Relationer iFokus

Relationer

Etikettdejting
Läst 2674 ggr
Tintin82
2014-06-13 23:24
1

Dåligt samvete

Träffade en kille via nätet för ett tag sedan och fram till att vi träffades i förra veckan var allt bra och vi skickade sms och pratade lite i telefon. Vet att han har barn som ja den ena är 10 och den andra tonåring. Efter första gången vi träffades så har han jobbar arslet av sig typ halva nätterna för att kunna sluta i tid när han har barnen. Jag har alltid velat ha en kille som inte bara vill träffas en gång varannan vecka men jag förstår hur viktiga barnen är för honom. Jag kanske kommer träffa någon med barn men denna känns inte riktigt bra och vet inte riktigt varför kan också vara så att jag skämtade en kväll då jag var trött och sa på skämt att jag var trög men han var bara tyst och kanske han tycker det och ibland får jag för mig att han söker en sängkamrat..,är jag dum om jag låter det rinna ut i sanden behöver jag ha dåligt samvete och ska jag lyssna till min magkänsla??

Sarah
2014-06-13 23:34
2

Är det kanske så att du börjar få panik och vill fly? Du har varit väldigt nervös med killar och inför det här med att dejta. Om du inte gillar killen är det ju bara att säga till honom att du inte vill ses mer, men om det är så att du "bara nojjar" för att du är nervös och ovan så kanske han borde få lite mer tid? :)

Tintin82
2014-06-14 08:33
1

Vill ha en kille som kan träffas en gång varannan vecka och han har eget företag och barnen varannan vecka och känns som om det jag vill ha kan jag inte riktigt få

Gur4m1
2014-06-14 09:55
6

Du kan absolut skita i att fortsätta det du inlett med honom men då bör du säga det åt honom. Inte "låta det rinna ut i sanden". Det är aldrig shjysst.Sen angående trög, fiska inte komplimanger, speciellt inte om du på allvar tycker att du är trög- vad ska han svara på det, om du faktiskt sagt något knäppt just före? Som att ifrågasätta hans intentioner? :D Menar vad ville du att han skulle svarat på det?

Ibland kör folk med att det är bättre att vara tyst- kanske för att han hade samma åsikt som dig om dig själv :P eller för att han inte höll med men inte heller ville mata ditt fiskande. Upplever att många vuxna undviker att mata fiskande efter komplimanger. Sånt som var lite lättare bland sina tonårskompisar ;) "ååååh jg är så Feeeeeeeeeeeet/Fuuuuul/Dduuuuuum" "neeej åh nej de äääääärruu ente aaaals! Du rä sååå söööt, så snygg, så smart". Det fungerar inte så bra, visarmest att ma är väldigt osäker på både sig själv och sin partner och det är framförallt väldigt oattraktivt och rent av irriterande. Så jag skulle inte dra så hög växel på att han valde att vara tyst, för han tyckte säkert det var svammel, inte värt att bemöta.

Men säg åt honom att du inte vill fortsätta, för relationen kommer inte att ge dig det du söker. Lyca till med ditt framtida dejtande! Kul att du kommit igång!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Karmatarerskanise
2014-06-14 13:07
0

Eftersom du ens tänker på att låta det rinna ut i sanden har du ju inte rätt känslor. Såja, du bör avsluta det.

cinajo
2014-06-14 15:52
9

men ska du avsluta så ska du meddela honom att du inte vill dejta mer. Min dejt bara försvann utan ett ord. Så gör man inte,

[VGN]
2014-06-14 17:44
2

Personligen tycker jag precis som andra, avsluta det ni har genom att säga till att du inte vill träffas mer om det är det du känner för. Du kan testa att vrida på hela resonemanget - skulle det inte kännas jobbigt om någon du eventuellt gillar dissade dig hux flux utan att säga något? En bra grej man kan gå efter är att behandla andra som du själv vill bli behandlad. 

Om du avslutar det ni har nu så respekterar du både dig själv och honom eftersom du inte tar första bästa. Är det inte viktigare att du hittar någon som är bra för just DIG istället för att ha bråttom?🙂

Tintin82
2014-06-14 22:47
0

I går kväll skulle vi ha träffats om jag kommit från jobbet i tid men det gjorde jag tyvärr inte och när jag väl slutade så hade det inträffat en familjesak så jag skrev och sa att jag var tvungen att ställa in. Jag vet inte riktigt vart jag står när det gäller honom men jag tror nog att jag vill träffs honom en gång till men samtidigt vet jag inte vad han är ute efter en sängkamrat ….vet inte om han tog illa vid att jag inte kunde igår kväll knappt fått något sms idag men samtidigt vet jag att han skulle jobba hela dagen och kanske kan svara på sms….vet att han nämt att han fortfarande är inne på HP så vem vet han kanske är ute på dejt…nu är jag rädd att mitt förhinder igår gör att vi inte kommer träffas mer eftersom jag har fått typ två sms idag

Sarah
2014-06-14 22:53
5

två sms är två sms, han ignorerar dig inte. Ang vad han vill, klart att han vill ha en sängkamrat, vem vill inte det i en relation? Men förmodligen vill han även ha mer :) allt du kan göra ang det är att fråga.

