Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 672 ggr
Gasoline
2007-09-06 19:28
0

Elaka kompisar..

För ett tag sedan, närmare bestämmt nästan ett år sedan så fick jag upp ögorna för en ganska fin kille på FP som går en klass över mig och berättade för de jag brukar hänga med som genast började reta mig och sprang fram till honom och frågade "kan hon få ditt nr" och sedan pekade på mig. Jag vart så totalt nobbad! Och gissa, igår såg jag honom i matsalen och då satte de igång igen.

Idag får jag ett sms "hej, vem är du?" Jag svara och frågade vem det va och vad de fått mitt nr ifrån "Det satt en lapp i framrutan på min traktor. Jag heter markus" Och då sa jag att jag inte hade satt någon lapp på någons ruta och frågade vart han hade traktorn "jag hade tractorn på skolan och när jag skulle åka hem satt lappen där. nu står den utanför huset." Då ringde mamma för att kolla upp namnet, hon ringde till honom från hennes mobil till hans och frågade efter hans namn. Jo, men visst! Det är ju den där killen som är så obotat snygg, pinsamt! Inte nog med det, en grannes komis va i närheten och jag hade frågat henne ifall hon kände till nr så hon hade hans nr, och då frågade hon ifall han va singel och att hon hade en kompis som va tänd på honom.

Pratade lite till med honom och så sa jag något i stil med "Det är lungt, tror inte jag kan lyckas ställa till med mer problem än vad som redan ställts till" och får till svar "vad bra, då kan jag sova lungt inatt då".. Ja, nobben fick man ju igen.

Och tror ni att det är slut än? Nej, grannens kompis sticker upp till min granne och skriver sedan ett sms till mig "har han skickat något mer?" Och så svarar jag "nej, det har har inte. har du skickat något mer? De som gett honom mitt nr är inte minna kompisar, för de som vet, vet att jag får nobben", och gissa, jag skickar det till fel person! Till honom, vem annars. till svar får jag "okej..?"

Är nästan gråtfärdig, vet inte riktigt om jag vågar gå till skolan igen, har nog aldrig blivit så bortgjord som nu. Känns som att jag vill hoppa av skolan nu, även fast det är världens sämsta anledning.
Vad ska jag göra?

zeretki
2007-09-06 19:32
0

Ja du, det enda råd jag kan ge dig är att vara ärlig. Förklara för honom hur det är.

bubbelbubbel
2007-09-06 22:56
0

försök skratta åt det.
det är säkert skitjobbigt, men om du lägger på en tuff attityd och skrattar åt det, så kommer det nog inte kännas lika pinsamt. och sen kan du ju försöka förklara för honom hur det egentligen ligger till, han kanske tycker du är jätteintressant när du varit brutalt ärlig mot han :)

Gasoline
2007-09-06 23:22
0

Ärlig,  jodå, jag har inte sagt ett osant ord. Men typ sedan skrev han typ "Om du kan så mycket om mig så kan du ju berätta vad, jag vet ju allt så jag lär mig nog inge nytt" Då skrev jag typ det jag visste, sedan skrev han att han visste vad jag hette och vart jag bodde, han hade kollat upp det på nätet. Sen fråga han vilken linje jag gick, men svarade inte, han kollade upp det själv i skolkatalogen. Sedan skrev jag rakt ut "vadför är detta så intressant att veta" Då jag inte ville verka dessperat och om han ändå nobbar mig förstår jag inte vadför han vill veta..

Martin
2007-09-07 03:13
0

#3 Det kanske är så att han inte helt nobbar dig utan är lite intresserad? Det verkar så i alla fall.

Jag tycker du skall bestämma dig. Antingen slutar du messa med honom (och skriva att du känner dig nobbad osv). Eller så sätter du allt på ett kort och tar initiativet och hittar på något, fika eller vad som helst. Där det är ni två, inte dina "kompisar" (som jag nog skulle sluta umgås med om det är så att de uppenbart fortsatt med saker du sagt åt dem att du inte vill de skall göra) eller för all del hans kompisar.

Sen ser du vad det blir av det. Det låter enkelt, jag vet, men jag vet också att det kan vara svårt.

Den som inte vågar vinner aldrig.

mvh Martin