Relationer iFokus

Relationer

Etikettdejting
Läst 1121 ggr
Knorran
2014-06-11 00:12
0

Behöver tips!!! :D

Det är så att jag var på en dejt med en kille allt gick bra och vi klickade så det blir en andra dejt men jag skulle behöva lite tips på vad man kan göra för "aktivitet" på en andra dejt som är passande! På vår första dejt tog vi en längre promenad så det kan vi ju inte göra igen och Bio är väl det ända förslaget jag inte vill höra men allt annat utom det är välkommet!

Så gnugga era geniknölar och hjälp mig komma på något bra som jag kan ge honom som förslag att vi kan göra! :D

TACK!

PrincessMelpomene
2014-06-11 00:29
8

Bio, teater eller klubb passar inte direkt som en av de första dejterna (av egna åsikter), eftersom idén är att ni ska lära känna varandra och då vill ni förstås kunna samtala med varandra. Gå istället på en intressant utställning eller föreslå en promenad i en vacker park. Nu verkar ni ju gått på en promenad osv. Skulle då kunna tipsa om kanske att gå till ett mysigt café, restaurang, en utställning (konst eller liknande, beroende på vad ni gillar), bowling, äventyrsbad. 

Om ni känner er bekväma med varandra kan man ju alltid ha en hemmakväll tillsammans och ligga och mysa vid en film, laga mat tillsammans, baka tillsammans, spela spel. Beroende på hur ni bor kanske det finns något trevligt akvarium eller museum ni kan gå på. Gillar ni sport så skulle ni också kunna gå på ett sport evenemang; fotboll, ishockey, tennis sov (om inte annat, spela dessa tillsammans).

Vet inte om ni bor i samma stad och kommer från samma ställe. Men gör ni inte det kan ni alltid visa varandra er stad/by (leka turister) eller så kan ni åka till en ny närliggande stad/by. 

Lycka till med andra dejten 🙂

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

[VGN]
2014-06-11 00:32
3

Om man ska gå på bio kan man lika gärna gå själv. Inte så värst bra om man ska lära känna varandra så jag förstår varför du inte vill ha det som förslag. Om du inte tycker det blir för pang på kan du föreslå något som du gillar för på samma sätt visar du lite vem du är. Säg att du till exempel gillar att dansa så kan du föreslå dans för det kan vara mycket roligare att göra det praktiskt än att bara rabbla massa fakta om ens intressen 🙂

Sorry, blev inte så många förslag från mig x)

PrincessMelpomene
2014-06-11 00:34
5

Oh ☝️ kom på att man kan ju alltid ha en picknick tillsammans på någon trevlig plats, speciellt nu när det är så fint väder 😃

Eller kanske gå och "träna" tillsammans om man gillar att träna, åka till en närliggande sjö/hav och bada tillsammans, djurpark kanske 🙂

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Knorran
2014-06-11 00:38
0

Precis som du säger så bio, teater och klubb passar inte just därför jag sa att jag inte ville ha det förslaget och du gav det ju inte heller :D

Hmm ja alltså han gillar ju fotboll, och jag som va snabb på att vräka ur mig på att jag inte alls gillar fotboll annars hade det ju varit perfekt!Åh vad korkat av mig.. ishockey tycker jag om att titta på med det är ju inte säsong för det nu :(

Men jag måste ju säga att du gav riktigt schyssta förslag tack så jätte mycket fick lite mera inspiration, museum hade jag faktiskt inte alls tänkt på! :)  

Tack så mycket :)

Egycsaj15
2014-06-11 00:40
1

Picnic?:) grilla?:) socialt kul och gott:D

Knorran
2014-06-11 00:41
0

VGN Du har faktiskt en riktigt bra poäng där! :D

PrincessMelpomene

En picknick DET ÄR JU PERFEKT! snacka om att jag är dum i huvudet, att jag inte tänkte på det! haha jag tror jag har min andra dejt kirrad ;) tack!

Karmatarerskanise
2014-06-11 06:06
0

Bowla, spela biljard.

ChristineL
2014-06-11 08:21
0

Bowling, biljard, picnic är ju toppen! Då kan man prata under tiden till skillnad från bio ;) Museum eller utställning kanske också kan vara nåt?

[VGN]
2014-06-11 09:06
0

Vad kul! Hoppas det känns bra för er 🙂Om ni har picnic kan ni spela kort eller liknande. Kanske lyssna på skön musik eller köra lite frågesport med knäppa och lite djupare frågor om det skulle kännas bra. Du får gärna berätta här senare hur det har utvecklat sig. Good luck 😃

JodineFritzl
2014-06-11 10:22
0

Jag gjorde en picknick när jag och min man hade vår andra dejt, då kunde vi mysa i solen och komma nära varandra och samtidigt prata. Har haft flera såna dejter i parker eller vid sjöar osv nu när vi varit ihop ett bra tag också, sånt är ju alltid mysigt. Efter det tog vi en lång promenad.

Halvdansken
2014-06-11 18:35
1

Gå ut och käka och prata lite. Komplicera det inte.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Praefatio
2014-06-11 21:49
0

Bowla kan faktiskt vara sjukt kul och lite flirtigt :)

sisela
2014-06-13 02:14
0

Vi var på zoo på första dejten. Det var jättebra eftersom man kunde prata men om vi blev blyga ett tag så kunde man titta på djuren och prata om dem.