Nu räcker det snart..
Jag har varit tillsammans med min nuvarande pojkvän i 8måndader nu. Det har varit bra till o från, som för alla. Men det har alltid varit samma problem. Vi kan bestämma att vi ska ses när vi båda kommit hem, eftersom jag går i skolan är jag ofta hemma innan honom och eftersom vi sagt att vi ska ses så är ju inte det första jag gör när jag kommer hem o hittar på nåt annat så länge.. Men så väntar man nån timme efter att han kommit hem från jobbet, hör ingenting och man ringer.. Ne då är han på väg hit o dit för att hålla på med bilen eller h*n ringde o ville ha hjälp med det ena o det andra.. Men vart tog jag vägen då ? Är det viktigare att åka o fixa det där på bilen än att träffa mej när vi faktiskt bestämt det ?
Jag förstår verkligen, ibland ändras planerna o man måste kanske hjälpa nån kompis osv.. Men inte 9 gånger av 10.. ! Just nu känns det som att jag inte orkar mer, varje gång vi sagt att vi ska göra nåt så har det varit så att jag börjar undra vad som händer och måste ringa för att ta reda på saker.. Jag har sagt till honom o frågat hur svårt det är att skicka ett litet sms om vad som händer.. MEn han förstår inte problemet, och jag vet inte vad jag ska göra längre. Han säger jaa förlåt , ska tänka på det osv.. Men sen ere samma sak tvåv eckor senare..
JAg börjar verkligen känna att jag är less på allt nu ! Bli besviken gång på gång,förresten den värsta gången var när vi skulle gå på bio en kväll, o sen ringer jag o då är han på väg till nån tjejkompis o ska fika för "det är viktigt att hålla kontakt m gamla vänner o skapa nya kontakter", varför ska han skapa nya "tjejkompisar" när jag finns? Det förstår jag inte… Han måste ju förstå att jag börjar undra, visst jag förstår att han har tjejkompisar o måste "hålla kvar" sina andra kompisar. Men begär jag för mkt när jag vill ha EN kväll i veckan för mej själv med honom och att han kan tala om vad som händer?
Ledsen om det blev långt.. Men de bara rann ur mej :)
En relation kräver faktiskt att man är ärlig med vad man sysslar med OCH att man tar hänsyn till sin partners behov. En kväll i veckan till sin kärleksrelation är knappast tillräckligt eller för mycket.
Om han inte förstår detta, trots att du förklarat hur du känner det, så tror jag tyvärr att han inte bryr sig tillräckligt mycket.
Har aldrig varit med om att nån som är kär bara vill träffas en kväll i veckan…
Du behöver inte acceptera att vara hans andrahandsval. Det är klart det är viktigt att behålla gamla kompisar - det är viktigt att behålla nuvarande flickvänner också.
Du måste ställa krav! Då menar jag inte gnälla och tjata, det brukar föga löna sig när situationen är så där, men ställ hårt mot hårt.
Tala om för honom att du tröttnat på att behandlas som reserv, och har han dig inte högre placerad än så så får han leta efter annat. Du har också ett liv att leva, och vill han inte dela det så lev det utan honom.
Mycket kan man ta - men inte att bli behandlad som en dörrmatta!

Asså… han verkar ju vara som en normal kille - helt borta i hur man beteer sig mot tjejer. (Sorry alla killar som faktiskt vet hur man beteer sig, men ni borde visa er lite mer då så jag får den uppfattningen också ;))
Killar tror visst (iallafall din och min verkar det som) att de kan ha oss som ett säkert kort…att vi alltid finns där…oavsett hur lite de hör av sig osv osv… Men det är väl en självklarhet att man hör av sig, speciellt när man har bestämt att man ska ses. Gah, får spelet på sånthär snart :D
golf.ifokus.se
tack för era svar, har känts som att jag överreagerar o tänker att men det är kanske inte så farligt.. Men efter så lång tid borde jag inse att det är nåt som inte stämmer…
JAg är inte värd att bli behandlad som ett andra handsval.
När jag tar upp det med honom vet han inte vad han ska säga, han tycker vi träffas ofta. OM vi träffas betyder det att vi ses ung kl 22.00 på kvällen, umgås nån timme o sen sover för att vi ska upp till skola resp jobb. På helger ja då ses vi inte så ofta, är inge kul o va m den andre om den bara ska ligga o va bakis etc.
Vi har haft två bra kvällar under 8 mån. En gång var vi o åt middag o spelade bowling, m hans kompis o hans tjej. Den andre var vi på bio m samma personer. ALDRIG att vi gör nåt själv.. nej nej .. Det verkar inte finnas på kartan :@

Jag tycker verkligen att du ska dumpa denna kille!!! Det är ju uppenbart att han ej är seriös. Hade en kompis som oxså hade en sådan kille. Och tro mig. när man är kär så vill man inget häller än att träffa den som man är kär i!!
Vet du varför din kille behandlar dig som han gör?
Jo, därför att han kan!
Du låter det hända, och han kan leva vidare i trygg förvissning om att du finns där, när lusten faller på. Jag hade aldrig accepterat detta från en kille. ALDRIG!
Att han dillar om att skapa nya kontakter, utan att ni gör det gemensamt, begriper jag inte alls. Ska han skaffa nya tjejkompisar, exempelvis, så ringer en varningsklocka starkt hos mig. Nej, han prioriterar inte dig. Och han kommer inte precis att ändra sig heller, för varför skulle han? Jag menar, vad väntar du på? Att han ska få nåt tungt i huvudet som faller ner från himlen som får honom att ändra sig totalt?
Till alla tjejer/kvinnor som lever i en liknande situation: Jobba på er självkänsla! Ha lite jävlar anamma! Låt ingen behandla er som skit, ni är väl för fanken värda mer än så???
Ta tag i ditt liv, det är alldeles för kort för att slösa bort på någon som bara skadar din självkänsla. Ett förhållande ska få en människa att växa och bli större, inte förminska och förnedra.
Mitt råd - byt man.
Håller fullständigt med övriga här, SPOLA den där "människan" Han verkar inte bry sig om dig. Håller med sharpMissy när hon säger att han söker kontakter utan dig så ska det inte vara. Det finns säkert andra som bryr sig om dig istället!

Dumpa grabben! Är du inte värd bättre respekt? Det finns schyssta killar därute som tänker lite innan de handlar. Antingen dumpar du honom, eller så ändrar du honom. Kan du verkligen ändra honom så aknske det är värt det, men knappast är det lätt…