Fråga till killar...
Jag har en fråga till er killar…
Hur brukar ni försöka visa en tjej att ni tycker om henne? Eller om ni gör någonting utan att ni tänker på det?
Tjejer får såklart också svara på hur de har uppmärksammat att killar gör men tänkte att killarna kanske vet lite bättre :P
Du ska få världens tråkigaste svar av mig: det är otroligt individuellt och det handlar även om ålder osv. Det går nog inte att svara på hur alla killar gör.
Nej det förstår jag ju men om ni kunde skriva hur ni upptäckte att någon tyckte om er, alltså hur den killen gjorde och om killar här på sidan kan skriva hur dem gör. :)
Det är olika. En del är väldigt sparsamma och lite stela medans andra väller över med komplimanger. Det beror också på vilket medium vi pratar om. Är det öga mot öga, är det över nätet, eller vad?
I verkligheten, om man till exempel går i samma skola och därmed ses varje dag.
Säger som #1, otroligt individuellt. Men "vanliga" tecken kan ju vara att killen pratar lite extra mycket med dig, kanske vardagligt rör vid dig, som att lägga handen på din axel eller så. Men sen är ju vissa killar väldigt vänskapliga och beter sig så mot tjejer de bara vill vara vän med. Andra killar är blyga och vågar inte visa att de gillar tjejen.
Beror helt på personlighet, ålder, situation osv. Men jag hoppas du får lite intressanta svar av killar =)
Jag frågade om hon ville hänga med på en hockeymatch och det gick hem.
Jag visste dock redan innan att hon var hockeyintresserad.
Klart det är olika men En tjej som JAG uppmärksammar bara vet detta. Kyssar är otroligt intima och en tjej som jag vill kyssa mycket, oavsett hur länge vi varit tillsammans, är speciell för mig. När jag känner mindre för det, brukar det vara ett tecken på att kärleken håller på att försvinna. Likaså gäller det om jag slutar lyssna och hennes behov inte räknas på samma sätt längre..ja då är det kört
Jag har börjat med en hemskt enkel teknik, jag säger att jag tycker om henne. Kanske kan vara lite jobbigt ibland, men du har ju inget att förlora? :)
#8 Skulle vara så himla mycket enklare om alla vågade köra på den tekniken! Inklusive mig själv då :P
Helt ärligt har jag varit skiträdd för att säga det rakt ut eller ens ta kontakt. För mycket mobbning osv i bagaget och en sen pubertet som har gjort det svårt, men även i lågstadiet för snart 30 år sen ville jag inte säga ens till mina bästa kompisar vem jag var kär i. Det har på nåt vis varit lättare att bara fortsätta vara kär och fantisera - det är ju en härlig känsla - än att kasta hjärtat utför stupet och nästan säkert få det krossat på köpet då ingen fångar upp det. För i högstadieåldern och ännu en bit in i gymnasiet är jag nästan säker på att ingen var intresserad av mig på det viset. Blev till och med mobbad av vissa tjejer, så nåt högt i kurs stod jag inte. Mina bästa kompisar var andra mobbningsoffer. Fina människor som jag fortfarande räknar som några av mina bästa vänner. Men nåja, nog om det.
De tjejer jag haft förhållanden med har alla tagit initiativet att träffas, och det gäller också henne som jag nu är förlovad och har ett nyfött barn med.
Jag har dock ändå visat, tycker jag, på andra vis om jag varit intresserad, genom att t.ex. le mycket mot tjejen ifråga, titta lite extra länge in i hennes ögon och varit intresserad av att umgås och diskutera. Rapp i käften har jag aldrig varit och snarare blyg än social, och därför har jag alltid uppskattat då tjejer varit aktiva och tagit initiativ istället för att bara vänta på att killen ska göra det. Idag har jag förstått att många fler än jag trott varit attraherade av mig, men kanske väntat på att jag skulle ta initiativet. Dålig teknik som inte funkat på mig i alla fall.
Så mitt tips till er tjejer som inte är lika blyga som jag är: Visa att ni är intresserade och ta aktivt kontakt, speciellt om killen ni är intresserade av är mer åt det blyga hållet. Ni har allt att vinna på det. ;-)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Jag är väldigt snäll och vill umgås mycket med den jag är intresserad av. SMSar ofta Godmorgon och godnatt till den personen. Inget jag gör med vänner.
Jag har dock sällan jagat tjejer eller stött mycket på dom. Tror min sambo som jag har nu är den enda jag jagat med snällhet i ett år innan vi blev ihop. Annars har jag alltid haft turen/oturen att tjejer kommit fram till mig/ varit den som tagit första steget.
Men som andra skrev är det väldigt individuellt. Tror inte min sambo fattade att jag gilla henne för än vi träffades på riktigt. Petade mycket på henne, snacka mycket med henne på festen vi gick på. Och erbjöd mig att dela sovplats med henne på festen.
May the Gerbils be with you :3
Min pojkvän svarade med: Pratar med henne, skojar, visar allmänt intresse, är nyfiken och försöker få till naturlig kroppskontakt (typ en hand på axeln, snudda vid henne osv.)🙂
Det fick mig att känna mig bekväm med honom, men jag fattade inte att han var intresserad förrän han kysste mig och efter det sa det rakt ut, men det är ju jag det😎
Han sa att han tyckte jag var trevlig och lätt att prata med. Sen frågade han om vi skulle ta en fika