mig… Istället så sitter jag nu typ " tom" på värderingar och tankesätt… Vet inte riktigt hur jag ska känna över saker och ting som har med ett förhållande att göra, och det är väl egentligen där som mitt liv blir komplicerat. Jag har gått ett steg tillbaka med min numera ex- tjej… Jag tycker om henne, men vi har haft det mycket dåligt också , egentligen pga av mig tvingades hon att ljuga jätte mycket vilket gjorde att jag idag inte riktigt vet hur hon är som person. Är hon rak och ärlig eller har hon en personlighet som ljuger mycket för att det är det lättare? Så jag har valt att försöka förlåta och hoppad att även hon kan förlåta mig för att nu börja " dejta " på nytt…:) Men jag håller dessvärre igen, jag saknar henne så mycket och blir tårögd ibland när hon är borta för jag hatar tanken av att inte få vara med henne. Men samtidigt så när jag är med henne så håller jag omedvetet eller kanske till och med medvetet igen. För jag vill bara låta mina kärleksfulla känslor spruta men är rädd för att mina dåliga känslor också ska komma tillbaka, som tex svartsjuka:( Och jag är inte vanligt svartsjuk jag är retroaktivt sexuellt svartsjuk… Blivit mycket bättre… Men ändå inte tillräckligt bra för mig att kunna släppa lös alla mina känslor och bara förklara min kärlek till henne… Jag vet på riktigt inte hur jag ska känna inför förhållande, hennes tidigare, har man något att göra med sin partners tidigare liv? Ska man ens undra? Om man får reda på något tex ett gammalt knull, hur ska man känna inför det? Borde man bli svartsjuk för att " han hade henne innan mig" " tar jag efter honom " " fick jag hans rester" Ibland när jag tittar på henne så tänker jag att han kollade på henne… Sjukt jag vet. Förlåt jag vet att det låter hemskt men jag försöker att bli en bättre människa nu. Hjälp mig om ni kan med hur jag borde tänka. Jag har försökt rensa mig själv så mycket att jag nästan känner mig tom… Mvh

HenHedning
1

Mr Tony. Det där är vanligt. Det är egentligen inte konstigt med det.

Jag fick reda på att min tjej varit i en 3-kant med två snubbar varav den ene var hennes dåvarande kille och den andra hans kompis. De hade tydligen rullat runt i halmen tillsammans en hel helg med massa perversa inslag..

Jag blev så äcklad att jag tvingats jobba bort de här tankarna och bilderna jag har att det nästan tog knäcken på vårt förhållande.
Man mår inte bra av att veta allt, men det jag konstaterade är att det var hennes liv då och jag kan inte moralisera över det. Ska jag älska henne så är det för den hon är och inte den jag vill hon ska vara.

Det var så jag började tänka och med tiden blev det mycket enklare även om det jag nämnde och en del annat blir att spöka ibland. Jag kan inte släppa det helt och jag förbannar mig själv för att jag någonsin frågade det.

HenHedning
1

Ska tillägga att jag själv kanske inte är världens renlevnadsmänniska direkt så med den insikten så ska jag kanske sopa  under min egen matta först så att säga..
Jag tror mycket av det här handlar om osäkerhet, att man är rädd att hon älskade det mer än det hon har med mig. Att hon njuter mer av sex med andra än det jag har osv (även fast hon säger att det inte är fel på vårt). Det är nog ett latent bekräftelsebehov som behöver fyllas.
Mitt råd till dig är att ta saker för vad det är i största möjliga utsträckning och vara glad för att hon finns för alternativet låter ju inte som något du skulle vilja direkt!

Kalli
5

Och jag säger som i andra tråden, du behöver hjälp. Professionell sådan.

Mr tony
0

Kanske inte, jag behöver bara en liten knuff åt rätt riktning:) Hur tex tänker folk när dem träffat en ny? Inga som helst funderingar på vad personen har för bagage?

Omstart
4

Personligen så tänker jag lite såhär - säg nu att killen jag väljer att vara med har haft x antal tjejer innan mig. Säg att han inte var en douche och inte var otrogen under tiden han var ihop med sina ex. Säg att han har legat runt men har alltid tagit hand om sig och skyddat sig. Ja då är det coolt. För jag menar han väljer ju att vara med MIG nu. Klart jag är fundersam på vad för baggage som finns men det är ju samtidigt just det bagaget som har format vilken person han är. Det han har varit med om är det som har skapat honom till den personen som jag kanske till och med älskar och som jag absolut tycker är grymt het och sexig. Hade han varit samma person om han inte hade varit med om det han varit med om? Absolut inte. Sen om det hade varit en bättre eller sämre människa har jag ingen aning om. Det enda du har att gå på är det du har framför dig. 

Och angående det där med att du skulle "ta någon annans rester". Alltså….det betyder ju också att hennes gamla ragg/killar/ligg är hennes "rester", inte sant? Och du är säkert någon annans "rester". Klart det kan dyka upp sådana tankar även i mig men återigen är det enda vi kan fokusera på just nu är att vi är den personens val just nu. Good luck man.

Mr tony
1

Tack som fan! Det var ett bra inlägg jag ska läsa den om och om igen! Önskar mera sådana inlägg!

Gur4m1
2

Enda gångne jag brytt mig om en killes bagage var när en snubbe berättade att han haft sex med en prostituerad. Då tog det stopp för mig….för det går emot alla mina värderingar- det hade alltså inget med osäkerhet eller att jag jämför mig med situationen; utan det var i stil med "Jag har våldtagit/mördat/mosat kattunga roch ätit dme till furkost"-nivån.

Men att tänka tankar som att "fårjag hans rester" är något du måste komma över. Vaåd HANS rester, det kan väl lika väl vara hon som valt bort honom? ELLER? Och man är inga rester, man är inte ett jävla äpple som man tar en tugga från varje gång man har sex och du fick en äppelskrutt. Snarare såhär: Varje man hon varit med har fört henne fram till dig. Säger inte att man måste ha många för att veta vad man vill ha, men för många är det just så. Tänk utifrån dig själv; Varför har du haft andr,a varför påverkar det inte hur du känner för henne? :)

Det är väl det de gör? De andra tjejerna, andra relationer du haft, de har fört dig till henne- de har gett dig insikter, en efter en som gjort att du hade vett att uppskatta henne och veta vad du behöver och vill ha. Med ehnne fann du ännu en insikt: Viktne av ärlighet och att man kanske inte ska veta ALLT om sin partner- men också att FÖR stort kontrollbehov kna skapa en situation där partnenr känner isg tvungen att ljuga för annars blir det bara tjaffs om saker man inte ska behöva bråka om till att börja med!! 

