Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1719 ggr
[Devya]
2014-06-10 09:46
0

Förvirrad

Jag har rest långa vägar för att träffa min pojkvän, ingen billig resa heller plus att jag tackade nej till ett sommarjobb för att kunna umgås med honom hela sommaren som han så gärna ville. Jag kom förra veckan och igår märkte jag att då han hade sin fb uppe att han snackade med sitt ex. Han och sin rumskompis hade haft bråttom iväg så därför hade han glömt bort att logga ut. 

Dumma jag blev förstås nyfiken då chattrutan var uppe men tänkte att han hade väl inget att dölja om han vågade lämna allt framme sådär plus att han hade sagt att jag fick använda hans dator om jag så ville. Alla datorer är fullt synliga i vardagsrummet. Han har två rumskompisar.

Nåja, det jag såg fick mig att vilja åka hem tillbaka så snabbt som möjligt. Han hade skrivit att han saknade henne plus andra saker jag inte riktigt kunde översätta då det var på hans modersmål. Det att han hade skrivit att han saknade henne gjorde så ont. Han hade skrivit till henne då jag var här… Jag känner mig otillräcklig.

Han kom tidigare hem för att han hade glömt något (kanske det att han kom på att han hade lämnat framme fb-sidan?). Jag erkände för honom att jag hade sett hans fb och en liten bit av det han hade skrivit till sitt ex (jag hade inte bläddrat i chatten vilket jag kanske borde ha gjort). Jag sa att jag ville boka min biljett hem genast och att jag ville inte ha något mera att göra med honom.

Han sa att hon ignorerade honom sedan de hade haft ett stort bråk och det gjorde honom tokig då hon inte ville skriva något till honom. Han sa att han ville inte att de sista orden de utbytte me varandra skulle vara "jag hatar dig".  Men ska man faktiskt bry sig om något sådant? Jag förstår inte det här. Varför måste han envisas med att vara på god fot med sitt ex? Är det faktiskt så viktigt? Är det inte viktigare att ha ett bra förhållande med sin partner?

Jag sa iallafall åt honom att han skulle definitivt inte varit glad om han hade sett att jag hade skrivit det där åt mitt ex och han höll med. Han skulle reagerat likadant.

Jag sa att jag ändå inte ville fortsätta och han blev desperat och höll fast mig. Han ville inte låta mig gå iväg. Han sa att han älskar mig och att han behöver mig i sitt liv. Sen friade han till mig. Han hade tänkt göra det senare om allt skulle gått bra mellan honom och mig under den tid jag bor med honom men han valde att göra det nu.. Jag svarade inte och han sa att jag kunde ge honom ett svar senast på söndag. Just nu lutar det helt solklart mot ett nej.

Hur skulle ni reagerat om ni upptäckte att er partner skrev att han/hon saknar sitt ex? Och att han/hon sen friar….

Det känns bara så konstigt och jag är väldgt förvirrad.

Karmatarerskanise
2014-06-10 09:51
17

Jag hade reagerat som du.

Sedan hade jag sagt nej till frieriet och åkt hem.

[Devya]
2014-06-10 09:57
0

#1 Jag tänker ge honom tid tills söndag. Han sa att han skulle bevisa för mig att han älskar bara mig. Jag har dock svårt att tro på det här. Varje gång jag ser honom i ögonen så ser jag bara falskhet. Det känns som om han spelar ett elakt spel. Jag ser ingen uppriktighet i hans ögon mera.

Jag känner mig mest uppgiven. Här har jag städat och lagat god mat åt honom varje dag sedan jag kom hit…Jag vill nog bara ge upp just nu.

[Try_To]
2014-06-10 10:05
9

Jag hade sprungit min väg fortast möjligt !

ChristineL
2014-06-10 10:25
5

Spring medans du kan! Hur kan ens ex vara så viktigt att man man förlorar nuvarande partnern? Då är det något som inte stämmer.

Maria
2014-06-10 10:26
3

Är det första gången ni träffas under denna resan?

Jag tycker det där mer frieriet verkade väldigt ogenomtänkt.

Jag hade njutit av dagarna resten av resan och sedan hade det varit "tack och adjö"

/Maria

[rumelle]
2014-06-10 10:34
14

Jag hade bett om att få läsa hela chatten. Om han inte har något att dölja och vill att du ska kunna lita helt på honom så låter han dig göra det.

[Devya]
2014-06-10 11:28
2

#5 Första gången? Nej, verkligen inte. Vi brukar träffas varje-varannan månad. Vi brukar åka på en massa fina resor tillsammans då vi ses.

