Rastlös
Hej! Tänkte mest skriva av mig lite.
Känner mig så otroligt rastlös och det känns som att det inte händer någonting i mitt liv =/ Jag kom precis hem från en resa med en kompis, och det var verkligen kul att komma ut och uppleva världen! Men väl hemma igen känns allting trist. Speciellt nu när alla mina vänner har flyttat från orten.
Jag studerar lite på distans och har ju en del arbete att göra på dagarna, mest för att få CSN och få tiden att gå. Men plugget på distans innebär också att jag mest sitter hemma vid datorn alla dagar. Jag bor hemma hos mina föräldrar men har stor lust att flytta hemifrån. Men det är inte lätt att skaffa något eget, speciellt inte när man inte har ett jobb. Har varit arbetssökande i 1 år och det känns mer och mer hopplöst på arbetsmarknaden.
Jag träffade en kille nu i somras och det ger mig hopp :) Vi har bara setts några gånger, men det har ändå känts bra vid de träffarna. Problemet är bara att han jobbar i ett annat land och kommer bara hem till Sverige några gånger i månaden. Så jag vet inte hur jag ska gå vidare med det. Min plan är väl att prata med honom nästa gång han kommer hem och höra hur/om han vill fortsätta ses.
Det känns som mitt liv står stilla. Eller att jag står och trampar på samma ställe. Någon som varit i samma situation och kan ge lite uppmuntrande tips på hur man tar sig ur det?