Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 3937 ggr
[SophD]
1

Sexiga bilder

En fråga. Tycker ni att det är okej att er pojkvän/flickvän har såkallade "sexiga" bilder som bild på mobilen, profilbild, omslagsbild på facebook eller liknande?

Fridaaaa
0

Menar du från nätet eller på sig själva?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SophD]
0

Från nätet, som modeller eller liknande…

Fridaaaa
1

Jag hade inte blivit så glad över det. Visst hans mobil, hans fb och så men tycker inte att det är så lämpligt om man har partner.

[SophD]
0

#3 Okej, en som tycker som jag. Blir kallad att jag är sträng när jag hittade det på min pojkväns andra facebook. Var inte meningen att gå in på den men så ser jag vad han har för omslagsbild där. Han vill nämligen inte vara vän med mig på den facebooken

jossa5
23

#4 Varför har han en andra facebook överhuvudtaget för?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Fridaaaa
5

#4 Jag personligen tycker inte att man är sträng, för mig finns det ingen anledning för honom att ens ha det, likadant för mig så 😛
Undrar samma som #5, döljer han något? (vill inte skrämma upp dig)

[SophD]
1

#4 Han spelar ett spel på facebook som heter War Commander. Han fuskade på spelet och blev kickad på sin riktiga facebook, och startade därför en ny

[SophD]
0

#4 Hur menar du nu? Med en anledning? Ibland sitter han hos mig och spelar, och då brukar jag fråga vilka hans vänner är där. (för de som INTE är vän med honom på den fb kan inte se hans vänner…) Och då ser jag att det bara är hans kompisar som spelar, eller andra personer som spelar.  Någon gång har jag faktiskt kollar runt lite på den fb och inte hittat något konstigt. (Har ärligt till och med kollat vilka han skickat meddelande till, man undrar ju…). 

Men det var ett tag sedan nu jag var inne. Nu gillar att massor olika sidor på den fb med "sexiga" tjejer och har nu en bild på en "sexig" tjej. Jag vet inte om jag överreagerar eller inte. Så tänkte kolla er åsikt.

jossa5
0

Jag håller med #3, hade själv inte varit glad om min partner haft bilder så.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

mayolica
4

Om ens partner har bilder på modeller och liknande tycker jag inte är något att hänga upp sej på.
Däremot  kan jag  tycka att det verkar lite skumt  varför man  har ett behov av att dölja  sina fb-vänner och inte vill ha sin partner som vän?

~ mayolica ~

[SophD]
0

#10 Ja, jag får försöka komma på något bra sätt att förklara för honom

Praefatio
7

Njä, min kille hade faktiskt en porrig modellbild på sin mp3-spelare när vi blev ihop, den bad jag honom ta bort. Det är väl inte hela världen egentligen, men känns bara onödigt och opassande liksom. Han tyckte inte att det var någon stor grej att jag vad honom om det utan bytte utan diskussion, skönt! Tycker att det låter extremt konstigt med din kille och hans andra FB dock… Jag hade ett ex vars FB jag aldrig såg eftersom jag inte hade FB själv. Efter några månader såg jag hand profil av misstag när jag satt bredvid och såg att han stod som singel fortfarande… Visade sig senare att han sexchattat och bytt sexiga nakenbilder med mängder av tjejer och haft kontakt med flera ex på ett sätt som inte var okej. Vill inte skrämma dig, måste inte vara något liknande, men nog borde du få lov att se i alla fall.

Clariiz
5

Har man en partner har man väl inget behov av att ha sånt kan jag tycka? Det handlar inte om att "säga till" sin partner att ta bort, partnern borde ju inte få ut något av en sådan bild om man har något mycket bättre i verkligheten? :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Gur4m1
7

Skule uppleva det som omoget, om något- att ha modell/nakna/sexiga bilder som profilbilder och på fejjan osv. Väldigt omoget och barnsligt, men hans eget val.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

rosvia
7

Jag skulle inte bry mig det minsta helt ärligt. Han kan ha nästan vilka bilder som helst så länge han visar att han älskar mig. Bilder bryr jag mig inte om utan snarare handlingar

Portie
3

Mitt ex hade mängder med "modell" bilder och sexiga bilder, främst i sin telefon. Råkade se en gång när jag satt jämte att han hade en enligt mig opassande bild på en halvnaken tjej. Frågade om han kunde ta bort den men det ville han icke då den var väldigt viktig för honom.. Han brukade även fråga tjejer om bilder på skype och sånt vilket jag verkligen inte tyckte var okej men han fortsatte eftersom han ansåg att han hade rätt till det. 

Det där med att din pojkvän har en annan facebook som han "döljer" för dig tycker jag också låter lite skumt. Jag hade bett honom att visa mig den för att vara på den säkra sidan. Har han inget att dölja så har han heller inget emot att visa anser jag.

obstitant
2

Jag skulle reagera ungefär som #14. Att ha bilder på lättklädda modeller tycker jag är töntigt, omoget och barnsligt. Såvida killen inte är 15-16 år, då man iofs är alla de sakerna i regel.

Lättklädda bilder som inte är på modeller utan tjejer han har kontakt med skulle vara ett större problem. Då är det ju någon form av sexuellt färgad kontakt. Det skulle jag inte acceptera alls, faktiskt.

Zolah
9

Jag skulle inte bry mig så mycket, han är ju ihop med mig inte bilden samt så kommer han nog inte tycka om mig mindre för det heller.  Men då vill jag ju ha samma möjlighet att kunna ha lättklädda / nakna personer på mina saker med - vilket jag har då jag är tecknare :P

Jag känner mig då inte hotad av en brud i 2d format, jag skulle vara oroligare om det var en person vi kände till som var på bilden. Då hade jag nog lyft på ett finger eller två -

Tycker det känns som en 'ägande' grej att bestämma vad den andra ska ha för saker eller göra för saker - men det är ju min egen tanke i det hela.

pyromanen
6

Jag tycker illa om objektifiering av kroppen, spridningen av kroppsideal o. S.v som såna bilder är exempel på. En man som valde att omge sig med såna bilder skulle därmed bli ointressant för mig, för mig skulle en sån man ha fel kvinnosyn, politiska åsikter och/eller vara alldeles för omogen. (Han jag är gift med röstar på Fi) :-) Däremot får han såklart gärna tycka att andra också nakna Kvinnor är vackra eller sexiga, det är naturligt.

[Tuulikki]
2

Min pojkvän "gillade" en del sidor på FB som gjorde att hans feed fylldes av en del lättklädda tjejer (fitness-sidor så sportbh och korta shorts). Men jag har aldrig behövt be honom ta bort bilder/snaps/gillningar på fb för det har han förstått själv och VALT att radera i samband med att vi blev ett par.

Hade jag nu inte haft en pojkvän som tänker i de banorna hade jag absolut sagt till, då jag känner att det är rätt onödigt att ha lättklädda bilder på någon brud. Kan ju knappast vara jobbigt att ha en "normal" bakgrund eller så. 

Att din pojkvän inte vill ha dig på fb tycker jag är ganska.. skumt.