Respektlös kusin
Hej alla!
Tror det bara är så att jag vill skriva av mig då jag fortfarande är irriterad. Ska försöka hålla det kort.
Min morsa fyllde 50 förra helgen och hade en fest då förra helgen. Mycket folk kom och även min pojkvän som jag bara varit tillsammans med i en månad. Vi har ett distansförhållande Göteborg-Stockholm så det är en bit och träffas 2 gånger i månaden. Festen började kl 19 och när det började närma sig 00.30 kände vi bägge att vi ville umgås bara han och jag den sista kvällen ihop på 3 veckor. Har en gästlägenhet i källaren hos min föräldrar som vi var i. Efter lite mys så kollade vi på film, kl var väl 02.30 tror jag. Då knackade dom som idioter på fönstret och vi verkligen bad dom att gå. Fönstret var på glänt så det gick att öppna helt. Där satt dom i ca 20 och ville att vi skulle komma ut och festa och umgås men vi sa väldigt argt nej. Välte ner en blomkruka så hela sängen var full av jord, kastade in ett rödvinsglas så nu har sängen och soffan fläckar som inte går bort. Blåste in rök så hela rummet luktade. Men sedan gick dom. Efter 30 min var jag och killen igång igen och hade sex. Helt plötsligt mitt i akten hör jag några komma mot dörren. Slänger över täcket på oss bägge och hann precis innan dom öppnade. Det var dom två igen. Dom tände och stod och tittade på oss. Vi skriker som idioter att dom ska gå. Dom stod säkert där i 1-2 min och tittade. Sedan gick dom iväg tack och lov. ps. detta var första gången min kille träffade dessa personerna.
Dagarna gick och hörde inte ett pip från min kusin och min brors tjej som gjorde detta mot oss. Skickade en bild på hur det såg ut och undrade när dom tänkte be om ursäkt. Ville också att dom skulle be min kille om ursäkt. Min brors tjej skämdes rejält och bad verkligen om ursäkt och sedan kontakte min kille och bad om ursäkt. Då är det ok tycker jag. Är inte alls arg på henne längre. Men min kusin slog upp en käft och sa att vi var tråkiga och att jag var dum i huvudet som ville umgås med min kille istället för dom. Sedan sa hon att hon vägrade be min kille om ursäkt för han inte hade hälsat på henne. Skrev tillbaka att han visst hälsade och att hon måste varit så full att hon inte kom ihåg detta. Sedan skrev jag att om hon inte ber honom om ursäkt bryter jag kontakten med henne totalt.
Det jag undrar är om jag var för hård att jag till och med vill bryta kontakten helt med henne? Det är ju min kusin som jag har väldigt nära relation med men känner verkligen inte att det dom gjorde var ok och sedan säga så till mig. Någon utomstående som tycker jag gjorde rätt?
Självklart gjorde du rätt. Säg åt kusinen att du vill ha en ursäkt. Ifall det var spriten som var huvudanledningen till detta beteende be också om ett löfte att hon ska dricka mindre.
Om man är så elak när man dricker så ska man inte dricka, men om det inte var spriten som gjorde att kusinen betedde sig så(verkar så på brorsans tjej) så kanske det är ett permanent fel med den personen. Eller har kusinen aldrig gjort något sådant förut?
Väldigt konstigt att hon tycker att man kan göra allt det där för att din pojkvän inte hälsade. Riktigt konstigt. Har hon varit med om något hemskt nyligen?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag vet inte, men det är inte samma person. Hon har förändrats väldigt mycket det senaste året. Men då har hon varit typ elak mot sina kompisar men inte mot mig. Men nu var det min tur. Hon öppnar sig inte heller så det går inte prata med henne om det. Just nu tror jag det är bäst att bara bryta kontaken tills hon stäcker ut sin hand till mig. Men det tror jag inte kommer ske.
Ja, det låter bra, du borde tänka på dig själv i första hand. Berätta för henne att när hon känner att hon kan öppna sig så kan ni prata, men att nu måste ni ta en paus från varandra.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -