Internetdating: SKriva en profil
Killar: vad vill ni veta när ni läser en profil? Vad är intressant? Är jag för personlig?
Alla: vad tror ni att man ska skriva i en datingprofil?
Jag har ju läst en hel del profiler genom åren, både tjejers och killars naturligtvis. Man ser ju hur andra skriver. Vilken framgång de har beroende på sin profil, låter jag vara osagt, men jag kan ju säga vilken typ av profiler hos killar och tjejer jag tycker verkar tilltalande.
Humor.
Gärna personlig text med lite udd. Något som är lite annorlunda. Som sticker ut. Intellekt. Skojfrisk. Glad.
En text där DU lyser igenom. Den soliga vackra person som är DU. Man behöver inte ha en hel A4-sida i sin presentation, men kanske en halv, kanske skriven i intervjuform, eller på något annorlunda sätt än bara en tjock textmassa.
Jag brukade alltid ha det i stil med "mina klasskamrater" om du minns de roliga små böckerna man hade som barn. Exempel nedan:
Godaste maträtt: Tacos
Favoritsmak på glass: Päron
Musik: Hårdrock
Röker: Nej
Dricker: Kaffe och Vin
Bästa film: The Matrix
Avsluta med en knorr med ditt favoritcitat. Eller nåt annat fyndigt…
Fast det finns många bättre. Ett annat tips är att läsa igenom många tjejers presentationer, se hur andra beskriver sig själva. Ta till dig det som du tycker känns bra, ta lärdom av det som känns mindre bra att skriva i en presentation…
Du hittar nog en lösning rätt vad det är…

Ärlighet. Jag tycker det är viktigt att profilen verkligen är "jag". annars är väl risken att personen som fastnat för beskrivningen blir riktigt besviken om det inte stämmer överens i verkligheten.
Jag har en vännina som skrev dagbok på mötesplatsen i sagoform dvs hon namngav personer hon skrev om som Marion ,robin hood ,sheriffen i nottingham..osv..Snacka om att hon blev populär..Jag tror att om man sticker ut lite så väcker man intresse..Sen tror jag absolut på en bild där man gjort sig lite extra fin..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Exempel:
Söker dig som: har humor, skrattar gärna, tror på nånting mer i tillvaron än sprit, sex och pengar, har lite självkännedom och lite självdistans, har ett stort hjärta för både mig och världen. Fega killar som inte vågar chansa? Synd, du vet inte vad du missar. :)
Jag är intresserad av att lära känna folk och gärna träffas på riktigt. Funkar det inte så går vi båda åt skilda håll eller kanske blir vänner? Jag ger alla trevliga killar en chans, är inte ytlig utan lägger störst vikt vid personkemi och personlighet. Tjejer som vill bli kompisar får gärna höra av sig också! :)
Jag är en tjej som är: lite halvgalen, spontan, romantisk, kurvig, sprallig, varm, kramgo och social. Har en hanhund på 3 år.
En vild själ som gillar frihet och trygghet. Ett stort hjärta, mycket glädje. Älskar att dansa!
Tål inte gluten⁄spannmålsprodukter och äter lågkolhydratkost. Hatar cigarettrök.
Tillhör ingen fast religion men hittar andlighet på andra ställen än i kyrkan. Ogillar fanatiker av alla slag.
Bor i Vänersborg men det finns inte i listan…
Studerar på högskolan.
Säg till om du vill chatta! Det är alltid kul att slösa lite tid. :)
*
Lyssnar på: soul, funk, jazzpop, 80-talsmusik, och blandad synth, folkmusik, lite klassiskt; Jamiroquai, Level 42, Nik Kershaw, Hue and Cry, Mark King, Swing Out Sister, Sting, Sade, Roger Cicero, Elton John (det äldre materialet), Capercaillie, Clannad, Mozart m.m.
Läser: Douglas Adams, Tolkien, Neil Gaiman, Diana Wynne Jones, Terry Pratchett.
Tittar på: Science Fiction & Fantasy och komedier. Blandat. Älskar film. :)
Favoriter just nu är: Doctor Who, Torchwood, Heroes, House, Ugly Betty, KyleXY, Dexter, Carnivale, The Dresden Files, Firefly och mycket annat.
Har blandade intressen: hundar, pyssla med växter och blommor, språk, yoga, karate, politik, psykologi, laga och äta god mat, bada både i badkar och i sjön.
Tycker den var skitbra!
Tack! :)
Nån mer som vill tycka något? Är den för personlig?
ja jag vill ge ett råd,, texten som står nedan har jag kopierat från din text.,. när man läser den kan man tolka den på olika sätt,, så som jag tolkar den är att den skrivs med fingret,, Dvs,, man VERKLIGEN menar de.. visst ,, man ska vara ärlig,, men denna text ska komma vid en redan på gående konversation,, där man kan ställa mot frågor, hade tolkat den texten negativt,, som att personen är en som slår näven i bordet o vägrar ändra sig,, Om man ska träffa någon är det Ge o ta.. Sen eventuella allergier,, o sånt man hatar osv.. är något som kommer vid en närmare kontakt.. Annars.. Jätte bra skrivet.. utmärkt skrivet om sin personlighet,, Lycka till,, PS o du .. de var bara MITT synsätt på texten.. Så inget påpekande,, Kram
Tål inte gluten⁄spannmålsprodukter och äter lågkolhydratkost. Hatar cigarettrök.
Tillhör ingen fast religion men hittar andlighet på andra ställen än i kyrkan. Ogillar fanatiker av alla slag.
Jag tycker din presentation var bra! Visst, man behöver inte nämna allergier i presentationen, men det är helt och hållet en smaksak. Jag är inte säker på att det direkt påverkar läsaren varken negativt eller positivt, det är ett val du själv får göra. Men jag lämnar absolut tummen upp för din presentation!!
#8 Jag förstår vad du menar MEN jag menar det verkligen. :) Det finns inte en chans att jag kommer att dejta en kille som röker, jag mår dåligt och är överkänslig mot rök. :)
Tack snälla för all feedback! :)

Jättebra skrivet!

Jag vill bara säga en sak. Min väninna är ute på nätet en del och försöker hitta en partner men hennes reaktion på profilerna som männen skriver är att de är skilda eller separerade…hm…hur länge är dom det innan dom blir singlar? och är dom redo för ett nytt föhållande om dom inte anser sig vara singlar? En sak till är att man presenterar sig som ensam pappa som tillbringar all ledig tid med barnen! Jaha och vad ska du med mig till då tänker hon. Lite att tänka på även för quinnor.