Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 1284 ggr
Ceccan
2014-08-28 12:49
0

Sex partner

Hej !

Runt 2003-2004 träffade jag på en kille hos en kompis och just då var jag inte singel , hur som helst så fick han tag på mitt mobil nummer och hörde av sig. Han uttryckte sig att jag skulle lämna mitt förhållande för hans skull. Vilket jag inte gjorde . Några månader senare lämna jag mitt förhållande och ännu en gång träffade vi varandra på en fest & hade sedan följe till krogen. Han sa rätt ut att han ville ha sex med mig. Jag åkte ändå hem själv . Efter ett tag börja våra telefon kontakter öka och han kom på besök vi prata lite allmänt om vardags livet & barnen. Nå väl besöken ökade och tills slut hade vi sex , det dröjde inte länge fören han hörde av sig igen och kom på besök och vi hade sex igen. Så här höll det på till 2007 , då jag en gång sa att nej jag vill inte ha besök eller sex .. Orsaken var att jag låg sjuk och ville bara vara i fred , men han menade på att han kunde bara komma och hålla om mig .. Och jag försökte förmedla att jag hade känslor för honom att jag va kär och inte klarade av att bara ha  sex  relation. Han fortsatte höra av sig och ville komma , medans jag sa nej . Hans talesätt & beteende kände jag att han inte kände det samma för mig utan det var enbart sex och ingen relation han ville ha. Nått år senare hade vi båda nya relationer . 2011 sprang vi på varandra utanför en affär och han gav mig en kram och sa vi hörs och syns . Det kändes som det fans en dragnings kraft i mellan oss en olustig känsla som inte kan beskrivas ….

Mitt förhållande som jag hade vid denna tidpunkt var dramatiskt då min sambo misshandla mig under en mycket lång tid.  Detta förhållande tog slut december 2011. Det dröjde innan jag vågade mig ut och kände mig stark . I oktober 2012 vågade jag följa med min väninna på rocka Billy kväll… Det dröjde inte länge fören mannen som var min sex partner kom fram till mig och åter igen gav mig en kram och sa vi hörs och syns. Mycket riktigt sms:en började komma och han ville komma på besök och han saknade våra samtal och sexet vi hade. Så en kväll bara för ett par veckor sedan kom det ett nytt sms och jag bjud hem honom. Han satt här hela natten och vi pratade . När han åkte gav han mig en kram & en puss på kinden… sms:en fortsatte och det dröjde inte alls länge tills jag blev hämtad och vi åkte hem till honom och hade sex . Nu har han sms:at mig varje dag och kväll , han frågar om han ska hämta mig eller om han ska komma hit och alla sms tyder på sex . I går kväll tröttnade jag på alla sex sms och vågade öppna mig , jag skrev i ett sms att jag hade känslor för honom & har haft det tidigare med andra ord så tala jag om att jag var kär i han. Men att jag märkte att känslorna var inte besvarande på samma sätt . Nu tänkte jag han svarar aldrig tillbaka på sms:et Hans sms är inte lika tydliga som mina han svarar på ett konstigt sätt . 

Många karlar har svårt att tala om känslor och visa . Eller är det jag som fattar noll har han känslor för mig men inte vågar tala om det eller ska jag bara förstå att han tycker om mig ?. Ja jag blir helt knäpp av detta , det är som att åka berg & dalbana !! Mitt stora frågetecken är ska jag fortsätta ha sex med honom eller helt enkelt avvisa på grund av mina starka känslor till honom… Puh

pyromanen
2014-08-28 12:58
2

Tala klarspråk: du, jag känner såhär …. Och nu vill jag veta hur du känner för mig! rakt på öppet och ärligt.

Ceccan
2014-08-28 13:07
0

# 1 

Jo det har jag försökt med får ändå inga vettiga svar av han ..

[JenniN]
2014-08-28 14:40
3

Jag tycker isf att det verkar som att han enbart är ute efter sex. Men han kan inte säga det till dig rakt ut för då vet han att han förlorar dig. Eller så vet han inte riktigt vad han känner men då borde han iofs säga det.

Ceccan
2014-08-28 14:51
0

# 3 

Efter alla dessa år , tycker jag ju själv att man bör veta eller känna vad man känner . Vist bör man tycka om varandra för att kunna ha sex. Det jag menar är att del säger att man inte ska blanda in känslor om det enbart handlar om att ha sex och inget annat. För min egen del känns det som jag får bubbla signaler ifrån hans sida. Tex om han har varit på semester så fort han kommer hem så hör han av sig.Han säger att jag vet vart han finns om jag behöver hjälp med nått. Han har sånt konstigt beteende , han visar även svartsjuka om jag råkar komma ihop med en annan man eller tex dansat med nån annan  , han blir lätt sur och kommer med taskiga kommentarer ..

[Rhodugune]
2014-08-28 20:01
1

#3 Att vara svartsjuk betyder inte att han har känslor för dig, det har inget med kärlek att göra.
Det låter bara som han försöker äga dig, ha dig tillhands som en ägodel.
Den man älskar den litar man på.
Det spelar ingen roll om vad du blir glad av, han ska vara glad för din skull och inte försöka få dig och skämmas, som om du gjort nåt fel.

Oavsätt om han har känslor för dig eller inte kan han inte utrycka dem, vill du verkligen vara tillammans med någon som du kommer att behöver att forsätta tolka, vad han känner för dig och vad det han gör betyder, som inte kommer att kunan vara öppen och ärlig med det så att du vet direkt?
Är det en bra start på en relation?
Visst kan människor förändras och utvecklas, men det är inget man kan räkna med.

En relation ska vara lätt, fylld av positiva saker, man ska ha lätt för att prata, förstå varandra, att det finns en ömsesidig känsla av kärlek och respekt, att man tar hand om varandra och är rädda om varandra, aldrig utnyttjar och slår ner på varandras svagheter och försöker få varandra att må dåligt.
I alla samtal ska fokusen alltid ligga på att förstå varandra, komma överens, aldrig på att vem som har rätt, då kommer man bara fortsätta ha samma gräl om och om igen.
Det kommer alltid att vara vissa saker som man kommer att behöva kompromissa om, men en relation ska inte vara en ända lång kompromiss.
Den ska bygga på att man accepterar varandra som den man är.
Han vill bara ha en sexuell realtion med dig som det låter, du försöker ändra på honom. för att du vill ha en kärleksrealtion och han försöker ändra på dig.
Det låter som ni kommer att ha en evig dragkamp där ingen kommer att vinna, bara stå där som förlorare båda två.

Det är så viktigt att man vill ha ut samma sak, att man är överens vad gränserna går och vilken typ av förhållande man vill ha.
Alla vill inte ha en kärleksrelation med de som de har sex med, alla vill inte ha en monogam relation, utan vill kunna både älska och ha sex med eller bara älska de personer som de vill ha en relation med.
En del vill bli sambos, andra trivs med att bo isär, alla vill inte ha barn, bo på landet i stan….. osv.

Ni verkar så okompatibla man kan bli.
Om jag var du så skulle jag fråga honom rent ut, säga såhär och såhär är vad jag vill ha ut i en relation med dig.
Kan han inte berätta, för att han inte kan eller vet vad han vill, så skulle jag släppa honom och gå vidare.

Ceccan
2014-08-29 09:04
0

Det handlar inte om att inleda ett förhållande , utan jag vågade tala om för honom vilka känslor jag hade och har haft i många år. Eftersom det är han som har legat i och jaga mig ( Som jag ut trycker det som ) tänkte jag väl som sådan att om jag vågar tala om vad jag känner , kanske han känner lika dant & vågar bemöta mina känslor. Svaret jag fick var ( Visste ) …. Och du vet med …. & nästa meningen innehöll ( Kravlöst sex )  Jag förklarade att bara för att jag vågar tala om mina känslor betyder det inte jag ställer krav ! // Kanske är det så som mina tonårsbarn säger att man kan inte ha ( KK  ) när man är så gammal som jag utan att få känslor …

[Rhodugune]
2014-08-29 17:45
3

Så dina funderingar handlar om att du undrar om det kan var rätt för dig att ha kravlöst sex med honom trots att du har romantiska känslor för honom?

Om att ställa krav, det handlar inte så mycket om du ställer krav på honom eller inte, utan om ni verkligen kan mötas i vad ni båda vill ha ut av en relation.
Det han gör är inte fel, vissa trivs bäst med att ha sex på det viset, varför ska han ändra sig för din skull om det fungerar för honom?
Det kommer bara göra er båda olyckliga, att försöka förneka vad ni båda behöver ifrån en relation för att må bra.

Om det räcker för dig att ni bara är  här och nu, att han bara känner för dig på ett vänskapligt/sexuellt plan, i alla fall inte på ett plan där han är ute efter ett förhållande med traditionella mått mätt.

Att det inte gör dig något att det inte kommer leda till en pojkvän/flickvän sambos/giftas relation, utan handla om vänskap och sex så länge det känns bra.

Skulle det räcka för dig?

Det är det jag undrar för jag ser inget i det hur du beskriver honom som tyder på att han vill ha något mer än vänskap eller sex, ser inte de dubbla signaler som du pratar om.
Han verkar trivas med dig som en sexpartner, punkt.
Att han verkar ha lite förlegade macho syn på hur han tar sig rätt att vara svartsjuk.
För mig skulle det vara oerhört avtändande med en person som försöker begränsa mig och få mig att må dåligt över hur jag har valt att föhålla mig till andra människor, dansa med och ha kul med andra.
Ni har ingen överenskommelse, du är inte hans ägodel att uppfostra och begränsa.
Visst kan man ha vissa överenskommelser om man är tillsammans, vad gränsen för otrohet går, vissa har inte ens en sån gräns, men att han tycker att han har rätt att kliva in och bestämma vad gränsen går i er ickerelation ser jag bara som så nedvärderande och respektlöst beteende emot dig, det är så längt ifån kärlek man kan komma.

Ceccan
2014-08-30 12:30
0

Tack så jätte mycket och jag har läst allt du har skrivet. Tanken på att jag har blivit misshandlad tidigare m,m & lever sedan ett tid tebax med skyddat , blev jag glad när han hörde av sig och att han förstår att jag inte har så lätt. Han har hört av sig alla dagar & jag har läst hans sms mer än en gång . Jag vill tacka dig för att du fick mig att inse att han egentligen inte bryr sig så mkt om vad jag känner utan bara om att han själv skall må bra. Eftersom vi båda är singlar , har jag förslagit en massa saker som skulle kunna ha gjort i hop , vi har inga små barn längre utan skulle kunna ha trevligt tillsammans på många sätt. Nå väl han säger att han gillar mig och saknar den tiden vi hade för länge sedan , när vi träffades och prata , och fikade i hop . Så det räckte med ett besök så fick han m ig dit han ville. Det tog 2 år innan jag bjud hem han och han har mer eller mindre hört av sig varje dag i 2 års tid. Men som sagt nu talade jag om det för honom i går att jag klara inte av att ha enbart sex och inleda ett förhållande är förtidigt för mig ( ja är inte redo ) och jag ska inte ha sex heller då jag är så känslig av mig och har lätt för att känna mig oälskad eller jag inte duger / därmed måste jag bygga upp mitt självförtroende och blir mer stark i psyket // ha det gott