Mitt ex var ett otroget jävla svin, mot mig. Men han älskade mig. Men jag var hans första flickvän, någonsin, det fungerade inte. Idag har han ett lyckligt, stabilt förhållande, han är trogen och behandlar henne bra- han är "mina rester" men gud vilka bra rester han är för den här nya tjejen. Om hon dejtat honom i det ksick jag gjorde så skulle de inte vara där de är idag. Om han inte träffat mig eller någon annan som han fick fucka upp innan han fick "allting rätt" så skulle de två aldrig blivit ett par. Det är så det blir för en del. Så det är inte alltid negativt att man haft en eller flera före den man vill ha för alltid. Det är erfarenheter. Men visst, en del har flera för de är helt enkelt idioter eller dras alltid till idioter. så var inte en idiot ^_^

:) Du är på rätt väg, bra jobbat!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Mr tony
0

Tack så mycket för ditt svar. Det var jättebra!:) Jag vill vinkla denna tråd till sexlivet lite nu. Saken är den att jag har aldrig haft ett seriöst förhållande med någon förutom denna tjej, har bara haft väldigt lösa förhållanden där sexet blev väldigt one way och själviskt, jag gjorde mitt hur jag än ville… Jag märker nu att det har satt spår i att jag vet fan inte hur man ska ha sex i ett FÖRHÅllANDE där man faktiskt tycker om personen och är rädd för att hon inte ska bli mätt hemma och vill istället äta ute:/ Jag har mer eller mindre idag inte en jävla aning om vad förspel är, för det var aldrig något som jag behövde ta itu med med dem andra tjejerna… Dem var så på och initiativtagande så jag gick helt enkelt miste om lektionen… Jag känner mycket press på mig idag för att min tjej är väldigt " passiv" och känner ofta att jag får dra hela släpet själv, jag måste ta initiativ , jag måste kåta upp henne , jag måste kåta upp mig själv, jag måste styra, jag måste bestämma positioner, jag måste göra allt jobb, allt blir bara ett jävla JOBB och jag tappar kåthet = min kuk somnar. Hon har förvisso blivit bättre på att vara med i matchen men är fortfarande inte där hon egentligen kan vara och jag vet inte vad som stoppar henne. Har varit så här sen vi träffades , visst det var schysst i början men ärligt talat så lite tröttnade jag ganska tidigt på detta beteende. Känner inte längre att jag orkar ha det såhär… Jag orkar inte vara orolig för att hon ska vara missnöjd över mitt JOBB. Sedan en annan sak också. Jag kan känna stor press för att jag eftersom jag nu gör vad som känns för jobb så är jag ganska " tävlingsinriktad " och vill tävla om att göra ett bättre jobb än mina tidigare motståndare . Dem är alla 4-5 år äldre än mig och har haft ett mera normalt liv ( med sunda förhållanden) och jag känner att jag kan inte tävla med någon som är så mycket äldre än mig. Jag kan inte göra det dem gjorde. Så jag frågar henne vad kan jag göra bättre , vad gjorde han och han som var bättre… Hon säger " inget" Men jag köper inte riktigt det… Och jag blir så jävla arg när jag försöker hela tiden lära henne hur jag vill ha det, vad som funkar bäst för mig , medans hon bara låter mig gå där i vad som känns som ovisshet för att själv ta reda på vad hon gillar… Vad fan snälla! Det är fan inte ens varken kul eller skönt längre det är fan bara en jävla prestationsångest inför det hela! Känner mig idag som en jävla oskuld , men å andra sidan så tog hon min oskuld när det kommer till att ha sex i ett förhållande där samspel ska ske…

Mr tony
0

Känner att jag har gjort vad jag har kunnat för att ha ett bra sexliv.

Kalli
3

Är du inte nöjd måste ni prata om det, samtidigt förstår jag att hon inte vill svara när du ställer frågan om vad han och han gjorde bättre. Allra helst med tanke på din bakgrund. Fokusera mer på tjejen och mycket mindre (inte alls) på tidigare killar.

Omstart
0

Har du provat att du vet…prata med henne om det? Att fråga vad hon gillar och vad hon vill? Kommunikation kan lösa en hel del. Och återigen, om du gör det hela till en tävling så kommer hon känna av det. Personen du är med kommer att känna om du tävlar mot hennes före detta eller om du helt enkelt bara vill att hon ska ha det bra. Prova att lägga ditt eget åt sidan och bara finnas där för henne ett tag, höra med henne vad hon vill och hur hon tycker om det. Hon kanske känner precis lika stor press som dig gällande sexet. Sex ska vara roligt och speciellt i en relation så får man inte ta det på så himla stort allvar. Det är i alla fall vad jag har kommit fram till under mina år. Ha roligt, skratta, pussas och kramas och låt det komma spontant och naturligt. Ha roligt. :)

Mr tony
0

Ja jag har pratat med henne om det. Jätte mycket. Jag vet att det inte är meningen att det ska vara en tävling men när jag inte får feedback från henne så blir jag ju tvungen att fråga, och jag vill ju att hon ska vara nöjd med inte bara vårt liv i allmänhet utan också sexlivet… Tänker hon tillbaka på någon från förr och tänker att det var bättre så är det ju kanske fel person hon ligger med nu. Jag vill inte att hon ska säga att mitt ex var bättre i sängen… Hon säger att hon vill att jag ska värma upp henne mera innan. Kan hålla med om att jag kan vara snabb med att köra in den bara. Men ibland känner jag fan inte att jag har lust längre att göra det mysigt i rummet längre… För jag är nu så sjukt jävla trött på att det ska ligga på mig! Jag har sagt det till henne så många gånger nu att jag gillar tjejer som kan ta för sig lite och förföra lite. Hon KAN. För jag tycker hon är jättefin och sexig! Men 9 /10 gångerna är det jag! Och jag finner det så brutalt avtändande att jag ska behöva be en person att vilja ta på mig, jag blir fan arg nästan för jag ser bra ut och har en väldigt tränad kropp och tjejer hör av sig hela tiden med sexuella förslag och erbjudanden, är så klart inte det jag vill men känns då bara som ett hån att personen jag vill vara med kan inte uppskatta mig på samma sätt , Utan jag måste Kämpa för att göra henne kåt och jag måste på senare dagar också kåta upp mig själv.

Mr tony
0

Är det verkligen för mycket begärt? Att Man ska berätta lite om vad man gillar . Tex jag har " lärt" henne hur jag gillar att bli avsugen. Det är En viss hastighet, en viss handteknik… Skulle jag väntat på att hon själv skulle ha kommit på det så kan det ju ha tagit hundra år…

Sarah
4

Vilken förändring hos dig :)

Sex i långa relationer är svårt, mycket mycket svårare än i tillfälliga relationer. I början är det såklart lätt, men ska det fungera i det långa loppet så krävs så mycket kommunikation. Är relationen dålig på andra plan funkar inte sexet. Man måste lita på den andra tillräckligt mycket för att våga lämna ut sig själv och man måste klicka mentalt. Vill man inte ta på sin partner så har det inget att göra med hur den ser ut, det har att göra med den mentala biten. 

Det är inte för mycket begärt att den andra ska berätta hur den vill ha det, men det är oerhört svårt att göra om man inte känner tillit. Man kan därför ha mycket förståelse för en person som inte säger ngt. Sen ska man ha i åtanke att flickor ofta "uppfostras" av samhället att inte ta sin egen sexualitet på lika stort allvar som killars. Vi får höra, killar är så kåta, kan inte styra sig bla bla bla. Hela tiden pratas det om killar, medan tjejer hamnar i skymundan. Det räcker med att läsa lite trådar här på forumet av unga tjejer "jag åkte dit och sög av honom" är inte ovanligt att se. Tjejen ska ge, men får inget tillbaka. Killen tar. Tjejerna ställer upp på sex för killens skull till slut. 

Nu menar jag inte att din tjej bara ställer upp, men känner man att det mentala inte funkar, att man inte litar på sin partner fullt ut och sen dessutom känner någon typ av press om sex, då blir man inte sugen. För husfridens skull är det då många som går med på sex istället för att vilja ha det. 

Hur ska en relation vara då? En bra relation måste vara byggd på vänskap och med lite av en "du och jag mot världen"-känsla. Ett gemensamt projekt som man är beredda att kämpa för att det ska utvecklas hela tiden. Självklart ska attraktionen finnas, annars är man bara vänner, men utan vänskapen och tilliten så går det inte. 

Det enda jag kan tänka på då det gäller "bagage", eller de andra han haft sex med är att de har lärt upp honom väldigt bra. Tack för det tjejer :) 

Ni två verkar ju ha mycket att reda ut. Ska det bli riktigt bra måste ni våga vara sårbara inför varandra. Kommunikation är såklart det viktiga, men man kan inte kommunicera ordentligt om man inte vågar öppna sig totalt. Man vågar inte öppna sig helt om man känner att det finns bristande tillit. Vill du fixa relationen måste du få din tjej att lita på dig. Och då menar jag inte lita på att du inte är otrogen, utan lita på att du är en trygg famn som står på hennes sida i alla väder.

Mr tony
0

Tack så hemskt mycket för ditt långa svar!:) Och jag känner ju press för att mer eller mindre alla hennes tidigare sexpartners har varit äldre än mig, dem som hon hade det bra med dvs. Och jag kan kanske inte göra det dem kunde, jag kan ha sex som jag kan, på KK nivå, för det är bara det jag haft… Jag vill ju bli bättre för henne, men får fan ingen hjälp, och den hjälpen jag fått är luddiga, som " han var väldigt lugnt" eller " han kände min kropp bättre " Hur fick han lära känna henne bättre!?

Sarah
0

#15 sådana kommentarer mår ingen bra av. Du behöver inte veta och hon borde inte svara. Ålder har inget med saken att göra. Jag har haft skitbra sex med ynglingar och med äldre män :) Handlar mer om att vara osjälvisk och lyhörd. Är man lyhörd så märker man ofta vad den andre uppskattar. 

Kände hennes kropp bättre… kan ju helt enkelt vara så att det inte är hon som sagt ngt utan han som haft erfarenheten innan/ märkte vad hon gillade. Erfarenhet kan man få från förhållanden, KK-relationer eller ONS, om man är villig att lära. Några av de bästa jag har varit med har haft ett genuint intresse för kvinnokroppen och har läst på :) Helt enkelt pluggat sex (inte genom porr!).

Mr tony
1

Jag är ledsen men jag tror inte jag fixar det här längre, Hon är för passiv för mig, jag får ingen respons, jag får luddig svar som bäst, Sex är inte längre skönt för mig, det har blivit ett jävla helvetes jobb för mig. Och varenda jävla gång så är det jag som får känslan av otillräcklighet… Hon lägger fan allt på mig. I min känsla av otilllräcklighet så börjar jag tveka på mig själv och känner mig oduglig och okunnig. Varför ska jag behöva känna så ? Jag har sagt det i så många månader nu…. " snälla visa vad du vill ha, snälla ta på mig, visa att du vill ha mig. Visa att du vill ligga med mig." Och under tiden så finns det andra som hör av sig och VILL ligga med MIG!

mayolica
2

Om du vill lära känna henne så är det nog lämpligare att fokusera på att lära känna henne i egen person,och lämna hennes gamla relationer i fred. Det är er relation tillsammans där du och hon är huvudpersonerna som bör vara i fokus.
Att hålla på och tjata om hur före detta killar var och jämföra dej med hennes gamla killar och blanda in gamla avlagda relationer i ert nuvarande förhållande kan lätt trasa sönder relationen .
Vad förväntar du dej egentligen att få för svar när du frågar om hennes gamla killar?
Om du dessutom känner dej svartsjuk kan det bli ett stressmoment för henne. Om du vill att hon ska öppna sej och prata måste du låta henne få göra det utan att pressa henne,då är risken stor att effekten blir motsatt.

