Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 5683 ggr
aekitsune
0

Sambon vill bara vara hemma

När jag och sambon träffades hade vi alltid roligt. Vi gick på restauranger, bio, spelade minigolf, och allt annat spontant. I värsta nödfall (när csn tog slut i slutet av månaden) såg vi på film, och då brukade vi laga roliga middagar och duka fint. Nu för tiden vill han BARA vara hemma och spela dator eller kolla på tv. Han vill att vi ska umgås bara vi två, eftersom han tycker det är "jobbigt med massa folk överallt". Jag begär saker som att gå på krogen och ta varsin drink/läsk/öl/whatever och sen gå hem, men det verkar vara världens jobbigaste projekt i hans värld. Gå en mysig promenad med hunden, och ta med sig picknick? Det "giter" han inte. Giter är hans favoritord, han giter aldrig någonting. Han är alltid trött för "det har varit en lång dag". Jag är så OTROLIGT trött på detta. Jag pluggar naturvetenskap på heltid på universitetet medan han pluggar typ på halvfart för att få upp gymnasiebetygen. Dessutom har jag två extrajobb både på vardagar och helger, jag sköter alla hundpromenader och enbart jag diskar, tvättar och städar. Ändå är det han som inte har ork. Jag vet att jag är en sån människa som behöver max typ fem timmars sömn per natt, och ändå kan hålla igång en hel dag, men ändå. Ska jag verkligen behöva leva såhär? Vi bor i hans stad, jag känner inga här förutom hans kompisar (pendlar till universitetet i en annan stad), så jag kan knappast gå ut spontant med vänner, utan det måste planeras i förskott. Jag har lätt för att lära känna nya vänner, men jag vill inte gå till en krog själv och tränga mig på random människa jag träffar. Jag har dessutom inte lust att gå utan honom. När jag försöker prata med honom blir han sjukt defensiv och tycker att det är jag som bara "vill ut och supa", eller "älskar att klaga". Några gånger har jag sagt att jag inte pallar leva ett liv såhär, och att jag i så fall vill gå skilda vägar, och då blir det plötsligt