Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 3592 ggr
bettan1967
2014-08-31 16:47
0

besvikelse

I går upptäckte jag att min pojkvän hade lagt upp på fb att hans relation var komplicerad men han har inget sagt till mig.

Kände mig så förbannat besviken när jag trodde allt var ok mellan oss.

Försökt att ringa och sms han men han vägrade och svara sen helt plötsligt i går kväll får jag att sms: jag hör av mig i morgon och jag tänker inte besvara på nåt så dumt..

Fattar noll och sedan dess har jag inte hört ett ljud av han. Det gör ont och sårande. 

Frågade vad han mena men det strunta han i så nu ligger jag här med ångest och mår skit.. Detta triggar mig och mår inte bra av och så vet han hur jag blir. Ett enkelt svar så hade det varit över.

Han ska ringa har han sagt men det tror jag inte på.. han gjorde så här förut men ändrat sig under fyra månader.

Hatar att bli nonchalant och jag tappar tilliten till honom och så påstår han att han är ärlig men hur ska jag uppfatta det ?? vi har varit ihop till och från i två år.  

Elisabeth

Karmatarerskanise
2014-08-31 16:49
3

Onekligen märkligt att ändra status på det viset om ni inte har problem.

JonnaCecilia
2014-08-31 16:58
6

Men det där var ju jättekonstigt, varför skriva något på facebook istället för att kommunicera? Styrkekramar till dig!

bettan1967
2014-08-31 17:10
0

Ja visst är det så men då kan man väll ändå säga nåt till mig.. jag trodde allt var bra i    mellan oss..

Elisabeth

[Thiah]
2014-08-31 17:52
1

Du kanske inte behöver läsa in så mycket i en fb ändring och att det är därför han inte vill svara. Tog min karl flera år att ens ändra att han var tillsammans med någon bara för att han inte tänker på det. Huvudsaken är ändå hur det känns mellan er. Ändrade han eller har det stått så hela tiden?

_Fisken
2014-08-31 22:34
5

På mig låter det som om han är en fegis och kanske inte vågar säga dig att han inte är så het på dig. Han ändrade status för att visa andra att han kan vara ledig om rätt frågar.

bettan1967
2014-09-01 09:23
0

#4 han har ändrat det nu.. och #5 ja han är en riktig fegis. och det är väll så jag känner med att han ska visa andra. är så ledsen och besviken när man ha inte kan säga som det är..

Elisabeth

obstitant
2014-09-01 12:24
3

Väldigt fegt och oschysst att inte prata om sin tveksamhet med dig innan han annonserar ut den till resten av världen.

bettan1967
2014-09-01 13:40
0

saken är att han skriver aldrig om sig själv på fb.. när jag frågade han i går så säger han att han vill få folk att prata.. det vet jag är skitsnack

Elisabeth

Sk007
2014-09-21 07:21
2

Gör slut!

bettan1967
2014-09-23 20:02
1

Nu har jag inte pratat med han sedan söndag och jag har inte ringt eller skickat sms.. jag är inte så intresserad längre för det är han som gör det så.. han har drag åt det narcisstiska hållet har jag fattat,

Elisabeth

vallhund
2014-09-24 20:29
1

Hur har du fattat att han har drag åt det narcissistiska hållet?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

_Fisken
2014-09-24 20:46
0

Hur ser definitionen ut på ett förhållande? När är man "tillsammans"? När upphör förhållandet att vara ett förhållande med sex och känslor och omtanke? Säg mig det någon.  Blir det "slut" mellan ett par utan att det märks? Ska man säga "Nu är det slut" och det lixom bli definitivt? Så man fattar spelreglerna? Har alla människor samma synsätt och definition? Frågor frågor….

bettan1967
2014-09-25 16:26
0

I hans beteende och jag är skötare och har träffat på människor med detta drag. Sen var det en vän som sa till mig och då började jag gå in och läsa en hel del.  Det  stämmer så bra med det som är gällande min särbo.

Det är så att min terapeut varnade mig för honom redan för ett år sedan, min särbo och jag har nämligen samma läkare.

Jag skulle i vanliga fall säga att det är slut och varför men i detta läge så kanske inte men det är inte så snällt heller.  Eller ska man bara sluta att svara och nonchalera den andre men vill man bli bemött så själv.  När man är tillsammans det är när man delar saker och ting i tex sina vardagliga saker som man gör, sex och ömhet, respekt.  det är vad jag tror i alla fall men en intressant fråga.. hoppas flera svar kommer..

Elisabeth

_Fisken
2014-09-25 17:02
0

Jag försöker uppträda på ett korrekt och hövligt sätt som som jag tycker jag ska vara eller rättare sagt försöker vara. Jag undviker att sjunka under mina nivåer.

Som jag ser det har ett förhållandet en cykel och en trend. Cyklerna kan vara långsamma, typ månader. Men likväl har den en trend. När man känner av att trenden är på väg nedåt och har varit så länge så kanske man kan börja fundera på att ha ett samtal med partnern.

vallhund
2014-09-25 19:17
9

Vad du som skötare kan läsa in i psykiatriska texter är knappast relevant. Det eran gemensamma läkare sagt till dig är ett grovt övertramp av sekretesslagen o borde anmälas till Socialstyrelsen, eller den myndighet som nu övertagit funktionen att granska legitimerade personers lämplighet att få behålla sin legitimation.
Att bryta sekretessen är ett allvarligt brott.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

bettan1967
2014-09-29 07:20
1

Nä jag skrev att min terapeut varnade och att vi hade samma läkare som mig MEN jag skrev inte att han berättat för mig om min särbo . Varna kanske var mera att han vet hur jag är i relation för att det inte är bra för mig och att HAN kanske vet saker om min särbo men han är där för min skull men sagt nåt nej förutom att relation ska jag passa mig för. NEJ han har inte brutit sin tystandsplikt och sagt nåt olämpligt.

Jag har en lång psykiatrisk väg bakom mig själv och det jag har läst har fått mig mer  kompletterad. Det är lite skillnad, är man bara läst har man kanske svårt att se helheten men som sagt jag har befunnit mig där i många år och kan mycket av min sak (inget skryt).

Elisabeth