~ mayolica ~

adoptera
3

#17 "Och under tiden så finns det andra som hör av sig och VILL ligga med MIG!"

Vilka då? 😮

Mr tony
1

# 18 Jag förstår det, men saken är ju den att jag börjar tvivla på mig själv och då blir det lätt att jag man tänker , finns det något som någon annan gjorde som var bättre eftersom hon inte verkar kunna ta för sig av det som finns, Hon säger att hon alltid har varit sån men jag vet att hon ändå kan om hon vill! #19 Är du ironisk? För i så fall kan du lämna denna tråd, som svar på din fråga, tjejer från förr. Dessvärre blåsta tjejer … Men fortfarande så kunde dem iaf uppskatta mig på ett sätt jag tycker om.

Mr tony
2

Det är inte frågan om vem från förr som kunde göra vad? Jag vill veta vad JAG kan göra för HENNE! Men jag ska ju tydligen vara så fenomenalt jävla grym så jag ska kunna lista ut det från något som ger lika mkt respons som en kudde. Jag är ledsen men jag är inte så !

mayolica
2

Om din relation ska bli bra får du nog börja hos dej själv?  Jag råder dej att börja jobba på din självkänsla.

~ mayolica ~

Mr tony
1

Är det min självkänsla det är fel på när " min tjej " inte kan få mig att känna mig uppskattat i form av att ge mig lite respons? Är det verkligen för mycket begärt att få respons i ett sexliv?

MsSofieG
3

Kan du inte göra som en rolig lek och skriva en varsin sexnovell till varandra, där kan du ju få mycket hjälp med vad hon tycker om och lite inre fantasier. Hon kanske känner sig pressad och är rädd att säga "fel" sak när du frågar vad hon tycker om. Du kanske ställer frågan när hon känner sig sårbar. Tex när ni redan är nakna och ligger i sängen eller samtidigt som du försöker tillfredställa henne. Prata om fantasier i soffan med alla kläder på. Diskutera lite vad ni tycker är skönt och inte skönt (utan att döma) Och tycker hon att det är jobbigt att prata om det så be henne skriva det.

pyromanen
6

Du verkar längta desperat efter bekräftelse. Pratar om att "konkurera", "jobba" o.s.v men du… Bra sex är ett ömsesidigt möte. Närvaro. Man ska inte behöva " jobba" för att kåta upp någon. Vara alldeles närvarande, ärlig, lyhörd och så komminicera ( utan krav eller anklagan). Om hon inte tar initiativ så ofta då är det förmodligen nån anledning till det. och kanske är anledningen inte slls att hon tycker sexet med dig är sämre än med nåt ex? Kanske har hon inte lust med lika mycket sex som du? Kanske känns det inte skitkul för henne mär du "jobbar" på att kåta upp henne? Hon kanske faktiskt märker att du " jobbar" och inte älskar?

pyromanen
0

Du verkar längta desperat efter bekräftelse. Pratar om att "konkurera", "jobba" o.s.v men du… Bra sex är ett ömsesidigt möte. Närvaro. Man ska inte behöva " jobba" för att kåta upp någon. Vara alldeles närvarande, ärlig, lyhörd och så komminicera ( utan krav eller anklagan). Om hon inte tar initiativ så ofta då är det förmodligen nån anledning till det. och kanske är anledningen inte slls att hon tycker sexet med dig är sämre än med nåt ex? Kanske har hon inte lust med lika mycket sex som du? Kanske känns det inte skitkul för henne mär du "jobbar" på att kåta upp henne? Hon kanske faktiskt märker att du " jobbar" och inte älskar?

Gur4m1
2

Sex är inget man ska tävla, sluta jaga orgasmerna. Som en polare brukade säga (som någon kändis sagt innan) "sex är som pizza….även om pizzan inte är den godaste du ätit…it's still pizza!!" :D (han gillar pizza väldigt mycket…typ).

En tjej ebhöver inte få en orgasm varje gång och ärligt, jag har garanterat haft fler killar än din flickvän- men jag tänker INTE på dme när jag är med min pojkvän. Jag MINS dem knappt. Jag mins dem lite diffust som "okej han var obehaglig, han var liten, han var tråkig, han var sjukt bra på förspel". Men jag har aldrig någonsin jämfört dem emd honom. Det är ingen tävling! 

Halva attraktionen och "sprutten" i sex i en relation, är ju känslorna man har för den man har sex med! :) Känns som att du dödar det med din tävlinginriktan, prestationsångesten och kraven, som du lägger på dig själv. Så sluta överprestera, om du inte gör allt det där du nu gör som sätter press på dig lär ju hon om inte annat tvingas ta itu med att bli mer delaktig också.

Du msåte inte vara grymmast i världen i sängen för att din flickvän ska vara TROGEN! :D

Otrohet är oftast djupare än så och handlar oftare om ett känslomässigt behov (speciellt bland tjejer) i form av bekräftelse (sex är en form av bekräftelse) - och även om det sker, så är det sällan ajg hört att "han är dålig i sängen" som orsak till att en tjej varit otrogen. För "dålig i sängen" kan oftast åtgärdas. Genom att man pratar. Men man ska inte sitta och skylla på varandra. Man ska var anyfikna och öppna mot varandra, humor skadar inte i sammanhanget, eller romantik.

UPPTÄCK varandra, gör henne så pass bekväm att hon vågar det. Men din tävlingsinstinkt och prestationsångest  kan smitta av sig, och åter igen vågar hon såklart inte säga rakt ut för du verkar lbi rätt hispig över ingenting….ganska lätt ;)

så chilla lite och… prata med varandra (och lyssna). Handlar inte allt det här egentligen om att du är ganska osäker och inte verkar lita på din flickvän?

