Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2924 ggr
amandain
2014-09-10 08:06
0

Bara onani?

Jag undrar om det är onormalt att som tjej inte vilja ha sex med nån annan människa men ändå vilja ha sex med sig själv ibland, alltså onanera. Måste man vilja ha sex med nån annan kille eller tjej för att vara normal?

Roamer
2014-09-10 08:20
6

Det enda onaturliga sexet är att inte ha nått sa Freud, så att ha  med sig själv är ju då helt naturligt. Gör det du trivs med och fundera inte så mycket om vad som andra klassar som normalt så länge du mår bra.

Katti
2014-09-10 08:20
4

Nej, det måste man absolut inte!!!

Tjeja
2014-09-10 08:22
14

Eeh… det är inte onaturligt att vara asexuell och inte vilja ha sex över huvud taget ens med sig själv heller!

Onnani är för övrigt helt normalt och det smidigaste sexet egentligen på alla sätt utom om man vill bli gravid. ha ha..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

amandain
2014-09-10 08:27
0

alltså jag menade inte att jag trodde eller tyckte onani var onaturligt, men menar man borde ju vilja ha annat sex också kanske.

Roamer
2014-09-10 08:31
0

"sa Freud". Gör det inte till en post om dig själv när det är TS som sökte stöd…

Tjeja
2014-09-10 08:39
2

#4 det är inte alls onaturligt! alla är inte av naturen attraherade av andra under alla perioder i sitt liv. Endel blir det aldrig över huvud taget och klassas som asexuella.

Det är naturligt, bara kanske inte det vanligaste att man känner så genom hela sitt liv, men fortfarande inget onaturligt. :)

Tvärt om så är det snarare naturligt att ha sådana perioder i sitt liv då man inte alls är intresserad av sex med andra, och även perioder när man inte vill ha sex alls ens med sig själv heller.

Så det handlar oftast om perioder beroende på var man befinner sig i livet, hur man mår och vad som är aktuellt i ens tillvaro, men ibland finns även de som känner på samma sätt hela livet rakt igenom också. :)

Kanske du kommer ändra dig när du blir riktigt kär på allvar någon gång, eller om du börjar längta efter barn kanske också sexlusten påverkas, behöver inte göra det men kan ändra sig.

Så i alla fall ingenting att oroa sig över alls, utan låt dig och din kropp känna och styra vad som känns bra för dig! Så länge du inte skadar andra, och det kan du aldrig göra när du har sex med bara dig själv! :)👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

amandain
2014-09-10 08:49
0

ok, jag har haft 2 st partners i 2 olika förhållanden och de blev riktigt riktigt sura på mig när jag ej ville ha sex. Speciellt när det till sist kom fram att jag ändå brukade onanera när jag var själv. För då hade jag ju sexlust och då tyckte de att det var dåligt gjort av mig att tacka nej till sex och sedan ha sex med mig själv.

Men är singel nu och jag får väl leva så då. För jag har aldrig velat att nån ska röra mig sexuellt. Jag vill sköta det själv.

obstitant
2014-09-10 09:17
0

Om du vill ha romantiska relationer med andra människor men inte ha sex med någon kan det funka med någon som är asexuell. Eventuellt kan du också vara asexuell - det kan definieras som avsaknad av sexuell attraktion, och en del asexuella uppskattar ändå sina egna könsorgan, så att säga. Värt att kolla upp och fundera över i alla fall!

http://www.umo.se/Jag/Asexualitet/

ChristineL
2014-09-10 09:55
0

Nej, det är inte onormalt. Det är stor skillnad på onani och annat sex.

mieeow
2014-09-10 19:32
1

Som andra sagt är det absolut inget onaturligt. Och om en person verkligen älskar dig så respekterar den att du inte vill ha sex, sedan vad du gör med din egen kropp själv är helt upp till dig själv och vad du trivs med. :)

Rita-S
2014-09-10 19:41
1

Det är inget onormalt i att gilla onani mer än att ha sex. Och det är inte som så att alla killar är sex-galna testosteronbomber bara för att ryktet vill ha det till att alla killar är så. Det finns många killar som absolut gillar sex utan att vara sexgalna, och det finns många killar som inte är särskillt intresserat av sex i någon stor grad med.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mieeow
2014-09-10 19:50
0

ja, precis som #11 skriver är det bra att tänka på. Ofta framställs det så snävt hur sexintresserad man är, att alla killar är sexgalningar och tjejer inte är särskilt intresserade. Detta stämmer kanske i vissa fall, men det finns lika många fall där det inte stämmer! 

Sex är olika, hur, när, med vem, hur ofta och allt sånt är så extremt olika mellan personer. 

Min inställning är som min mamma alltid sagt "allt är okej så länge ingen skadas, varken du själv eller någon annan, det skall vara njutningsfullt" :)