Jag sa åt honom att jag vill bara vara vänner. Jag gav tillbaka den ring han hade gett åt mig för en tid sedan. Så nu får vi umgås som enbart vänner, det klarar jag av utan några problem men han verkar inte vara så förtjust i den idén.

Efter den här resan så kommer vi dock inte att börja spendera pengar på att ses då vi är enbart vänner. Eller åtminstone så kommer jag inte att spendera mera pengar på honom.

Praefatio
2014-06-10 12:08
0

Låter helsjukt. Skulle springa åt andra hållet om jag vore du!

[Devya]
2014-06-10 12:27
0

#8 Jag försöker.

Gur4m1
2014-06-10 22:17
3

1. vad  srädat och lagat mat åt honom varje dag, tror du man får nån "Bästa flickvännen pris"? för att man passar upp på honom som en kvinna från 1800-talet, jag fattade inte den biten.

2. Du skriver: "Jag förstår inte det här. Varför måste han envisas med att vara på god fot med sitt ex? Är det faktiskt så viktigt? Är det inte viktigare att ha ett bra förhållande med sin partner?"

Jag säger…va? Jag och mitt ex är typ…vi definierar varandra som bästa vänner. JA, vårrelation är SÅ viktigt, men nej….det finns inget i vår relation som hindrar att han älskar sin partner över allt annat och jag älskar min partner Var i chatten eller i er relation, har han uttryckt sig på ett sätt att du fått för dig att HON eller DERAS relation är viktigare än hans relation med dig??

Det framkom inte.

3. Jag är kluven inför frieriet. Det är ganska desperat av honom att göra en sådan sak vid ett bråk där du vill  göra slut. MEN han blev desperat just för att du är redo att lämna honom för…"jag saknar dig" till sitt ex- som han verkar ha en vilja att inte vara ovän med., Men han var dum som valde en sådan timing men hur hade han annars fått dig att stanna?

Men nej, jag hade inte svarat ja.

Speciellt inte då du också verkar ha så lätt att släppa taget runt honom. Faktiskt.

Jag själv hade behövt lite mer för att göra slut över en sådan sak. Något mer konkret som visar på att han har känslor, att han önskar henne istället för mig. Om du förstår hur jag menar. "Jag saknar dig" betyder så mycket och kan vara både högst vänskapligt på ett kärleksfullt sätt, eller mer åt det hålletsom gör att man har all rätt att bli både sårad och svartsjuk.

Men trots det, tror jag att du gör rätt val. Se vad som sker.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
2014-06-10 22:25
1

Har han ignorerat dig under resan? Har han varit en dålig kille under resan? Kanske talar han faktiskt sanning. Jag saknar massor av människor och har inga problem med att säga det till dem. Både ex och vänner. Bara för att jag inte är kär i exen betyder inte att jag inte saknar dem i mitt liv. 

Med tanke på att du skrivit en del trådar om att du saknar ditt ex så känns det här mer som ngt som du skruvar upp för att du inte är redo att gå vidare egentligen.

Sarah
2014-06-10 22:27
2

Mao, jag tycker att du gör en höna av en fjäder :) Du skriver även att du åkte dit hela sommaren som han ville. Ville inte du vara med honom?

Timmorn
2014-06-10 22:52
0

Personligen vill jag vara kompis med mina framtida ex. Eller på vänskaplig fot. 
Men kan bli konfunderad över varför man skriver jag saknar dig till sitt ex när man är i en relation? Svårt att veta kontexten om man inte läste mer heller, som förresten var bra för du vill ju inte spionera heller. 

Men när skriver man jag saknar dig till sitt ex om man är i en relation, helt ärligt? Jag skulle skrivit kanske åh jag saknar att göra det där med dig, det var så roligt vi hade tillsammans. Man kan ju fortfarande sakna vissa delar av ett förhållande utan att vilja bli tillsammans med personen igen. Säg att han hade ett specifikt intresse med henne som han inte har med dig. 
Men låter fortfarande konstigt att skriva jag saknar dig, när han är tillsammans med dig. Då skulle han ju vilja göra de intressesakerna med dig? Eller åtminstone försöka få dig att gilla dem. Vad nu de sakerna möjligtvis kunde vara.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Sarah
2014-06-10 22:59
2

Jag kan säga till min kille "jag saknar verkligen att ha X och Y och Z i mitt liv, de är bra personer och jag önskar att vi skulle kunna ses ibland". Han förstår och föreslår att jag ska ringa och ta en fika. Han umgås mycket med sitt ex och skulle sakna henne massor om de av någon anledning slutade hänga. Det säger han utan problem. Jag ser helt ärligt inte problemet och jag kan inte se det konstiga/ orimliga i att säga till ett ex att man saknar dem i sitt liv. Det betyder inte att man vill vara i en relation med dem igen och det betyder inte att man är eller planerar att vara otrogen. Bara att vissa människor fattas en, trots att man inte vill ligga med dem längre.

