Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1441 ggr
jenny98
0

Lite akutkänslor sådär...!

Jag är kär i en kille…. Vi kan kalla honom för Adrian. 

För cirka 4 år sedan gillade jag honom också och sa det till honom, och då sa han att han inte gillade mig, vilket gjorde så att vi slutade prata under en lång period. Jag slutade även känna känslor för honom och såg honom bara som en kompis jag snackade sällan med. 

Vi har blivit närmare nu i 9:an och jag fick tillbaka mina känslor för honom. Han är väldigt glad och snäll och rar mot allihopa, både tjejer/killar så ibland känns det som att jag är speciell, men ibland inte…. Ibland så håller vi varandra i händerna, kramas väldigt länge, är mysiga och han brukar vara den som håller mig och tar tag i mig liksom… 

Det är många som tror att jag och han har något "extra" och tycker att vi ska gå på balen med varandra och så, och det känns som att det är för att jag och han delar intresse som musiken och bara tycker att vi skulle vara söta tillsammans.

Vi pratade om balen för ett par veckor sen och han sa till mig att han och sina killkompisar har gjort en pakt att de fyra ska gå tilllsammans på balen (Vilket jag och alla i hela skolan typ redan vet), men iaf han tog i min hand efter han sa det och sade till mig att om inte han skulle gå med dem ville han gå med mig…. Och jag vet inte, det kändes så speciellt just den stunden… 

Han brukar kolla på mig väldigt mycket och ger mig alltid komplimanger och är bara så fruktansvärt underbar. Han är även sagt till mig att han vill att jag ska börja på samma gymnasium som honom och det syns och hörs på han att han verkligen vill att jag ska börja på det gymnasiet han ska gå på. Han säger liksom "Meh, börja dääär med mig" och "Varför börjar du inte där?" 

Vi slutar nästa vecka och jag vet att jag inte kommer se honom igen på jäääääättelänge…. Kommer vara bortrest o så under sommaren och vet bara att… vi inte kommer ses…

Min fråga är… Vad fan ska jag göra!? Ska jag erkänna hur jag känner för honom, eller är det försent? Jag är rädd att om jag säger till honom hur jag känner och även säger att det inte ska vara stelt så kommer det bli det ändå och vi slutar prata! :S 

Är så rädd…. Tror ni att han kan gilla mig!?

FjantYoda
5

Tja bästa sättet är väl att säga att du har känslor för han, se det som så, du slipper se han på hela sommaren om 1 vecka om det inte är besvarat!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

KimE
9

Välj en utbildning du vill gå inte bara för att han går där.

milow
1

Om jag var du hade jag berättat.

Gur4m1
4

Berätta. Sen…ska du gå med honom på balen eller inte? Du måste väl få ett svar.ja eller nej. Men ja, ni går i nian och ni pratade om det senast för 4 år sedan. Många är inte såååå jättebrydda i kärlek på __det__ viset när man går i 5:an och smaken och känslor för människor förändras massor under de åren. Nu är ni ungdomar, då var ni bara barn! :) 

Sanningne är den att det kanske var lika bra att han sa nej då, för ni hade, garanterat, inte hållit som par, fram tills nu. Så låt inte er historia stå i vägen för er nu.

Han tycker om dig, men för att veta att han tycker om dig på samma sätt som du tycker om honom, så måste du helt enkelt fråga.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
6

Vad skulle hindra er från att hålla kontakt på olika gymnasium? Det är många vänner eller pojk- och flickvänner som håller kontakt även i olika städer. Det som oftast får relationerna att gå isär är att dem utvecklas som personer på olika håll, vilket är helt naturligt. Men många fortsätter prata och för en del blir bandet starkare. 

Var inte rädd att gå din egen väg, för är ni menade för varandra kommer det att bestå.