Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1136 ggr
[littlecat]1
0

Pojkvän, eller?

Träffade min granne förra året i augusti, bor i samma hus, vi låg med varandra första gången vi träffades, hade bara skrivit/hälsat på varandra innan det. Han fick sedan känslor och så småningom fick jag också det. Nu är vi tillsammans och har haft några månader tillsammans.

Han är världens finaste pojkvän, men på något sätt känns det för mig som att vi inte är tillsammans. Vi bor grannar, men kan gå några dagar innan vi träffas ibland. Sover oftast med varandra bara. Visst har vi gjort saker tillsammans, men ibland känns det som att vi är på KK stadiet ännu. Även fast jag vet att han älskar mig och aldrig hade kunnat vara bara KK/vän med mig nu.

Det känns mest som att vi ser film, har sex och sover med varandra, typ bara ses på kvällen, har tagit upp det med han, men det känns inte som att något förändras.

elinnile0
5

Hur skulle du vilja ha det istället? Vad vill du att ni ska göra för att det ska kännas mer som att ni är tillsammans?

Jobbar ni på dagarna? Då kan ni kanske bara ses på kvällar/nätter

[littlecat]1
0

#1 Jag vill kunna ses på dagarna iallafall. Men det känns alltid som att vi ses kring 20-23 på kvällarna bara.

Han har varit arbetslös tills nu, så han har inte jobbat, bara varit hemma. Och jag slutar kring 13 senast (börjar 5), så jag orkar ju inte vara vaken hur länge som helst på kvällarna.

elinnile0
3

Vad är det som hindrar er från att ses tidigare på eftermiddagen eller tidig kväll då? Gör han annat? Är han hemma kan du väl ringa eller kila över den tid du vill ses och hitta på något.

Lexie82
10

Du kanske själv kan ta initiativet till att träffas tidigare? Kanske föreslå att ni äter middag tillsammans, om ni inte redan gör det?

Om man hamnar i en rutin kan det vara svårt att bryta den, det brukar oftast vara lättare om den som är missnöjd gör något åt saken.
Framförallt formulera hur du VILL ha det, hellre än hur du INTE vill ha det. Ge konkreta förslag på vad du vill, då blir det ju lättare för honom att ta ställning till om det är förändringar han kan ge dig.