Sarah
2014-06-10 23:00
1

Och jag förstår att man bryr sig om att de sista orden inte är att man hatar varandra. Det skulle äta upp mig, vem det än handlade om.

Gur4m1
2014-06-11 06:37
2

#13 jag säger "jag har saknat dig" rätt ofta till mitt ex. Betyder som sagt inte att man måste sakna _relationen_ utan man saknar personen, vännen? Jag tycker att han gav en bra förklaring men däremot känner jag att TS inte uttrycker sig på ett sätt att hon faktiskt är på en plats att hon skulle gifta sig med den här mannen, och det är inte ett gott tecken att en person friar under sån där press… att man håller på att bli dumpad.

klart man inte ska spionera, men nu gjorde hon det faktiskt, och tog dessutom en mening från sin ontext och beslutar att det är fel, det måste minera DERAS relation. Vilket jag finner lite märkligt. Jag skulle också fråga om det, men jag skulle förstå hans förklaring, om han vill vara vän med sitt ex det borde vara helt upp till honom så länge han inte har känslor för henne osv. 

Jag tror känslorna är projicerade eller vad man ska säga av flickvännen på sin pojkvän. Uppenbart litar hon inte på honom. Om han gjort något eller inte, vet bara han, men detta är kanske något undermedvetet.

Gur4m1
2014-06-11 06:39
3

Låt oss säga såhär: Jag hade reagerat om han sagt något i stil med "Jag saknar oss" eller "jag saknar dina läppar/kropp/din värme" osv. För det tyder på en saknad av deras närhet och kärlek. Eller fysiska kontakt. Men att bara uttrycka att man saknar en person, som sagt att hon hatar honom…well.

Att dumpa någon över en sådan sak, really?

När killen i övrigt vill umgås och är en bra pojkvän? Eller är det mer som ligger bakom det här och spökar.

_Fisken
2014-06-11 07:02
2

Det kan bli lite fel ibland när man skriver. Det kan jag då säga. Så gör jag lite då och då, sen har man en vecka med förklaring att göra. 

Sen säger du "modersmål". Är det också en dålig svenska med i detta? Eller möjligtvis Google Translate? Stor varning! 
Så döm honom inte för fort. Det kan vara en massa missförstånd här och missförstånd mellan partners är inte ovanligt och är rot till mycket ont. Då måste man prata och prata igen.

[Devya]
2014-06-11 08:06
1

Min pojkvän och jag har bråkat en del den tid jag har varit här. Det har handlat om att han ignorerar mig och spenderat sin tid på att spela spel istället. Då vi har träffat hans kompisar så har de alla pratat på sitt modersmål hela tiden så jag har inte förstått något. Ibland har de snackat på engelska men några sekunder  efteråt övergår de till sitt modersmål igen. Med andra ord har jag suttit där i flera timmar och inte förstått något. Istället har jag blivit uttråkad och ledsen. Han förstår inte varför och då har jag blivit irriterad då han inte förstår.

Det att jag skrev om att jag har lagat mat varje dag samt städat : Jag har gjort en massa fina trevliga saker och under tiden jag har städat eller lagat mat så har han passat på att ta kontakt med sitt ex…=( Det känns som ett dubbelt svek eftersom jag anstränger mig för att göra det trevligt för honom och det jag får tillbaka är bara besvikelse.

Han skickade också en låt till henne "I hate everything about you, why do I love you". Först tänkte jag inte mycket på den låten men så kolla jag upp texten och blev ännu mer tveksam. Varför skicka en sådan låt till sitt ex? Han lyssnade på den låten medans jag lagade mat och tydligen så tog han och skicka den låten till henne efteråt. 

Jag frågade honom hur han skulle reagerat om jag hade skrivit det där till mitt ex och han sa att han skulle reagerat på samma sätt som jag. Han skulle varit förbannad och funderat på att dumpa mig. Så med andra ord är ju inte mina känslor eller reaktioner obefogade. Han skulle ju reagerat likadant.

