Fria till sin pojkvän
Har funderingar på att fria till min pojkvän/sambo. Vill att det ska vara ett fint frieri och med det menar jag att han ska bli rörd. Att det hela är lite roligt och/eller romantiskt är bara ett plus :) Har du eller någon du känner friat till sin pojkvän, i sånt fall hur? Supertacksam för inspirerande berättelser :)
En av mina bästa tjejkompisar friade till sin nuvarande man på skottdagen, 2008 tror jag. Det är visst på skottdagen tjejer "får" fria till sina män enligt nån tradition. Men jag förstår inte varför inte tjejer skulle få fria på samma sätt som män i dagens jämställda värld. Kanske det bara är så, att de flesta tjejer helt enkelt vill att mannen ska fria till dem i högre utsträckning än tvärtom?
Hur själva frieriet gick till i detalj för deras del vet jag dock inte, har inte med mig att göra. 😉
Själv friade jag ifjol, hade inte planerat det på förhand eller så, men det blev en passlig tidpunkt att göra det på Finlands självständighetsdag (ledig dag här, var en fredag dessutom), då jag inför kvällen hade gjort en trerätters middag för oss två, och en tredje som var inne i hennes mage🙂. Hade en tid då redan planerat göra det, och med tanke på barnet såg jag ingen orsak att skjuta upp det heller. Dagen efter åkte vi in till stan och handlade ringar åt oss. Vi var nog ca 40 minuter inne hos guldsmeden innan vi bestämde oss för vilka vi ville ha och hade provat oss fram till rätt storlekar, så jag rekommenderar inte att köpa ringar på förhand. Nu fick vi exakt såna vi båda ville ha.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus