ta tillbaka raderade sms?
Åh jag är så klantig. Har råkat radera ett sms. Går det att ta tillbaka på nåt sätt?
Jag har paket att hämta och sms:et innehöll en kod som jag måste uppge på utlämningsstället. Trots att jag visar leg och säger vilket företag som levererat paketet så vägrar dom lämna ut det utan kod.
Vad gör jag?
OT jag vet men jag vet inte vem jag ska fråga och ingen jag känner visste hur jag kan läsa sms:et igen.
Kan du inte kontakta företaget och fråga om koden?
/Maria
ja alltså koden är från posten… tror jag. Att dom sms:ar när paketet finns tillgängligt att hämta. Det stod posten nånting iaf i rubriken har jag för mig. Så får testa kontakta dom då
Du får nog ta och vända dig till företaget som har skickat paketet och be om en ny kod eller att de fixar en ny kod åt dig. Sånt här händer säkert ofta. Du har inte fått nån bekräftelse via mail så koden kan finnas där kanske?
jag har fått bekräftelse via mail ja men där står bara "sms-avisering har skickats till mottagaren"
Eller så får du vänta på påminnelsen från posten av ej uthämtat paket
Du får vänta tills du får en påminnelse. Jobbar själv som postombud och det är det som gäller.
/Christine
ja okej, tack. Jag brukar annars vara snabb att hämta ut paket. Vill inte irritera dom med att aldrig hämta ut så dom måste skicka påminnelse.
Jag såg en film en gång om en kvinna som misstänkte att hennes man var otrogen. Hon tog hans mobil och kollade smsen men hittade inget. Då tog hon hjälp av sin väninna som visste hur man kunde återställa det som var raderat. Men man fick aldrig veta hur dom gjorde. Det kanske funkade bara för att det var film jag vet inte.
#7 - Påminnelser skickas automatiskt och krävs inget arbete för personalen ;)
/Christine
Egentligen fattar jag inte ens vad koden är bra för. Det står mitt namn och adress på paketet. Dom ser på mitt legg att det är rätt person som hämtar paketet. Jag till och med kunde peka ut paketet för jag såg det på hyllan bakom för jag har beställt därifrån flera gånger. Men det är väl en principsak bara.
#10 - Det är koden vi söker på för att få fram paketen, vi måste dessutom veta att det är rätt person som hämtar. paketet måste registreras för utlämning, vilket det inte kan göra om man inte har registrerat det för avhämtning i datorn. Lämnar man ut ett paket utan att ha registrerat det blir det ett jäkla jobb och man riskerar att bli av med uppdraget som postombud.
/Christine
#11 ojdå, jag visste inte att det var en sådan procedur. Jag tänkte bara, dom har ju mitt legg och ser att jag är jag så vad är problemet.. ungefär, men då förstår jag.
Hoppas bara jag kan vara säker på att jag verkligen FÅR en påminnelse, så inte paketet bara skickas tillbaka efter några dagar.
#13 - Är du orolig för det, vilket jag inte tycker att du borde vara, så kan du ringa avsändaren som får ringa posten och be om förlängd liggetid nån vecka. Normalt får man påminnelse 3-5 dagar efter att första meddelandet skickades.
/Christine
Det finns program man kan använda sig av för att återställa raderade saker på en mobil. Jag har själv använt ett sådant program till min samsung när jag råkat radera ett foto. Mitt tips är att du söker på google efter tex 'restore deleted sms' och eventuellt specificerar om det är till android eller smartphone
Där ska finnas en kod som du ska få för att kunna spåra dina paket som du beställt. Den koden brukar komma med ordern i kvittot eller liknande. Då är det en rätt så lång kod men du tar dem sista 4 siffrorna så är det den du har fått i sms:et. :)
Vissa företag kan även hitta koden åt dig.
Jag jobbar på ett företag som säljer skor online, och vi kan gå in i ett program och se vilken kod som är kopplad till paketen vi skickar. Det är ju möjligt att dem som har skickat ditt paket kan det också. :)