Vi har haft problem då det kommer till hans ex. De hade sex med varandra innan vi skulle åka på en resa tillsammans förra sommaren. Han erkände då att de hade haft sex flera gånger. Vi var inte på riktigt tillsammans då men han brukade ändå skriva till mig att han saknade mig och att han älskade mig. Medans så hade han då sex med sitt ex…

Jag känner mig väldigt osäker då det kommer till han ex för jag har på känn att han fortfarande har starka känslor för henne. Vaför skulle han annars skriva de saker han skriver till henne och fortsätta att depserat försöka få hennes uppmärksamhet? Han beter sig likadant som mitt ex - som försöker få kontakt med mig men jag ignorerar honom.

[Devya]
2014-06-11 08:12
2

#11 Ja, jag har skrivit att jag saknar mitt ex och min kille har också sagt att han ibland saknar sitt ex. MEN, jag har aldrig någonsin skrivit eller sagt det direkt till mitt ex. Det är en sak att prata om saken med varandra men att skriva till sina ex och ge dem  tvetydiga budskap tycker jag är fel. Speciellt då jag nu kollade upp den låt han hade skickat till henne där orden "I love you" framgår…Det gjorde saken mycket värre. Man gör bara inte så…

För att förtydliga saker och ting. Han tog kontakt med sitt ex då det gick dåligt mellan honom och mig. Han sa det själv. Hur kan man lita på en sådan kille? Om det uppstår något bråk, ska jag alltid vara rädd för att han kontaktar sitt ex och skriver "Jag saknar dig" och gud vet vad? =(

Det handlar nog inte om något missförstånd här för han har inte kunnat ge mig en vettig förklarning till varför han skrev att han saknar henne. Han sa att han vet inte. Jag tror att han vet men han vågar inte berätta det för mig.

[Devya]
2014-06-11 08:23
0

Jag måste också tillägga en sak som gjorde mig ledsen då jag sa att jag bara ville vara vänner. Han svarade då: Why, I had the best sex ever this week…"  Det kändes som om han bara ville ha mig pga sexet som för övrigt han bara njuter av. Jag har tillfredsställt honom varje dag oberoende om vi har grälat eller ej för jag älskar honom och vill att han ska ha det skönt. Han har gjort det en gång för mig. Alla andra gånger har han struntat i mig och bara pussat mig på pannan och sagt att han älskar att ha sex med mig och sen somnat. För mig har sexet blivit värre och för honom bättre för han behöver ju inte göra något.

Det sårade mig litegrann men ännu mera då han sen skriver till sitt ex sådana där saker. Jag känner mig bara så obetydlig. Mina känslor och behov sätts aldrig först, oberoende vad det gäller.

medmänniska
2014-06-11 08:34
1

Jag tycker det finns två alternativ.

Antingen pratar ni ut ordentligt, pratar om allt som du tycker är fel mellan er och att han får förklara sitt handlande och du får förstå varför  och sedan bestämma dig.

Eller så gör du slut (kanske du redan har gjort om ni nu bara är vänner)

#21 Du ska ju givetvis aldrig ha sex mot din vilja och bara för att han ska ha det skönt. Gör bara det som känns bra för dig och som du vill göra

[Devya]
2014-06-11 09:12
0

Jag har aldrig sex mot min vilja. Jag tycker det är skönt men tyvärr når jag aldrig klimax likt i mitt förra förhållande. Jag skulle önska att han kunde bry sig lika mycket om min njutning som jag bryr mig om hans njutning. Efter att han har kommit så ligger han där som en död fisk och kan inte ens anstränga sig för att ta på mina bröst så att jag får lite stimulans för att komma. Jag behöver inte mycket för att komma men han gör sig inte ens den ansträngingen.. Det gör mig ledsen. Även fast vi säger att jag ska få komma först så blir det aldrig av.

Jag tror det blir att tala mera med honom angående ex-grejen. Han vill fortfarande ha mig och försöker göra "moves" för att jag ska falla. Men igen känns det som om det är sex han är mest intresserad av än något annat…

Sarah
2014-06-11 09:40
18

Uppenbart att ni har andra problem än det här med exet. Du verkar vara generellt olycklig/ missnöjd i relationen. Kanske dags att gå vidare?

ChristineL
2014-06-11 12:12
0

Håller med #24 Word!

