Fått jobb!
Jag skrev detta även inne på goda nyheter men tänkte att jag lägger in det här med eftersom jag har skrivit om min situation med jobb och AF tidigare och fått så mycket stöttninga av er alla :oD
Förra fredagen (för en vecka sedan) var jag på intervju om ett jobb…de skulle höra av sig mot slutet av veckan efter.
I onsdags ringde jag för att kolla hur det går för dom + för att smöra lite till (jag skickade tom ett mail på måndagen där jag tackade för att jag fick komma på intervju). Då höll de på att som bäst på och försöka välja men att jag var iaf inte borträknad…vilket kändes könt att höra.
I torsdags vankade jag av och an och tänkte att NU måste de ringa…nu är det slutet av veckan…men telefonen var tyst.
I går fredag ringde de och frågade om jag fortfarande var intresserad…shit tänkte jag, nu har de sorterat ut några som de ska välja mellan och behöver några dagar till på sig att bestämma.
Absolut, jag är intresserad svarade jag!
Kul, sa hon kan du börja den 12 september?
VA, var min spontana reaktion…sen grinade jag.
Så efter ett år som arbetslös… och efter många vändor med arbetsförmedlingen som betett sig allt annat än pedagogiskt… och som vid 2 tillfällen anmält mig till a-kassan pga ren ilvilja och maktdemonstrering så harjag nu fått ett jobb :oD
Jag är så glad!!
ÄNTLIGEN kan vi börja planera framtiden lite…kanske våga titta på husannonser på lite mer allvar…kunna unna oss lite då och då och slippa neka barnen skoj saker att göra med dom!
Jag är så lättad!!!
//Tok glad Charlotte
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Yipee!! :D *stor kram*
Wohoooo!! Yippieee!! STORT grattis till dig!!!
Allra skönast med att få jobb är nog ändå att slippa ha AF flåsande i nacken. Det är värt mer än alla pengar i världen!
*kram*
Man får lov att grattulera å det grövsta. Roligt att det löst sej så bra.
Grattis!! :) Är glad för din skull!! :)
Stooooort grattis!

grattis grattis!!! Kul att höra!!! :D

Grattis så skoj =)

Tack snälla ni…och som SharpMissy sa så är det underbart skönt att få slippa AF nu!
På onsdag ska jag gå till dom för sista gången och meddela att jag inte behöver deras "tjänster" längre.
Jobbanvisningen jag fick från dom i fredags ska bli underbart skönt att slippa söka!

Grattis!!! Jag är superglad för din skull =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Grattis!!!!!!

GRATTIS!!!!!!!!!!

GRATTIS!
Jag var på arbetsintervju i fredags, idag ringde dem och sa att de erbjöd mig jobb. 5 tusen mer i månaden bara på att byta jobb.
Bästa lönehöjaren.
Ska skriva kontrakt i morron. Var arbetslös i 7 dagar :)
Ofta är att byta jobb också att få högre lön. Själv har jag sänkt min grundlön ett par gånger.
Trivdes inte på ett jobb där jag tjänade bra (24.000/mån) och tog då ett tillfälligt jobb i väntan på att komma in på annan utbildning, hade 16.000 i månaden. Nu några år senare är utbildningen klar, jag har jobbat ett par år och har grundlön på 20.000. De där 24 kommer jag nog inte att se röken av än på många år.
Dock trivs jag bättre än någonsin nu, både med arbetsuppgifter och arbetskamrater, och det har såklart också smittat av sig på mig privat och jag mår bättre och upplevs av vänner som en roligare och trevligare människa, troligen för att jag är tillfreds med min tillvaro.
Visst är pengar viktigt, men inte allt.
Att ha ett jobb, att ha en tillvaro man trivs med, det är viktigast av allt.
Grattis CBA till jobbet och grattis Jazmine till ditt nya jobb, och löneökning!
mvh Martin

Grattis till jobbet! Skönt för dig att slippa AF, vet hur det är men har nu brutit kontakten med dem åtminstone temporärt. Å hitintills har jag iaf tjänat bättre än med deras hjälp.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

grattis vännen! nu förstår jag ditt prat om husköp!
stora kramar!

#15 Ja nu kan vi börja planera lite mer och slipper leva dag för dag bara :o)
Vi ska betala av några små lån vi har SEN kan vi börja titta på hus på allvar och kanske ÄNTLIGEN få flytta till större :oD
åh så roligt charlotte, ääääntligen !!! :D
*stor kram!!*

Tacki tack :oD

Grattis, grattis! :D Glad för din skull.