Relationer iFokus

Relationer

Etikettdejting
Läst 1852 ggr
Tintin82
2014-06-08 21:36
0

Ringa!

Träffat en kille via happy pancake. Vi har pratat via nätet många gånger och igår träffades vi för första gången. Han är lite äldre än mig har eget företag och två barn och jag har inga. Då jag blev väldigt sviken av en kille för många år sedan så har jag varit singel i många år men jag hoppas att detta kan bli något. Vi sms:ar en del under dagarna och vi har pratat i telefon men då är det jag som ringt upp han har ringt en gång men han skickar sms och det är väldigt kul att få dom. Men ringer man inte till varandra längre. Önskar att han kunde ringa lite oftare och det kanske han gör men brukar inte killar ringa längre eller är han nervös för att ringa tror ni?

Cireea
2014-06-08 21:37
5

Det viktigaste är att du berättar hur du känner. Om du vill att han ringer mer så förklara det för honom  🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Xristina
2014-06-08 21:45
2

Jag tror att det med att ringa har försvunnit rätt mycket överhuvudtaget. Om det inte gäller nära vänner eller någon man är i ett förhållande med.

_Fisken
2014-06-08 22:24
2

Han kanske är busy? Ska man ringa ska man ordna tid till det - speciellt om man bor med barn. Så ta det inte alltför allvarligt. Jag själv messar mest.

Vyer
2014-06-09 08:02
1

Alltså, det är ju så olika hur en gillar att prata i telefon att det inte går att dra några "så här ofta bör en prata i telefon när en gillar varandra". 

Jag har vänner jag knappt pratat i telefon med trots att vi känt varandra i 10 år, jag har vänner som jag kan sitta och prata med i åtta timmar i sträck. Det behöver inte ha något men nervositet att göra.

Men om du vill att ni ska prata ofta i telefon, säg det till honom?

Åsa S
2014-06-09 08:22
0

Träffade min sambo via HP men vi sms:ar och ringer knappt alls och gorde det inte när vi dejtade heller vi pratar med varann öga mot öga, och skicka små pussar via sms känns mest bara fånigt och desperat precis som om man hela tiden är rädd bli bortgömd. Vi vet vi älskar varann och måste inte påminna varann om att vi existerar hela tiden, vi gifter oss på lördag.

Vi har båda tidigare erfarenhet av att dejta såna som ringer flera gånger per dag och smsar hela tiden och det kan vara kul nån vecka sedan tyckte vi båda att det blev för mycket och man mera förlorar intresset än håller intresset uppe. Men sånt kan ju variera mellan hur människor är. Om killen du dejtar inte är så aktiv via telefonen är det kanske mera så han vill det ska vara det kan vara ganska stressigt ha nån som pockar på uppmärksamhet via tel ifall man även har jobb och barn att jonglera med. Killar som har barn har mindre tid för en ev. partner så vill du ha mycket tid med nån satsa på en kille utan barn, det gjorde jag.