[Devya]
2014-06-11 12:20
0

#24 Sant, vi har en massa andra problem så det här var lite som sista droppen för mig. Mycket möjligt att det är bäst att gå vidare men samtidigt är jag inte den som ger lätt upp, speciellt om det finns lite djupare känslor där för killen…

ChristineL
2014-06-11 12:41
3

#26 - Men du ger ju upp dig själv i den här relationen? Verkar som att han får behandla dig hur som helst? Det enda han verkar fokusera på är sexet.

Sarah
2014-06-11 12:50
6

Finns det verkligen djupare känslor? Det har varit många trådar om din relation, många problem, du har tvekat och varit osäker redan från början. Du har saknat exet och verkar inte klicka med nuvarande ordentligt. Du jämför ofta den här relationen med din gamla. Hur mycket är äkta känslor och hur mycket är envishet från din sida? Envishet som i att nu har du gett dig in i det och då ska det banne mig funka, oavsett hur det känns.

[Devya]
2014-06-11 13:08
0

#27 Jag vet inte riktigt vad jag ska göra…

#28 Jag vet inte. Jag känner mig väldigt förvirrad och borttappad just nu.

Gur4m1
2014-06-11 20:05
0

#23 jag vet itne vad du förväntar dig från en kille efter att han kommit  eller så är jag lika utnytjad som dig. För alla killar jag varit med har tappat ganska mycket av intresset för sex efter att de uppnått klimax- så jag ser alltid till att få "mitt" långt innan dess ;) Eller som en väninna som aldrig "släppte till" vaginalt innan killen tillfredställt henne med sin mun på henens nedre läppar först ;)

Men ja. Så som du beskriver relationen…han är säkert snygg och har fått dig att komma över ditt ex men ni verkar inte passa så bra. du har blivit ett "offer" och han är ganska egoistisk och lyckas såra dig om och om igen på olika sätt.

Kanske du behöver vara själv?

Känner också att du rusade in i det här nya efter ditt gamla. Med facit i hand?

[Devya]
2014-06-11 20:19
0

#30 Jag blev kanske bortskämd i mitt förra förhållande. Jag kom alltid först och sen tillfredsställde jag honom. Han råkade komma först några enstaka gånger men han såg alltid till att ge mig sin fulla uppmärksamhet efteråt och se till att jag kom också. Han var alltid noga med det och han älskade att tillfredsställa mig. Han brukade säga att det var det bästa med sex var att se mig njuta. 

Min nuvarande kille bryr sig inte om jag kommer eller ej. Han är nöjd så länge han får sitt.

Jag har haft svårt för att öppna upp mig för honom men han är nog inte rätt person för mig och kanske därför jag har så svårt och jobbigt i det här förhållande. Jag är nere hela tiden och helt enkelt olycklig. Jag känner mig utnyttjad samtidigt som jag även känner mig värdelös. Han vill heller inte prata så mycket om våra problem vilket gör att jag drar mig undan. Jag orkar inte heller då han inte visar något intresse till att prata om saken.

Sen säger han hur mycket han älskar mig och hur mycket han behöver mig.. Att han vill gifta sig med mig och skaffa barn.. Jag fattar inte det här. Vill han verkligen det här eller är det bara luftslott han bygger upp för sig själv? Jag är så förvirrad…

[rumelle]
2014-06-11 20:23
6

Ställ dig själv frågan "kan jag se mig spendera resten av mitt liv med den här killen?" om svaret inte är ett tveklöst ja så ska du kanske börja fundera på vad du egentligen vill.

Gur4m1
2014-06-12 05:48
2

#31 är väl sak samma vad han vill, han gör inte dig lycklig, ni kan inte kommunicera- det finns fler män där ute som vill göra allt det där med dig.

MEN….med ett fungerande sexliv måste man kommunicera. Du är kanske lite bortksämd med ditt ex, och det är inte rättvist att jämföra ett sexliv med ett annat.

Med bortskämd menar jag inte att du inte ska kunna ställa vissa krav- mer att ditt ex var upplärd innan dig? eller mer driven och medveten på det planet. Din nya pojkvän, om han inte tillfredställer dig så måste du ju förklara det åt honom, eller visa honom hur han ska göra. Visar han inget intresse- varför har du spenderat alla dessa pengar på att åka till honom, laga mat och städa åt honom? va….va?

Du beter dig som en liten dörrmatta och det är hemskt :/ klart att du känner dig utnytjad, du ger en massa trots att du är medveten om att du faktiskt inte får någonting tillbaka.

Så vad är du så förvirrad över?

Förvirrad är du för att du verkar väldigt rädd för att vara ensam, vara singel en stund?