Mr tony
1

Tack för era bra svar. Det är så mycket för mig som spelar roll. Jag är tävlingsinriktad för att jag är rädd för att hon ska ha haft det bättre med någon annan( retroaktivt svartsjuk) Jag har ett bekräftelsebehov, men det är för att jag har fått mycket uppmärksamhet pga av en viss fysik jag besatt/ besitter… Och nu plötsligt får jag inte ens i närheten av bekräftelsen jag är van vid från min " tjej" jag förstår det. För en person kan inte ge samma uppmärksamhet som 3-4 gör samtidigt. Men det blir ju helt pannkaka när det känns som att hon har väldigt liten vilja att ligga med faktiskt mig. Jag vill inte ha ett sex monster. Jag vill bara ha någon som kan ta initiativ, vet hur hon vill ha det, kan kåta upp mig också. Hon säger att jag är för snabb med att ta initiativ, men även när jag har låtit det gå några dagar så som hon säger att det krävs. Tror ni det händer något då? Nej ytterst sällan. Och under själva akten kan hon så ofta kännas helt frånvarande, och jag kan känna att fy fan va tråkigt och meningslöst det känns… Om det har blivit ett jobb för mig är ju för att det är ju jag som får göra mer eller mindre allt. Det har egentligen varit såhär sen första dagen vi träffades. Redan efter att vi hade legat några Gng kände jag att hon var passiv , vad kan jag säga jag har tröttnat nu. Det har alltså gått kanske 8 månader nu. Tycker ni själva att 8 månaders passivitet låter spännande? nej! Hon vill inte berätta vad hon gillar , för hon tycker det är jobbigt att prata om sex? Vad är det som är så jobbigt med att berätta vad och hur man gillar det? Första 3-4 månaderna hon red mig och sög av mig undrade jag fan vad människan höll på med? Men idag gör hon det exakt som jag älskar. Och det lärde hon sig genom att jag förklarade för henne! Så man gör!

Gur4m1
2

Problemet är nog att hon inte själv vet vad hon gillar. Så sluta anta att hon ligger och tänker på andra, och sluta tro att varje gång hon är missnöjd med digär det för att hon jämför dig med någon annan/vill ha någon annan. :)

Hon tycker det är jobbigt att prata om sex av samma anledning som en dle inte vill prata om matte- man vet inte så mycket om det, det är lite pinsamt, lite "tabu" eller svårt. Hon kanske knappt onanerat eller inte ens upplevt en orgasm på riktigt ännu (asmånga tjejer är i 20årsåldern och uppåt innan de får sin första orgasm, det är ganska tråkigt!).

Så ge henne utrymme men uppmuntran ^_^ I sex kan man inte geentligen börja KRÄVA saker, det är DÖDEN för sexlivet.

Du är frustrerad och upprörd, du har slut på tålamod nu, men det är precis tålamod du behöver. Och stoppa alla negativa tankar i en burk och gräv ner dne under en fullmåne är du snäll för de gör dig inget gott ändå. Hjärnspöken.

Sarah
6

Känner man sig pressad till sex och att den andra är för på så räcker det inte med några dagar för att komma till ordning med problemet och för den adra börja ta initiativ. 

Jag har sagt exakt samma sak i relationer. Du är för på, ge mig lite plats. Jag tar inte initiativ för att jag inte hinner innan du är på osv osv osv. Det krävs en ändring i relationen, inte en tidsperiod utan sex för att bli kåt när ngt är fel. Har sex dessutom blivit ett problem och att man känner att den andra tjatar (man kan tjata utan ord) så går man runt med ett konstant dåligt samvete för att man inte "släpper till". Det enda som hjälper då är kommunikation om vad som är det egentliga problemet och att det löser sig.

pyromanen
4

Hur har ni det annars förutom sexet? Trivs ni med varandra? Gemensamma intressen? Skrattar ni nåt?

Gronstedt
12

Du har lärt henne hur du vill bli avsugen, men har du någonsin funderat på hur hon vill suga av dig? Eller om hon ens vill suga av dig?

"Hon säger att jag är för snabb med att ta initiativ, men även när jag har låtit det gå några dagar så som hon säger att det krävs. Tror ni det händer något då? Nej ytterst sällan." Men hon kanske inte är kåt mer än ett par gånger i månaden? Eller ett par gånger om året?

Det låter lite som om du vill ha koreograferat sex på dina villkor minst varannan dag - det måste vara en väldig press för henne. Att hela tiden ha pressen på sig att vara kåt, och dessutom kåt på rätt sätt och att visa det med regisserade rörelser - USCH! Du tycker att det blir ett "jobb" för dig, men fundera på hur hon upplever det. Inte bara ett jobb kanske, utan dessutom en plikt?

Hon kanske inte vågar protestera på annat sätt än att bli passiv? Jag hoppas hon hittar kraft inom sig att sätta sina gränser på annat sätt.

EDIT: "Första 3-4 månaderna hon red mig och sög av mig undrade jag fan vad människan höll på med? Men idag gör hon det exakt som jag älskar. Och det lärde hon sig genom att jag förklarade för henne!" Hej du! Hon tog sexuella initiativ och njöt av din kropp på ett sätt som kändes bra för henne och gav henne lust och tillfredsställelse. Och du förklarade för henne att hon gjorde fel, att hon inte fick göra det på det sätt hon njöt av, att det måste ske enligt dina regler. Allvarligt, hur kan du vara förvånad över att hon inte vill ta initiativ eller släppa loss i sängen?

mayolica
0

#23   Det är bara ett tips.😉

~ mayolica ~

Åsa S
2

Hon kanske skulle bli mer intresserad ifall du mer var intresserad av vad hon gillar. Måste ju vara astråkigt ha sex med nån som dikterat vad han gillar och sedan koncentrerar man sig bara på att utföra det jobbet utan att känna nått själv och vad man vill. Kan gissa att det är delar i det du vill som hon egentligen inte alls gillar för hade hon gillat det hade hon nog inte varit passiv. Hade inte stannat i ett sånt förhållande speciellt länge.

OlgaMaria
7

Halloj!

Tycker det låter som att det skurit sig en hel del mellan er. I början var hon på och fri. Men du undrade vad hon höll på med, och lärde upp henne. Att rätta någon annan hur man gör i sängen är extremt känsligt. Visst är det bra om man kan göra det, berätta vad man vill ha osv, men som sagt, det är extremt känsligt - man måste vara väldigt tajta med varann, lita på varann, och man måste vara väldigt ödmjuk och kärleksfull när man säger till den andra att göra på ett annat sätt.

