Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1851 ggr
My Morin
2014-08-27 17:44
0

Kompliserad kärlek

Hej alla ifokosare!😃

Jag har ett ganska stort problem. 😕Jag börjar från början…..

För 1 år sedan var jag på ett kompisläger med min scoutkår. Då blev jag JÄTTE kär i en kille som jag blev tillsammans med kort där efter.❤️ Vi var tillsammans i 6 månader, och då var jag den lyckligaste tjejen i Sverige.❤️ Men sen kom en annan kille och vill bli tsm med mig. Jag hade varit tsm med honom innan. Så DUUUM som jag är så gjorde jag slut med Wille som han hette och blev tsm med den andra killen. I efterhand ångar jag det jätte mycket. Sen efter när jag hade märkt att den andra killen Ted var bara idiotisk bad jag om ursäkt till Wille jätte många gånger, sen när jag ville bli tsm med han igen, då fick jag värsta gråtanfallet, han var kär i en av mina bästa kompisar…..😕 Nu när jag går på högstadieskolan Karsbackasskolan. Då träffas jag och Wille i mellan lektionerna. Jag vill inte något heller än att vara tsm med Wille och vara lika lycklig som jag var innan, men han e kär i Hanna och Hanna är kär i honom(tror jag). Wille vet inte om mina känslor och jag vågar  inte berätta. Om han inte känner samma sak kanske det blir dåligt med den lilla vänskapen vi har nu. Men jag klarar inte av att se hans kropp, leende och sätt att va sig själv utan att börja gråta av längtan efter honom.

Vill helst ha snabba och seriösa svar!!🤔 Tack på förhand!!! Tack för att denna sida finns…..😃❤️// My Morin med STORA kärleksproblem…….😮😕

Karmatarerskanise
2014-08-27 17:52
5

Det finns inte mycket du kan göra mer än att lära dig av erfarenheten.

Allt man gör får konsekvenser. 

Tycker inte du ska berätta eftersom han tydligen är kär i någon annan.

My Morin
2014-08-27 18:38
0

Finns det någon chans att han kommer tillbaka??😟😭

PrincessMelpomene
2014-08-27 19:01
6

Ledsen men jag förstår dock inte riktigt din logik. Varför göra slut med en kille som du verkligen tycker om och som gör din lycklig? Om du nu hade det så bra varför gör du då slut? för att gräset skulle vara grönare på andra sidan? 

Du får tänka lite på honom också och inte bara dina egna själviska val. Du valde tyvärr att göra slut med honom och det sårade förmodligen honom väldigt. Han verkar ha gått vidare med sitt liv. Att slänga ur sig sina känslor mot honom nu osv är något jag vill avråda dig ifrån, känns som om det skulle vara väldigt själviskt. Om du verkligen tycker om honom bör du väl även tänka på honom? vill du inte att han ska vara lycklig?

Jag säger som Hera (#1) lär dig av dina misstag istället och försök gå vidare.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Sarah
2014-08-27 20:57
4

Du är tonåring och då är alla kärleksproblem stora ;) men säger som de andra. Du får stå ditt kast. Hade han varit singel hade du kunnat prata med honom och berätta hur du känner, Men nu får du vackert låta honom vara och respektera att han har en ny relation. Om ett tag har du träffat ngn annan :)

Karmatarerskanise
2014-08-27 21:57
1

#2 Han har gått vidare precis som du måste göra.