Bada
Har du badat mycket nu när vi haft den här supervärmen några veckor? Eller är ni som jag som inte badat en enda gång?
Var badar du helst? Havet? Insjö? Älv? Allmän pool? Pool i trädgården?
Har badat några gånger. Får tyvärr inte vara ute i solen pga medicin, så jag har badat mindre än vanligt (annars brukar jag mer eller mindre leva i vattnet under sommaren)
Badar helst i havet
//Jessie
Jag har badat väldigt mycket (är en badkruka egentligen) denna sommaren, vattnet i Vättern är verkligen jätteskönt så jag och hunden brukar gå dit nästan varje dag i denna värmen och svalka ner oss. Normalt sett så brukar Vättern vara iskall och det brukar inte gå att bada förrän i slutet av sommaren.
Har badat i sjön flera gånger i år vilket är första gången sen jag var runt 16! När jag är hos min pojkvän är vi oftast och badar hela dagarna och sen åker vi tar ett kvällsdopp innan vi lägger oss också :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Brukar inte bada så mycket, men nu har det blivit nästan varje dag. Badar helst i sjön eller poolen hemma. Dock har jag problem med min hud så kan inte bada i poolen för ofta 😕
~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~
Jag bor inte i närheten av någon badplats och har ingen AC i bilen så jag vill inte åka någonstans när det är så här varmt.
Badade i havet för en vecka sedan, måste ha varit första gången på säkert fem år trots att jag bor på västkusten.
5 Jag har gångavstånd till Öresund. Så jag kan inte ens skylla på varm bil ;)
Har badat mer i år än jag gjort på mycket länge. Igår kväll vid niotiden var det 24°C i vattnet hos oss. Bor i Bohuslän. De senaste somrarna har vi haft ca 18-20 grader, så det är verkligen skillnad. Jättehärligt!
Jag badar inte alls, förutom i mitt badkar men det sker sällan det med.
Jag tycker inte om att bada men ligger gärna på stranden och solar medan sambon badar i havet.
Älskar att bada. Ja tycker faktiskt det är nåt av det bästa som finns! Gillar havet vid Bornholm ( uppväxt med den låga salthalt och utan brännmaneter) men värmländska sjöar är nästan bätre… Har några favoriter. Det ska helst vara klippor och ensligt och naken. Det riktigt ultimata är kvälldopp från solvarma klippor. Ensligt och vackert.
pojkvännen har pool hemma, så jag badar i snitt 2-3 gånger per dag när jag är där! Super skönt, och jag som ska tappa lite överflödsvikt passar på att träna lite i vattnet innan frukost!
Medarbetare på Skor iFokus
inte badat, finns ingenstans att bada i Linköping (inget vettigt ställe iallafall). Jag hade badat i havet (Pite havsbad) eller i älven om jag varit hemma, de har haft värmerekord i Norrbotten… Men här i Linköping blir det bara kalla duschar, för jag vägrar glida ner i "pölen" som de kallar för badplats mitt i stan,( tinnerbäcksbadet) eller i "Stångån" som går rakt igenom som en kanal- för det verkar inte speciellt…fräsht på något av ställena- och utan bil kommer man inte ut till sjöarna (vättern eller Varamon) och man orkar inte åka speciellt långt med buss eller tåg i den här värmen. Jag älskar att bada och simma eller bada flyta omkring i vattnet…
Jo men nu kom jag på, jag badade tunna för en månad sen ;)
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Badar mycket och gärna på sommaren. Helst i havet då jag tycker det känns "renare" men det händer att jag badar i insjöar också.
Kan inte simma nä vatten är inget för mej
Har faktiskt inte badat ute alls, men imorron blir det troligen havet. Jag har jobbat för mycket helt enkelt för att ge mig tid till att åka iväg nånstans men idag kl.17 stämplar jag ut från mitt jobb för sista gången, ever!
/Christine
Badat en hel del i gamla kalkbrott och sandtag, finns gott om dem på Gotland där jag bor.
Ibland tar jag med mig sambon efter jobbet också tar vi bara ett snabbt dopp för att svalka oss innan vi går hem till varma lägenheten. Mycket mer trivsamt att gå in i värmen när man svalkat hela kroppen i vattnet innan, tar ett par timmar minst innan värmen börjar bli jobbig igen.

jag och sambon har badat ett par gånger, vilket är sensation för att vara oss! igår åkte vi till en sjö vi aldrig varit vid innan, satt och kollade på när solen gick ner och badade. nu har vi hund, och här på östkusten är det verkligen svårare att hitta badställen där hon får vara. annars är jag uppvuxen precis nere vid havet med bara någon minuts promenadavstånd ner till havet på västkusten, och det är dit jag verkligen längtar i värmen. jag älskar salta hav! östkustvatten och sjöar är inte riktigt min grej…
Premiärdopp i havet i mitten på maj ;) 10grader! Sen dess har det blivit ett par gånger i havet.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Badar i havet flera gånger per dag när jag är i sommarstugan, hemma blir det mer sällan då det inte finns någon riktigt bra badplats nära. Men jag är i sommarstugan nästan hela sommaren så det spelar inte så stor roll.
Jag badar överallt hela tiden och gärna flera gånger om dagen! Den senaste veckan har jag hunnit med några olika havsbad, ett par sjöar och ett par olika pooler.
Ni kan kalla mig Russinfingret. 😛
Åker och badar varje dag efter jobbet och då blir det ett dopp i Vänern.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag älskar egentligen att bada och att gå och plocka stenar men inte att ligga still och sola.
I år har jag inte badat alls.
Sist jag badade var när vi var i Grekland för två år sedan.
Jag helst i havet.
/Maria
Har badat i en iskall insjö och ett fantastiskt badställe vid Vättern! Det var sååå skönt i vattnet! Jag ville aldrig gå upp x) Nu om några timmar ska jag åka ner till Halmstad och vara där i en vecka och då kommer det säkert bli flera dopp i havet! :) Jag badar nog helst i insjö, då behöver jag inte oroa mig för maneter, krabbor m.m. :P
+gillar inte vatten med klor i
Jag badar gärna. Helst i sjö men även i havet :) ofta med hundarna.
Nej jag har inte badat. Har stora problem med att visa mig själv offentligt i badkläder. Trots att jag gått ner i vikt så fixar jag det inte. Jag badar nog helst i pool, utomlands, där jag inte känner någon!