När jag försöker tänka mig in i hur din tjej upplever situationen, så tror jag att hon känner att du har väldigt mycket krav och förväntningar på sexlivet, att du har mycket erfarenhet och vet precis vad du vill ha och inte. Hon har blivit rädd för att vara sig själv och försöker istället göra precis som hon blivit tillsagd. Men i samma veva har hennes lust dött ut. Nu har hon bara sex med dig för att göra dig nöjd. Det finns en stor risk att hon gör slut… men det finns också en stor risk att hon inte gör det, för i situationen känner hon sig nog mest bara dålig och otillräcklig. Självkänslan sjunker, och hon är åtminstone glad att hon har en pojkvän, även om det är inte är så bra mellan er. På insidan blir hon alltmer kall och otillgänglig. Hon mår dåligt men försöker hålla ihop och inte visa sina känslor.

Du längtar efter uppskattning, äkta känslor, komplimanger och åtrå. Jag tror att din tjej känner väldigt mycket av det. Det är därför hon är kvar. Hon tycker antagligen att du är sjukt het och åtråvärd. Men vi tjejer visar inte uppskattning om vi inte känner oss trygga. Och jag tror inte att din tjej känner sig trygg över huvud taget faktiskt. 

Sex ska vara avslappnat, tryggt, mysigt, roligt och enkelt. Det viktigaste är inte att det är skönt. Det viktigaste är att man är trygga med varann och känner kärleken. 

Mina råd till dig är 

1. Sluta till 100% prata om tidigare partners. Både dina och hennes. Ingen av er mår bra av att tänka på sånt. Sluta till 100% prata om andra erfarenheter av sex. Sex är en upplevelse mellan två personer och kan på sätt och vis inte jämföras med någon annan relation. Sex är något som händer mellan dig och din tjej. Ni måste skapa det tillsammans från ruta 1.

2. Försök skippa alla förväntningar på hur det ska vara. Ska man kunna vara fri och släppa fram sina äkta känslor måste man få vara lite klumpig, okunnig osv. Saker blir bra med tiden men man måste ha tålamod. Ska allt vara tip-top från början blir det bara fritt fall. Sluta prata om vad du förväntar dig. Låt henne få upptäcka din kropp på sitt eget sätt. Låt henne vara precis den hon är.

3. Desto mindre du snackar om sex och väntar på nästa tillfälle, desto mer kommer hon nog att vilja ha dig. Så fort hon känner att all press försvinner kommer hennes egen lust att kunna krypa fram. Hennes lust är liten och försiktig. Du skrämmer den så att den försvinner med din press och dina förväntningar. Ta det lugnt.

4. Sluta också prata om och fråga efter vad hon förväntar sig. Det är uppenbart att hon inte vill prata om det. Hon kommer bara med några svar för att du är så ihärdig och frågar hela tiden. Jag tror inte hennes förväntningar handlar det minsta om HUR du ska göra. Hennes förväntningar handlar nog mer om vad hon vill känna, och det är väldigt svårt att säga till någon - jag vill helt enkelt känna mig älskad och trygg, jag vill känna lusten vibrera i rummet bara när vi tittar på varann. Hur skapar man det? Inte genom att röra henne på ett speciellt sätt, utan genom att genuint älska henne. Att ställa frågor om vad hon förväntar sig tror jag bara ökar på hennes jobbiga känslor inför ert sexliv. De frågorna påminner henne bara om att du inte är nöjd med hur det är, att hon inte lever upp till dina förväntningar.

5. Kanske kan också ett förlåt vara på sin plats. Kanske skulle det kunna öppna upp mellan er. Men fundera först ordentligt. Tror du att du har pressat henne för mycket, rättat henne så att hon blivit osäker, dödat hennes lust genom för många och för krångliga förväntningar? Kan du känna att du gjort något fel? Säg isåfall förlåt för det. Och ta hela ansvaret för det du gjort. Skapa inte ett samtal där du lägger press på henne att säga förlåt för att hon är för ointresserad eller någonting. Ditt förlåt måste vara genuint, utan att lägga någon börda på henne, annars skippa det.

PS: Du längtar efter komplimanger. Att hon var så fri med dig i början är en enorm komplimang. Hon ville verkligen ha dig. Hon vågade göra både det ena och det andra. Hon ville det då, och hon vill det antagligen nu också. Hon är bara sårad och skrämd. Det är inte DIG det är fel på. Det är saker som hänt mellan er som blivit fel. Sådant kan man ändra på och rätta till. Hon vill ju ha dig. Men hon vill också ha mer trygghet mellan er.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Mr tony
1

# Snälla duktiga å visa människa. Gå tillbaka i tråden och läs mina inlägg igen så ser du att jag är intresserad av hennes vilja och önskemål.

Gronstedt
1

#36: Men du visar det på ett sätt som kanske får henne att tappa sin lust och spontanitet.

Mr tony
0

# 35 Tack så hemsk mycket för din väl skriva text!:)

GråttNyttHår
2

#36 du gnäller om det som varit och agerar i ena stunden som om du är kaxig och i andra som en liten unge. Hon känner troligen av din osäkerhet. Jag hade inte orkat med en person som du. Så gör slut och fixa dina problem.

Den enda som kan ändra dig är du.

Mr tony
0

Varför pratar alla om min osäkerhet som att det är anledningen till alla problem ? Hur kan min osäkerhet vara grunden till en persons brist på initiativtagande sedan dag 1 ? Jag tycker det är ganska enkelt , vill man ha någon så tar man på den personen , för man vill. Strunt samma om saker och ting inte blir fantastiskt bra, men man iaf inleder det. Mer än 5-10 Gng på ett år . Och jag är osäker som fan när det kommer till det kvinnliga könet, litar inte på tjejer eller människor i allmänhet för fem öre , tills dem har visat mig så brutalt fel. Och vi har tagit en paus i vårt förhållande. Jag hoppas vi kan hitta tillbaka igen. Jag tror att det kan ske genom att inte ses på en liten stund och börja göra lite roliga saker . Och glömma hela sexet…. Till det känns rätt igen… Kan inte förneka att jag är orolig för att hon ska av en eller annan anledning ligga med någon annan. Men jag vet att jag inte har någon rätt att bestämma eller ens önska trohet så länge vi inte är tsm. Hon är fri att göra vad hon vill. Och det är jag med. Men skulle hon ligga med någon annan så tror jag inte jag vill hitta tillbaka. Och jag antar att även hon känner så.:)

Mr tony
1

Men bortsätt från saker och ting så ska jag börja tänka på hur jobbig och pressande jag kan vara. Ska försöka sätta mig in i hennes sista också.:)

GråttNyttHår
0

#40 för att det är grunden till alla problem. Skit i brudar och skit i människor. Fixa dig. Du fixar inte detta själv. Varför bryr du dig vem hon kommer ligga med sen? inte din huvudvärk.

