Avundsjuk på partner
Alltså jag kan inte låta bli att bli avundsjuk på min partner när han har det bra. Jag älskar honom och bryr mig om honom men det suger att alltid vara den som står i bakgrunden i någon annans skugga. Att vara den som får allt smått och gott att gå runt här hemma med barnen och allt, medan han är ute och glänser på nya jobbet och skaffar sig kontakter. Det jag gör syns inte, men ändå är jag hjulet i hela maskineriet här hemma som får allt att gå runt. Hushållet och familjen står och faller med mig. Det är ingen som ser vad jag gör eller tackar mig för det.
Hur gör man för att sluta vara avundsjuk på sin sambo?
Nu är han ute hos grannarna och blir full allra troligast(det händer ytterst sällan) då hans arbetskamrat sms:at honom att han var där. Samtidigt sitter jag här hemma och vaktar sovande barn och tar mig ett tröst-glas vin och hör dom skratta här utanför och avskyr mig själv för att jag inte kan vara glad för hans skull….
Till admin: Synd att man inte kan välja att vara anonym här. Varför har ni valt det så? För just relationer är ju ett ganska känsligt ämne och rätt vad det är så är det någon som har varit otrogen som vill ha tips och råd men inte vill riskera att bli igenkänd.
Ha en bra dag! // Pernilla
Är inte din partner någonsin hemma med barnen medan du träffar vänner eller kollegor? Om han inte visar uppskattning för det du gör hemma förstår jag inte hur du orkar göra allt det där överhuvudtaget.
Försåtr din känsla, att sitta där och vara den duktiga, ansvarsfulla och den som drar det "tunga, tråkigare"lasset. Jobbmässigt så drar han kanske då ett lass med? Försöker vänta på det lite, du jobbar kanske också? Men låter som att han är den med "karriären". Vad får du ut av det?
Det ä tack vare att du drar mer lass hemma, som han kan göra karriär OCH ha en familj att komma hem till. Samtidigt om han är den som drar in mest pengar, och jobbar mer? Så drar han ett annat typ av lass. Ni lever i symbios, eller borde iallafall. Nätverkande är viktigt, bra relationer till kollegor på många jobb, speciellt om man ska "klättra". Du höjer inte din status på jobbet med att sitta med blicken på tangentbordet, det kräver oftast social närvaro också. Men han ska inte bara vara den som festar. Nu gavs tillfället, självklart ska han inte tacka nej, men det borde öppan tillfälle för dig att dra ut med dina väninnor och han drar lasset hemma en kväll. så fungerar det iallafall i de familjer jag umgås med. Jag drar ibland ut kvinnan i hemmet, men då får hon sitta hemma när maken far ut nästa helg eller någon helg i framtiden.
Så försök att inte sitta och tycka allt för synd om dig själv, låt han njuta- planera istället "din tid" som du med all rätt ska kunna utkräva. Betalar han mer till hushållet eller till din pension, eller någonting- som väger upp att han gör karriär och lever partylivet medans du…gör vad du nu gör och "håller upp" hushållet?
Vet att du känd dig lite tagen för given tidigare, så förstår hur jobbigt det måste kännas att sitta hemma och vara "självklart den" so ska vakta barnen :/ När andra har kul just runt knuten. Surt som rönnbär :(
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Vi valde att ta bort funktionen eftersom den missbrukades.
Brukar du försöka ta initiativ att få vara barnfri ibland?
Hur fördelas sysslorna i hemmet och vem bestämde det?
Vad har du för ambitioner?
Frågor till admin får ju gärna tas via PM också ;)
/Christine
Det inget hemliga rummet eller så, något mera skyddat man måste begära tillgång till? Sånt finns på flera av grannsiterna.

Kan du inte ha en elektronisk babysitter och följa med om han bara ska gå till grannen? Inte en lösning på ditt problem generellt, men det hade kanske löst just den här kvällen. Sen håller jag med andra ovan om att du måste få egentid du med.