Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 4722 ggr
Zacinca
1

Oskuld till kk?

Hej Jag har sen en tid tillbaka haft ett rätt komplicerat förhållande med en kille, han gillar inte mig (0% chans att det skulle hända sa han) och jag är jäkligt kär i honom. Vi är väldigt bra kompisar, och han undrade om jag ville bli kk.. Och deg slutade med att jag inte kunde säga nej till det för vem säger nej till att va kk med den snyggaste (och snällaste och mest unika) killen man träffat. Och vi har gjort allting förrutom 'det'. Och på senaste tiden har han börjat fråga om vi inte kan göra det. Vi båda är 16 & oskuld och han har haft 2 tjejer innan mig, jag har dock aldrig haft nån kille innan honom (fast vi är inte tsms för han gillar som sagt inte mig på det sättet). Jag vill ha sex med honom, men ändå inte. det skulle varit extremt nice, och kan inte tänka på en bättre person att första gången ska vara med än med honom, men…. Känner på mig att jag kommer att ångra det lite grann för att han inte gillar mig - och hur fasiken förklarar man för sin första pojkvän att man inte är oskuld men aldrig haft en kille innan? Kommer antagligen bli stämplad som hora och blablabla…. För ändå, det finns inget man kan göra med oskulden mer än att förlora den…. Men ja, om ni hade träffat nån som aldrig haft en kille innan men flirtade oskulden till en kk, vad hade ni tyckt om honom/henne då? Spelar det nån roll egentligen vem och när oskulden ryker, bara man är nöjd med det? Han killen ser dock inga problem med att förlora oskulden till nån som han inte har några känslor alls för…

[Rödbull]1
14

Såå… Han gillar dig inte, men han vill ligga med dig?

Känns ju som att det vore bäst att bara titta åt något annat håll. Om han inte gillar dig på det sättet, då behöver han inte ligga med dig heller. 

Meeeeeen det är min åsikt.

Finns många sätt att se på det hela. Sex är långtifrån allt. 

Hoppas att någon kan komma med lite bättre tips/åsikter än mig ;d 

Sköt om dig, och gör inget dumt.

[Smári-Alva]
2

Du! Jag sitter i exakt samma sits! Fast han är mitt ex, jag gillar honom med han gillar inte mig, han vill bara ligga typ, men jag kommer inte göra det, jag är oskuld men inte han, och så är jag 14 och han 16 så det är olagligt. Jag tycker inte att det spelar nån roll till vem bara det känns bra! Och för mig känns det inge bra med honom, men bry dig inte om vad andra tycker! Välj själv! Så tycker jag iallafall😀

dundeer
8

Jag håller med ovanstående, jag hade vänt han ryggen, de går fler tåg och somsagt du är bara 16, Vill du ha en kk så fixa någon du inte är kär i. 
Risken finns att om ni börjar ligga så förstärks dina känslor för honom, vilket gör att du kan bli ännu mer sårad ifall de skulle hända någonting eller han hittar en tjej. 
Talar från egna erfarenheter ;)

[Worain]
15

Tycker väldigt starkt att du ska säga nej.

Efter sexet, speciellt när man just förlorat oskulden, förstärks känslorna och man känner sig oerhört nära den personen.

Det skulle vara förjävligt om det  blev så och han bara "k" sen.

Btw, man behöver inte "förlora" oskulden. Man kan "ge bort den". Oskulden behöver inte vara något man tappar, eller som någon tar. Det kan vara något fint som du ger till den du älskar, som älskar dig tillbaka. En gåva.

Du hittar andra, tro mig. Men du kommer nog ångra dig hårt om du går med på att bli utnyttjad av någon som definitivt bara vill ha dig som en fitta att tömma sig i.

pyromanen
1

Var rädd om dig själv och dina känslor! Om du också ville kk och inte var kär kanske det skulle kunna bli bra, men nu är nog risken mycket stor att det blir smärtsamt för dig. Inte bara sex utan även kel o sånt ni redan gör där den ena bara gör det för "skojs skull" men den andra är jättekär låter som att du inte står upp för dig själv. Du är värd att vara med nån som har liknande känslor för dig som du för hen!

Zacinca
0

Tack för era svar… Han vill dock inte 'bara vara kompisar' så det blir nog antingen hela paketet (inte vara tsms då asså) eller bara inte snacka alls. Och ja jag vet att detta är fel och att jag borde ha stuckit för längesen men han är så sjukt unik och annorlunda och vill inte förlora honom. Han har dock halvt 'lämnat' mig en gång och jag hade accepterat att han inte skulle komma tillbaka - vilket han gjorde, och vet inte om jag klarar av att ha det så igen. Vet att jag måste va snäll mot mig själv och blablabla men jag älskar honom och vill verkligen inte bara bryta kontakten för han betyder så sjukt mycket för mig… Jag måste ta och fundera på detta….

Gur4m1
16

Jag förstår inte alla inlägg med att tjejer på allvar tror att folk kommer tycka att de är hora. Enkelt förklarat: Kallar en "pojkvän" dig för HORA, någonsin- för ditt tidigare sexliv- då är det inte någon du bör fortsätta kallaför pojkvän. Så enkelt är det. Man kan inte leva ett liv utifrn framtida, potentiella pojkvänners åsikter kring valen man själv tar.

Ha sex med vem du vill. Vad gör det för skillnad vad ni två kaller er för- om DU är kåt på honom och VILL ha sex med honom? Om du inte vill, ha det inte då Men om du går runt och tänker på vad andra tänker om dig om du gör si eller så- Så låt bli. Så enkelt är det faktiskt. Men låt mig bara säga……dömer du andra utifrån vilka de ligger med? Efteroms du verkar tro att folk dömer dig sådär hårt?

Sluta i så fall med det, genast! Finns inget jag ogillar mer än slutshaming!! Ha sex med vem du vill. Vem funderar kring vad man ska kalla killen som VILL ha sex med en tjej han inte ens är kär i? Du har känslor för den här grabben, klart du vill ha sex med honom- han utnytjar detta. Själv skulle jag inte bli kk med någon jag är kär i, som sagt sådär till mig. Eftersom KK är just kk, och KK kan bli jobbigt när känslor blandas in och inte är likvärdiga.

Men ha du sex med precis vem du vill så länge det är för att DU vill det, inte för att HAN vill det, eller för att andra vill det. Ha sex, var oksuld för alltid, folk kan ändå kalla dig hora, och det är så himla fel, tycker jag! Hora är ett ord som bort försvinna helt, och aldrig ska brukas mot Kvinnor enbart för att de tycker om sex och har sex med vem de vill. 1 gång i sitt liv, eller tusen gånger i sitt liv…

1. Vad jag tyckt om min kille mist skulden till en KK? Ingenting. Om jag nu mot all förmodan frågade honom och vi pratade om vårt tidigare sexliv- vilket jag anser är valfritt, så skulle jag inte bry mig. det skulle nästan kännas bättre att han miste den med "inte någon såspeciell" än med "sitt livs kärlek" ;)

2. Spelar det nån roll egentligen vem och när oskulden ryker, bara man är nöjd med det? Nej. Som du själv säger_ så länge man själv är nöjd med det_ vilket är summan av det hela. Det MÅSTE inte vara med din livs kärlek, eller din make, eller med en drömprins första gången. Det måste inte vara i ett rm fylld med tusen röda rosor, eller tusen tända ljus, eller under fullmånen på världens högsta topp. Allt hndlar om hur DU känner. Första gångne är bara första gången av många gånger. första gången är sällan ens speciellt skön eller bekväm, det är sällan ett minne någon lägger på minnet. För det är sällan så värst speciell…..något man mins är möjligne sin första orgasm, elle första gången man hade SKÖNT, BRA sex osv. Det enda viktiga i allt detta är att du gör det du vill. Inte vad du tror att du vill- dvs vad andra säger att du borde vilja.

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Zepp
1

Eh.. ni är jävligt unga.. det där med tsms innebär inte så mycket förutom KK och hålla handen vid olika tillfällen!

Grejen är vad du vill.. det är inget fel i att vara KK i unga år.. så länge det är din egen vilja!

Så småningom får du andra preferenser.. dvs KK är bra om det fungerar bra mellan er men förr eller senare vill du ha mer!

De flesta av oss har varit KK i unga år, det är en del av att växa upp och bli vuxen.

Sannolikheten för att man träffar någon vid 16 år som man kommer att leva resten av livet med är rätt osannolik!

De flesta vid min ålder har dels ett antal äktenskap och barn med mer än en partner!

Grejen är att du är i en ålder då du utforskar din sexualitet och dina relationer till det motsatta könet.. vi har alla varit där!

Du har flera alternativ.. det är egentligen det jag vill säga.. antingen satsar du på de du tycker är läckrast/mest attraktiva eller de som faktist verkar gilla dig bäst!

Det är för det första ingen tävling om vem som legat med den mest populära killen utan om dina egna känslor och dina egna utforskanden av din sexualitet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

teddykaniner
4

Jag skulle då inte rekommendera att du tar honom som kk. Han utnyttjar ju dina känslor brutalt… Kom igen han vill inte vara kompisar om ni inte ligger tillsammans? Snacka om att han ser din kropp som ett objekt :) dessutom tycker jag inte om den nya synen på sexualiteten… Tycker oskulden är ngt man borde ta vara på och verkligen vara säker på att man vill förlora den med en viss person. Tycker du förtjänar att förlora den med någon som du vet älskar dig lika mycket tillbaka. Vet hur irriterande det är när folk säger åt en att hitta någon annan och att det finns någon bättre… Man tycker att de inte förstår hur det känns och att man inte vill ha någon annan. Men tänk på dig själv och ditt eget välmående, du kommer inte att må psykiskt bra i denna kk relation. Dock skulle du med stor sannolikhet må bättre i ett förhållande där du blev älskad tillbaka.

Med vänlig hälsning,
Jenny

Zepp
4

Eh.. har vi inte kommit längre.. flickor/unga Kvinnor har lika stor rätt att ta för sig som pojkar/unga män!

I det mesta så tror jag inte att vi är såå himla olika.. är man 16 så är man inte vuxen utan mer i början av vårt sexuella liv.

Tycker inte oskulden är något att hålla på för sin egen skull utan att det handlar mer om att ge och ta!

Såå om TS vill ge sig i lag med Top notch-killen så är det upp till henne.. och en lärdom för livet.

Oftast lär vi oss bäst av misslyckanden!

teddykaniner
1

Menade inte att hon borde vänta för att hon är tjej :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddykaniner
0

Och jag tycker inte din logic låter så genomtänkt heller, visst vi är sexuella varelser men allt är långtifrån bara om sex. Det finns massvis med andra sätt att nöja sig på. Om alla tänkte som dig skulle vi nog ha massor av gravida tonåringar, 12+ barn som låg runt och könssjukdomar som skulle sprida sig. I och för sig skulle det inte heller vara bra… :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

Arthedain85
2

Tycker du ska vänta tills du hittar någon som du kan dela inte bara din kropp med utan också delar dina känslor. Din första kommer alltid att vara en del av ditt liv så det kan vara en bra idé att den personen är någon som inte bara snygg utan någon som du känner är speciell nog att vara en del av din framtid… Men det kanske bara är jag som är en hopplös romantiker…

Zepp
1

Mnja.. pojkar blir oxå förädrar.. om icke gravida!

Hur som helst inget önskvärt varesig vid 16 eller 12+!

Hur som helst.. TS är 16 och fått förfrågan om KK, tja är hon mogen för det så.. dvs om hon själv vill.. och sen har förnuft att skydda sig samt att killen är reko!

Om man säger som så.. och det är egentligen det jag vill komma till.. flickor/unga Kvinnor har sällan problem med att få ligga.. snarare problem med att slippa allt för mycket sådan uppvaktning!

Vill man utforska sin sexualitet finns det hur många tillfällen som helst så det är knappast något problem.

Och självklart har du rätt.. i stället för att bli KK med någon hon är kär i så borde hon bli tsms med någon som är lika kär i henne.. för sex är bara en liten del!

Gur4m1
4

Att barn blir gravida. herregud. När jag var 16 så visste jag vad en kondom var, pessar, osv. Såvida skolorna inte gått bakåt i tiden gällande sexualundervisning så borde T och killen känna till sådant om inte annat genom nätet :P 

Så TS Var noga med att ni skyddar er så ingen blir gravid ;)

#13 nej, den man mister oskulden blir inte alltid en del av någons liv. Min oskuld, som jag miste som 17åring, är jag mycket nöjd med- för jag var kär och tänd på killen, tyvärr kände han inte samma sak, men gud så skönt vi hade det. Men nej, jag tänker aldrig på honom. De jag mins är de bra killarna.  Men jag mins inte heller min oskuld som något negativt. Så det krävs som sagt ingen tv-romantisk "perfekt moment" för att "mista" oskulden. Det som krävs är att det man gör, är det man själv valt. Inte vad andra tycker är "såhär ska det vara för att vara "perfekt". 

Tjejer förväntas behöva ha känslor och sånt, för att ha sex. Det antas att killen är den som utnytjar för att han är killen och den som inte är kär. Men TS överväger ju faktiskt också om hon vill ha sex eller inte. Jag ser det som ett utbyte, så länge TS går in i det hela med öppna ögon- att sex kan stärka hennes känslor för killen, och att hon kan bli sårad. Men det gör ju inte sexet mindre skönt eller minnesvärt?

Jag tycker det låter som ett helt okej upplägg om de är noga med att skydda sig, att de är ärliga mot varandra och att TS vill det. Detta vore ju minst lika "hemskt" för killen isf, tänk att behöva mista oskulden med en person HAN inte älskar ;/ Är det ingen som tänker på det? 

Nä, det där är helt okej i mina ögon TS, om det är vad du känner för. Var rädd om dig själv, och lura dig inte till att tro att om du ställer upp på det- att han blir kär i dig eller så. Han har varit ärlig mot dig och sagt var han står.  Du kan ALLTID säga nej.

Oskulden är bara ett ord för första gången man har sex, den är vare sig speciellt skön eller speciell egentligen. Mins du första gångne du åt en tårtbit eller första gången du kissade? De sakerna är sådant många människor njuter av här och nu men knappast kan återge första gången det hände. Så ser jag på hela grejen runt oskulden- uppförstorat och väldigt tramsigt. Det är fint om det blir bra första gången, det ska vara tryggt och med respekt, precis som sex ALLTID ska vara.

Gur4m1
2

#14 precis, tjejer får ofta oönskad uppvaktning på nätet och krogen men ett problem är även att alla säger åt oss hur vi borde vilja, tycka, känna och tänka runt sex. Vi ska alltid tänka på vad alla andra tycker och tänker. hur vi framstå. mena, man vill ju inte bli den lokala "horan". Bara senaste veckan har det varit minst två trådar där tjejer tar upp just om det: Kan jag göra det här eller ses jag som en hora då? Det är helt sjukt att man som samhälle och fmailjemedlemmar, vänner etc- anser sig ha något att göra med en kvinnas sexliv. Att döma hennes sexliv. Att Kvinnor alltid ska tänka och agera utifrån hur andra kan se henne- negativt. På grund av hennes sexualitet.

Vem dömer männen? 

Jag vill inte att någon ska bli dömd, jag vill inte heller att en kåt, sexuellt nyfiken tjej ska hållas tillbaka pga samhällets föreställningar runt Kvinnor, sex, och romantik (känslor). En uppvaktande man är problematiskt (när det går överstyr och mot någon som inte önskar det), men det är främst männens problem att lösa. Det är ingenting vi Kvinnor ska behöva ta ansvar för.

Arthedain85
1

#15 Du pratar ju om honom nu. Personen kommer ju alltid vara bunden till din första gång. Varje gång du pratar med dina vänner om din första gång eller om man skaffar barn och dom frågar om ens första gång så kommer ju den personen vara med i bakhuvudet om inte annat.

teddykaniner
2

För väldigt många är första gången speciell. Och att jämföra att förlora oskulden med att äta tårta för första gången låter inte så genomtänkt. Det är väldigt olika saker. Dessutom, har du någon gång funderat på att ifall du förlorat oskulden med någon som känt lika för dig och du känt dig älskad osv, då skulle din bild på första gången vara annorlunda?

Med vänlig hälsning,
Jenny

Gurky
7

Att vara KK med någon man har känslor för är något man starkt bör undvika, då det i dom fallen alltid  slutar i total olycka och misär för ena parten. Att vara KK innebär just att det inte finns några känslor inblandade. En sak att tänka på, du betyder uppenbarligen ingenting eller extremt lite för killen i fråga då han inte vill ha dig som vän, utan bara som KK.

Gur4m1
2

#17 jag kunde lika gärna pratat om killen jag hade efter min första gång, för honom mins jag och tänker jag på bra mycket oftare faktiskt :)
#18 sex är sex. Sex är något skönt som ger njutning. Jag har haft sex med andra som tyckt om mig, men på slutet av dagen har bra sex varit bra sex, och faktskt inte alls varit speciellt sammankknutet med vad DE känner för mig. det viktiga har varit vad JAG känner för DOM. Jag utgår inte bara från mig själv, frågan om oskulden och första gången- har blött och stötts på forumet många gånger.  första gången är första gången men det vitkiga är väl att det kommer även fler gånger, förmodligne med fler män- och det kommer att vara minst lika minnesvärt. Att första gången ÄR så underbart, är rätt uppförstorat. Det skapar snarare en press och överdriven förväntan, när sanningen är att det kan göra både ont eller vara väldigt pinsamt- även i ett rum med tusen rosor och sin livs kärlek.

Men som #19 är inne på, att vara kk med någon man har känslor för, sätter relationen i enorm ojämlikhet. Men måste de bli kk, han kanske duger att mista oskulden med. Inte mer.

obstitant
5

Håller med Gur4m1 om att det där med att "förlora oskulden" är så jäkla uppblåst, i synnerhet för tjejer. Det finns ingen "sak" som heter oskuld som man kan "förlora" eller ge bort, det handlar om en aktivitet man prövar för första gången. Dessutom är det väl rätt godtyckligt att dra gränsen just vid penetrering av penis i vagina, med tanke på hur mycket andra saker man kan göra som också är sex, och som många ägnar sig åt innan de "förlorar oskulden".

Med det sagt låter det inte riktigt som att det är en bra idé för dig TS att ha sex med den här killen. Just därför att du är kär och har starka känslor för honom, vilket gör dig väldigt sårbar. Och han verkar inte bry sig på långa vägar lika mycket om dig. Ärligt talat låter han som en riktigt jävla usel vän om han hotar dig med att inte vilja vara kompis om du inte ligger med honom! Jag är rädd att du ser honom i ett rosa skimmer och att han inte alls är så fantastisk som den person du ser genom dina förälskelseglasögon.

Det vore så trist om du gick med på något du egentligen inte vill bara för att vara honom till lags så att han ska vilja fortsätta träffa dig, och sen visar det sig att han inte alls bryr sig särskilt mycket om dig eller ditt välbefinnande. Du skulle kunna bli riktigt, riktigt sårad. Inte för att det är just första gången, utan av att öht vakna upp och inse att du har blivit utnyttjad av någon som du inte såg för den han var.

Zacinca
12

Tack så mycket för alla svar. Bestämde precis med honom att vi ska sluta vara kk av x antal olika anledningar. För honom var det kk eller iget alls, så då fick det bli inget alls. Jäkligt ledsen just nu för allt var så sjukt bra för bara några timmar sen….

Gurky
6

#22 Starkt gjort! Du kommer att hitta bra mycket bättre riktiga vänner som är på din nivå.

Sarah
7

Killen hotar alltså att bryta kontakten om du inte ligger med honom? Det är inte den snällaste killen och tyvärr inte unik… Det är en skitstövel till kille och det finns det många av då det kommer till sex. 

Du är ung och det är lätt att falla för tryck, men gör dig själv en tjänst inför framtiden, ha bara sex när du vill det. Du kommer förmodligen träffa människor som tjatar, som hotar och som surar om de inte får ligga. Ligger man med dem så ångrar man sig i efterhand.

Sarah
2

Ang att förlora oskulden, jag tycker inte att det är en stor grej. Det enda jag tycker är viktigt med den är att man har sex för att man själv vill det. som alltid.

[Forest]
2

Det är ditt val ts vill du så kör på, men räkna med att sen kanske bli mycket mycket sårad.