Mr tony
1

Jag bryr mig just nu om vad hon gör för vi har enbart tagit en paus:)

GråttNyttHår
1

#43 läser du ens vad folk skriver? Du ber om råd men skiter i vad folk svara så… varför ens be om råd då du inte bryr dig?

Mr tony
1

Jo jag bryr mig. Så klart … Jag är bara verkligen seg med att ta in råd… Men det går:) Vill tacka samtliga för deras svar!:) jag läser dem om och om igen tills det sitter! Mvh

Sarah
2

Helt ärligt, även om du/ ni har en hel del problem så tror jag att ni skulle kunna hitta andra som ni är lyckligare med. Vem vet, en dag kanske du träffar en tjej som haft sex med hundratals killar men ändå får dig att skratta och känna att inget annat än hon spelar roll. En tjej som får dig att känna dig trygg och säker och som vågar luta sig mot dig i alla väder. Det skulle nog vara bättre :)

Mr tony
0

Mycket möjligt det du säger. Men inte det jag vill.

Gronstedt
0

#40: "Hur kan min osäkerhet vara grunden till en persons brist på initiativtagande sedan dag 1 ?" Svaret skriver du om i bland annat #28: "Första 3-4 månaderna hon red mig och sög av mig undrade jag fan vad människan höll på med?" Svar: Genom att du regisserade hennes agerande till att passa dig i stället för henne. Det började du kanske med dag 1?

Att du sedan enligt din egen beskrivning ofta frågar hur hon vill ha det, hur du ska göra, hur andra har gjort och vad hon tyckte om det är ytterligare saker som mycket väl kan orsaka brist på initiativtagande - som förmodligen skulle göra det hos varje normalt kännande människa.

#40: "Jag tycker det är ganska enkelt , vill man ha någon så tar man på den personen , för man vill. Strunt samma om saker och ting inte blir fantastiskt bra, men man iaf inleder det. Mer än 5-10 Gng på ett år ." Varför skulle någon utsätta sig för att bli regisserad och förhörd när man vill ha närhet och lust? Det är det knappast värt.

Mr tony
0

Jag har inte regisserat sedan dag ett, och regisserat tycker jag är fel ord, och inte heller har jag ställt krav på hur det SKA vara. Jag har bara förklarat hur jag föredrar utförandet av vissa tekniker, jag har ändå sagt det på snällt sätt. Jag har varit så dum att jag inte satt mig in i hennes sits, och inte förstått att jag pressat henne. Jag ville bara och tyckte att man kunde lära varandra lite vad man gillar och hur man gillar det, fan ingen är ju den andra lik. Jag vet att hon tycker om att killen bestämmer, att han är dominant, och jag gillar det också! Verkligen ! Men saken är den att jag har tröttnat, för det känns som att sedan vi träffats så har det varit det enda som ska ha gällt, det är vad jag föredrar men jag har tröttnat på det nu, jag vill prova lite annat. Det är liksom inte kul längre. Hon säger att hon gillar variation men på något sätt känns det som att varje gång vi ska ha sex så Har hon inställningen att jag ska fortfarande dominera. Jag gillar att strypa, slå, smiska knulla hårt osv, men hur kul är det efter några månader? Jag har tröttnat på det och blir inte så kåt av det just nu. Jag tycker att hon ska för allas skull känna efter om det jag vill också är det hon vill, för om det inte är det då finns det ju ingen mening med att ens försöka, Jag tror egentligen att hon bara vill försöka att få det att funka med mig för hon vill så gärna Tro att hon har hittat kärlek, hon vill ha en pojkvän, hon kanske lurar sig själv att jag är rätt men hon egentligen vet att det finns förmodligen någon annan hon egentligen hellre hade velat vara med. Jag tänker att om det inte hade varit så, så hade hon inte tänkt på gamla ex när jag har sex med henne, hon hade inte Behövt tillfredsställa sig själv till gamla ex… Jag tycker hon isåfall borde erkänna det för sig själv och sedan också för mig. Så vi vet att vi borde släppa varandra…

Gronstedt
0

#49: "Jag har bara förklarat hur jag föredrar utförandet av vissa tekniker, jag har ändå sagt det på snällt sätt." Det räcker inte att det är snällt om det är för mycket av det.

"Jag vet att hon tycker om att killen bestämmer, att han är dominant, och jag gillar det också! Verkligen !" Är du säker på att det är vad hon verkligen vill hela tiden och hela vägen? Är du säker på att din "dominans" inte har kvävt hennes lust? Är du säker på att det som började som en sexlek inte har övergått i verklig dominans och underkastelse och inte bara är en lek? För övrigt, om hon föredrar att killen är dominant, så kanske hon föredrar att killen är dominant och inte begär att hon ska berätta vad hon föredrar. Du kan kanske inte både ha en tjej som du kan "strypa, slå, smiska knulla hårt" och en tjej som med upphöjt lugn berättar hur du bör göra? Det är ganska oförenliga saker.

Och försök förstå hur omöjligt det kan vara att berätta och förklara hur det känns och vad man vill. I synnerhet om man kör med dominanssex. Även om man tänder på att bli dominerad kan det vara extremt avtändande att behöva berätta och diskutera hur man vill bli dominerad.

Även om man håller sig till så kallat vaniljsex är det för många mycket svårt att diskutera sexlivets detaljer. Man visar vad som är trevligt när det händer och det som är mindre trevligt förbigår man i tysthet. Om något blir riktigt otrevligt kanske man säger något, men många förmår inte göra det förrän de varit tillsammans i åratal.

"Jag tänker att om det inte hade varit så, så hade hon inte tänkt på gamla ex när jag har sex med henne, hon hade inte Behövt tillfredsställa sig själv till gamla ex…" Gör hon det då? Eller är det bara i din fantasi?