För varför skulle has frieri och barnnskan förvirra dig, lura dig att ignorera att han inte bryr sig om dig, i sin handling. Luras inte av den tystlåtna mannen som måste få vara sig själv, som innerst inne liiiiiiiiiider bla bla bla.

Han vill inte prata känslor och problem med dig- stort problem. Han bryr sig inte om att tillfedställa dig- stort problem (peciellt då han verkar nöjd och inte vill kommunicera om saker). Ni ha en del tillitsproblem, runt exet, ett stort problem. Han bryr sig inte om att du ska trivas, stort problem. Menar ska du flytta dit och leva bland folk där de inte respekterar att du faktiskt inte förstår dem? Låter dig komma helt utanför?

Är det så lockande att skaffa barn? Med honom?

Att han vill gifta sig och skaffa barn med dig betyder, tyvärr, inte att han måste älska dig osv.

_Fisken
2014-06-12 06:57
1

Första inlägget du skrev visar annat än det du sen skriver om hans sexbegär etc. När jag läser resten så har ni olika mål med förhållandet tror jag. Du: Närhet, förhållande, kamratskap, kramar etc. Han: sex. 
Kanske att förenkla något men jag tkr det är uppenbart. Jag skulle ha gjort slut. Det finns ingen bra framtid för dig med honom.

[Devya]
2014-06-12 08:41
1

#32 Jag måste verkligen tänka på saken.

#33 Angående sex - Ja, jag måste börja kräva lite mer. Jag är bara rädd för att höra honom sucka, att han inte skulle orka. Då tappar jag lusten direkt. Annars njuter jag ju nog av att ha sex med honom. Finns inget finare än då han ser mig i ögonen då han kommer.

Igår pratade vi i flera timmar. Jag öste ut mig allt jag hade att säga, alla mina funderingar och känslor. Jag sa att kanske han och jag inte passar så bra ihop i alla fall och att vi borde bara vara vänner. Han sa att jag fokuserade för mycket på saker där vi är olika och att jag måste tänka på de saker där vi är lika. Han räknade då upp många saker som stämde bra. Jag sa att jag vet ändå inte om det är tillräckligt.

Angående problemet med att lita på honom så sa han att han kunde ge mig hans lösenord till fb och hans telefon. Han insisterade på det. Jag tackade nej. Om jag ska lita på honom igen så är det inte den vägen jag vill gå. Det skulle kännas så fel. Jag vill inte bli besatt av att kolla upp vad han han skriver och till vem. Jag tog bort min egen fb eftersom jag var trött på att alltid kunna se vad människor pysslade med. Det är för mycket information som jag helt enkel inte vill ta del av. Men det var ju fint att han erbjöd sig, eller?

Om det här förhållandet ska fungera så måste vi verkligen jobba helt sjukt mycket, vilket jag också sa till honom. Det kan hända att det inte ens är värt allt jobb. Vi ska se hur det känns i slutet av sommaren men just nu tar vi det lugnt, ett steg i taget. Han var villig att i slutet av sommaren sluta sitt jobb (han gillar inte sitt jobb alls) och komma och bo med mig för ett par månader. Men det blir inget tal om det om det inte känns bättre så småningom. Jag känner mig fortfarande nere och saknar mina vänner. Det är kanske största orsaken till varför jag känner mig olycklig just nu. Jag saknar mitt hem och mina vänner.

Ria74
2014-06-12 23:48
1

Jag hade lämnat förhållandet.

Var ihop med en kille för en massa år sedan som redan i början av förhållandet började berätta hur bra hans ex var, tänkte inte mer på det utan att dom var goda vänner. Men tyvärr upptäckte jag att dom var mer än vänner och jag valde att lämna förhållandet, lite likt din pojkvän bönade han och bad att jag skulle stanna, att han älskade bara mig.

Efter ett tag hittade han ny tjej och då var det mig han skickade alla gulliga sms till att han saknade mig och ville egentligen vara med mig. Jag bytte nummer till slut eftersom jag inte var intresserad.

Med honom tror jag det var själva jakten som var roligast. När jag inte länge var tillgänglig blev jag helt plötsligt den han helst ville ha. Hörde av gemensamma bekanta att han köra samma stil än med nya tjejer och ex, känns allt för gammalt, allt för bekant.

Du måste känna efter hur du vill ha det. Är han värd att satsa på? Kan du lita på honom? Vill du leva såhär?

Svarar du nej på någon av frågorna så ska du kanske fundera en runda till innan du bestämmer dig.

Lycka till!

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar