Mia Törnblom TV3 ikväll
Ikväll startar Nyberg & Törnblom. Programmet handlar om personlig utveckling och hur man arbetar med sin självkänsla.
Min erfarenhet är att Mia Törnblom är en väldigt intelligent och smart tjej. Renee Nyberg har jag ingen större lust att se men kommer ändå att titta för Mia Törnbloms skull. :)
Tack för tipset zeretki. Jag vet inte än om jag tänker se det, beror lite på andra prioriteringar just nu. Men oerhört bra tips, och en bra grej att diskutera här inne sen.
=)
Jag har tyvärr inte trean, men jag har läst hennes bok. Jag var lycklig i flera dagar!
Tycker hon är helt suverän!

Vilken tid? Har inte en aning om vem detta är.?
Hon är livscoach och lär genom sina böcker och föreläsningar ut hur man skaffar sig självkänsla och självförtroende och vad som är skillnaden mellan dessa två begrepp - mm mm.
Hon är en genomsyrat glad och sprallig person som tidigare varit djupt nedgången i droger och kommit tillbaka.
Hon är en person som man antingen retar sig på för hennes otroliga optimism och glädjeutstrålning eller - som jag - lyfter en så man blir lika glad som hon.
Ja, jag märker efteråt att vissa verkligen stör sig på henne. Själv tycker jag hon är helt lysande och jag BLIR verkliegn glad av henne. :)
Lyssnade på hennes sommarprogram också, där hon själv kommenterade just det att hon kan upplevas som "jobbigt glad"… Men det är väl just såna människor som behövs i allt elände?
#6 Jo, jag tror faktiskt att många vill frånsäga sig ansvaret för sin egen glädje och lycka. Man har hittat offer-rollen och trivs i den, för då kan man få uppmärksamhet och omtanke.
Och då blir man nog rätt irriterad på glada lyckliga människor! :)
Jag fick en hel del insikter igår när jag tittade. Jag har ofta haft problem med att se par som är lyckliga och blivit irriterad på glada vackra människor. Och jag VET varför… Och jag vet också att BARA JAG kan ändra på det. :)

Jag är nog en av dom som blir irriterad på henne ;)

Jag har precis köpt hennes bok och läst ca halva. Har bara positivt att säga än så länge. Glad i hågen var jag när jag såg att Mia Törnblom skulle ha ett program på tv:n. Var ganska så trött innan jag satte mig till rätta för att kolla så jag somnade såklart Grrr…Jag får se framemot nästa program och se till att jag är utvilad.
Jag kanske skulle ta o skaffa den därna boken då? Så jag kan hitta tillbaka till mig själv igen?
Jag har alltid upplevts som en "jobbigt glad" människa. När jag gick på högskolan fick kompisarna spel på mig när jag kom pigg och glad på morgonen och lyste som en sol av livsglädje.
Man fick kommentarer som "fasen du är den enda människa jag känner som är glad vid halv åtta på morgonen" eller "meeen lägg aaav kan du inte vara lika sur som alla oss andra?" Uppepå detta var jag heltidsstuderande och ensamstående tvåbarnsmamma och singel.
Idag har mycket av den där oerhörda glädjen tonat bort. Numer är man inte länge "jobbigt glad" utan kanske mer bara "jobbigt". Äsch, jag vet inte. Men ibland blir jag lite ledsen att jag tappat bort den superglada person jag alltid var förr i tiden…
21.00 ikväll!
Skrämmande att se människor som kontrollerar sin partner på det sättet! Jag hoppas verkligen tjejen kan ta itu med sina problem… Men Mia var lite lugnare i detta program, tyckte jag. :)