Kalli
0

#50: http://relationer.ifokus.se/discussions/534980bbce12c40cf600220a-normalt-att-fantisera-om-andra-i-ett-forhallande

Till TS: Gissningsvis hjälper det inte för ditt ex. och hennes sexlust att kunna läsa dina inlägg här om hur less du är på ert sexliv och hur dålig hon var från början. Om du inte berättade det då så vet hon det ju i alla fall nu?

Malinkaa
1

#51 ja jag följer tråden och det får ju verkligen inte sexlusten att skjuta i höjden direkt. . Är trött på att alltid bli klagad på. Är det inte sex är det något annat. Jag vill inte vara med någon annan än Tony, och det säger jag och visar JÄMT men han tar för givet att jag ljuger. Vet inte vad mer jag kan göra. Vad jag än gör/säger blir det ju fel..

Gur4m1
5

#52 ett enkelt råd till dig; Bli inte ihop med honom igen. Gör om, gör rätt, med någon ny. Här är skadan redan skedd och ditt ex verkar ångerfull men är nog inte där ännu att han kan hantera en sånhär grej. Det visar han inte minst genom att skapa den här tråden, jag kopplade först inte ihop er trots att jag läst båda trådarna.

Sarah
1

Alltså, det är ju helt stört att ni båda är här inne och klagar på er relation. När man ber om råd från andra såhär borde inte partnern läsa allt. 

Ni passar verkligen inte ihop verkar det som. Jag förstår att det är svårt att släppa taget, men ärligt talat ni gör ju inte varandra lyckliga. Gå vidare och ta chansen att träffa några som uppskattar er på riktigt istället. En relation måste arbetas på, men det ska inte vara en konstant kamp.

Mr tony
1

Inget blir bättre av att jag ska försöka räddfärdiga min frågor, svar eller funderingar. Jag ska bara hålla tyst nu:) Egentligen så antar jag att det inte är fel på sexet i sig. Kan det kanske vara att vi är så fel för varandra att vi inte kan klicka när det kommer till sexet ? Allt tyder på att det egentligen inte är mig, Tony hon egentligen vill ha, vare sig sexuellt eller när det kommer till förhållande… Det var nog det en gång i tiden visst, men nu är det nog mera hoppet som får henne att vilja försöka, jag tror att hon så gärna vill ha en kille att vara kär i så hon försöker tvinga fram det till att det är jag. Fantasier är en sak, men om man fantiserar och tänker på gammla EX när man tillfredställer sig själv eller har sex med sin Nuvarande " partner" , vad fan då är det ju inte den nuvarande snubben man vill ha. Förklaringar som att jag bara kom att tänka på honom känns inte riktigt … Logiskt. Har det gått så långt att man ligger och tänker på människor från förr som man haft känslor för… Snälla då är det ju fel partner… Jag tror hon är rädd för att vara ensam, hon vill inte ligga med någon bara för att hon vill ha ett förhållande och en pojkvän, därför känns tanken om att vara ensam och singel så väldigt skrämmande, Jag kan ha fel, men allt inom mig säger att jag har rätt i det jag säger att hennes känslor för mig egentligen bara är en illusion. Det är inte MIG hon vill ha. Hon kanske måste inse det och erkänna det för sig själv, så att hon kan känna det rätt att vi släpper varandra..

Sarah
3

#55 jag tycker inte att det verkar som att du vill ha HENNE! Du är inte nöjd med den hon är.

Gur4m1
4

Tony; enda och största problemet i alla trådar och allt som skrivit är din osäkerhet- som mynar ut i svartsjuka och en spiral av….att ud helt enkelt inte litar på henne, vad hon än säger. Och tyvärr verkar hon tycka om dig så mycket så hon är ändå redo att "kämpa" för dig men det duger inte. Så släpp henne. Att återfå tillit är ett stort arbete och ni verkar inte ha haft det till att börja med. Du måste jobba med dig själv för att kunna lita på en annan person.

Gur4m1
1

för grejejn är….man ÄGEr inte sin partner, en partner är någon som vill vara hos dig, just nu. Vad hon fantiserar om är hennes, och varför hon gör det kna abra hon svara på men du lyssnar inte, du har redan svaret.

Jag hade cokså blivit upprörd om min partner kläckte ur sig att han fantiserade om någon, men jag hade ALDRIG I H_VETE ens ställt den frågan till att börja med. Det är där du tog det blå pillret, there is no turning back.

Frihet. Man ger sin partner viss frihet, man frågar inte vissa saker om man inte vet att man kan hantera svaret. Vissa saker har man inte kontroll över, eller rätt att fråga. Vi är människor, inte robotar, vi fungerar inte "logiskt". Åter igen, hur hennes känslor för sitt ex är- kan bara hon svara på. Varför hon onanerar och fantiserar om sna ex, kan bara hon svara på. Men svaren duger inte. Men gör slut då. 

Perosnligen tycker jag att tvserier som OC har förstört en hel generation -_-

mayolica
4

Mr tony, det är respektlöst att hålla på och pressa sin partner och kräva att få ta del av en människas privata känslor och tankar. Ett sådant beteende säger bara någonting om att vilja kontrollera och härska över en annan människa. Det har inget med kärlek att göra.

~ mayolica ~

Mr tony
0

Jag har ingenting mer att säga… Tack för samtligas svar!

Gronstedt
8

#55: Du vågar inte ens göra slut själv utan försöker tvinga fram hon måste erkänna att det ska ta slut på grund av henne. Det är riktigt, riktigt lågt.  Men att använda nätet i något slags maktspel med sin partner är bland det lägsta jag har stött på hittills. Du har en hel del att arbeta med hos dig själv innan du har något att erbjuda en kvinna.

#52: När han har gett sig f*n på att vara ett oskyldigt lamm som av sin onda kvinna tvingas till att bära sig åt som ett as mot henne, då finns det inte mer att göra. Släpp honom bara. Du kommer aldrig att kunna göra något som är rätt i hans ögon, för då skulle han bli tvungen att erkänna att han är ansvarig för sig själv, och det klarar han inte ännu. Inte förrän han har mognat till sig åtskilligt. Och det kan ta åratal, om det alls händer.

Inlägget är låst för nya kommentarer