Gur4m1
2014-06-14 23:09
3

Säg att du vill mer, men sånt kan man inte kräva innan man känner varandra. Vill inte du ha sex, eller mysa med honom? Varför ska han må dåligt över att han vill det med dig? Förstår inte den biten. Vill man ha kul ihop och har det mysigt så blir det väl mer allt eftersom? Man kan knappast lova någon att man ska gifta sig och älska varandra efter första dejten. Vad har han sagt att han söker, söker han efter en flickvän eller en sängkamrat? Men anklaga honom inte för att "bara vilja ha sex med dig". 

Alla vill väl vara nära någon de tycker om? Och en de vill gärna vara nära, någon, oavsett. Inget fel i det, men man får själv vara tydlig med vad man söker: en person som vill vara seriös, som söker en livskamrat, en flickvän/pojkvän osv.

Sarah
2014-06-14 23:16
2

om hur mycket man ses, det är väl naturligt att han inte vill presentera en ny tjej för barnen direkt, men om ni skulle vilja bli mer seriösa så kommer han såklart träffa dig även med barnen senare. varannan vecka är knappast hugget i sten. Leta inte fel och problem :) gillar du killen så ge det en chans.

Tintin82
2014-06-14 23:45
0

Men jag ska inte ge upp hoppet om att få träffa honom ytterligare en gång då jag bars fått två sms

Sarah
2014-06-15 00:51
1

nej det tycker jag inte :) leta inte problem som sagt. Hör av dig imorgon och boka in en ny träff.

Tintin82
2014-06-15 09:32
0

Anledningen till att jag inte kunde träffa honom var att jag var tvungen att jobba över och det skrev jag till honom… Men från igår har jag fått tre ynka sms så det kanske är han som låter det rinna ut i sanden

cinajo
2014-06-15 10:12
5

Det är ju individuellt hur ofta man skickar sms. Vissa skickar 300 sms om dagen och vissa gillar helt enkelt inte den kommunikationsformen. Det viktiga är kanske vad som faktiskt står i sms:n och inte hur många de är.

Tintin82
2014-06-15 14:09
0

Så idag vet jag att han skulle jobba och förstod att det var mycket men han skickade en bild på slotts ruinen där han var…där tänkte han lite på mig i alla fall

Gur4m1
2014-06-15 21:06
7

#15 ….hur tänker du nu? Han skickade en bild, till dig. Hur lyckad du få det till att han inte tänker på dig? Om han inte tänkte på dig så skulle han inte skicka bilder till dig.

Nej, skit i det där. Du vill ju uppenbart inte, är kanske inte ens redo för en relation. du verkar väldigt osäker och bekräftelsetörstande och blir väldigt negativ över saker som att du får för få sms eller att han hör av sig, men inte tog med dig? Ni har träffats ett fåtal gånger om jag fattat rätt?

Vad var fel på att han skcikade en bild från slottsruinerna?

Sarah
2014-06-15 21:27
4

#16 jag tolkade det som att TS var glad att han tänkte på henne och skickade en bild :) 

Annars håller jag med #16, var inte så osäker och leta inte efter tecken hela tiden. Visa vad du vill. Och, så länge han hör av sig/ inte säger annat, så vill han ha dig i ditt liv. Sluta övertolka. Jag förstår att du är ovan med dejtande och relationer, men gör det inte så komplicerat för dig själv.

Gur4m1
2014-06-15 21:31
0

aaah..jag som var snabb och läste lite som inte 😮

Sorry TS, du kan skippa mitt rantande!! 🚬

B-hult
2014-06-16 08:12
2

Jag håller med #14, det är ju väldigt individuellt hur ofta man smsar och hör av sig. Jag tillhör skaran som tycker att 2 sms är "normalt" vad man skickar bara-för-att under en dag om det inte är något särskilt man vill. Jag kan bli irriterad om min mobiltelefon piper stup i ett med relativt meningslösa sms. Kanske är han likadan?

Men om du känner att det inte är rätt och att du inte vill ha ett förhållande på de här villkoren så är det ju bättre att du säger det så att både du och han kan gå vidare. Det är varken rättvist mot honom eller dig att fortsätta träffas om du inte kan se en framtid mellan er.