Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 918 ggr
youandyou
0

vem hade ni valt ?

Hjälper en person att välja.. 

Kille 1- 
Varit tillsammans i 6 månader, förlovade, har roligt ihop, tycker om varanns familjer, vet allt om varann, bor nära varann, älskar varann fortfarande. Han såra henne någon gång.. ( inte fysiskt, inte otrogen ) Bråkade ofta. Kan knappt vara utan varann (träffas fortfarande och myser/umgås)

Kille 2 - 
Aldrig träffats, gillar varann, bor långt borta (kan inte ses så ofta) 

Vem av killarna hade ni valt ? Hade ni valt att gå tillbaka till ert ex,  eller chansat på den andra.

youandyou
0

Alltså,, att redan veta att man trivs med nr1. Men båda har starka viljor och vägrar att ha fel. Man har redan en historia. 

Eller chansa och välja nr 2, fast man inte vet något om de kommer att funka. Liksom bara kasta bort nr 1. 

(dålig på att formulera )

dejtbar
6

Förmodligen ingen av dem. 

Jag skulle inte gå tillbaka till ett ex där det varit mycket bråk. Stor risk att historien upprepar sig.

Jag skulle inte heller satsa på någon jag aldrig ens träffat.

[Yllhilda]
1

Svårt att svara på rak arm. Med bråken så beror det ju på om man blev sams efteråt och hur allvarliga sakerna var som man bråkade om. Hur allvarlig saken som sårade var och om man kan förlåta det. 

Den andre beror på hur det slutar med nr 1 skullejag gissa på.

teddykaniner
0

Tycker det låter som om det med nr 1 inte är avslutat ännu. Det vore nog fel att ge sig in i ett nytt förhållande om man fortfarande älskar sitt ex, inte kan leva utan varandra och fortfarande myser med varandra. Om jag var i den situationen skulle jag försöka reda ut problemen, nu vet jag inte hur han sårade sin flickvän, men att prata om det och försöka kompromissa hur ni ska ha det i framtiden tror jag skulle hjälpa. Nr 2 kan ju också vara en bra kille, och de som säger att det inte är värt att satsa på för att ni inte träffats har troligen inte varit i den situationen eller så har de haft dåliga erfarenheter. Jag träffade en kille online, i ett år och några månader pratade vi timtals, båda på messenger och Skype. Vi var trogna mot varandra och var precis som i ett riktigt förhållande. Sen träffades vi i verkligheten och allt var till och med mycket bättre. Förstås börjar man sakna personen på ett annat sätt efter att man varit med personen. Dock finns det många på nätet som inte är värda att vänta på, förstås.

Med vänlig hälsning,
Jenny

ChristineL
0

Ingen av dom!

obstitant
0

En sak i taget.

Varför tog det slut med nr1? Har det som orsakade uppbrotten förändrats på något påtagligt sätt? I så fall kan det vara värt att försöka igen, ev med lite parterapi för att undvika att hamna i samma bråk igen. Men om inget har förändrats i grunden kommer man oundvikligen tillbaka till samma punkt igen, och då är det ingen större idé.

Efter att hon beslutat hur hon ska göra med nr1 kan hon ta nästa steg. (Under förutsättning att hon bestämmer sig för att släppa honom och  gå vidare, annars är ju saken redan avgjort liksom.) Är det läge att gå direkt till en ny relation eller vore det bra att vara ensam ett tag och smälta det som varit? Eftersom hon inte är säker på om hon borde gå tillbaka till honom eller inte finns det ju uppenbarligen känslor där som hon kanske behöver komma över först. Har hon svårt att släppa honom utan att ha en ny på g? I så fall kanske det är läge att utmana sig själv och jobba med just  det.