Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2963 ggr
molam
2014-10-15 00:40
0

Ett smärre problem

Hejsan.

Längesedan jag startade en tråd här nu, men sist jag gjorde det kanske ni minns att jag skrev att jag träffat en kille som jag gillar (många minns nog inte) Och jag började träffa han och han var super mysig, men min Sociala fobi och blyghet gjorde det galet svårt, men han var ändå lika trevlig för det, MEN nu har jag fått reda på (för 3-4 veckor sedan) Att han hatar barn och hundar… Vilket är nått jag inte skulle kunna leva utan, jag älskar barn och hundar han avskyr barn och ogillar hundar och vill inte ha en hund, i övrig är han världens snällaste, kan detta ändras eller är det kört? han är 22 nu.

Men sen nu på sistone, då har jag börjat snacka med en kille över internet som är jätte mysig, snäll trevlig älskar barn och han vet att jag är blyg och har problem att lita på folk pga social fobi, men han säger att han tänker vinna min tillit, han tänker inte ge opp även om det tar ett två eller fem år så SKA han vinna min tillit. Jag har inte sett killen men pratar ofta med han på Skype och sådär  vi har jätte roligt han får mig att bli glad och varm i  hela kroppen, vi har även samma lika intressen, men han bor i skåne, jag i västernorrland. Vi har pratat om att träffas nån gång…

Skulle det vara b'ttre att satsa på han? eller kan den första kille ändra sig och vilja ha barn och hundar? vad tror ni?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cindy S
2014-10-15 02:45
6

Du är kanske känslomässigt otrogen? Är ni exklusiva i ert förhållande eller är det här internetdejtandet ok med din pojkvän(och det låter som om det är det det är, eftersom att den andra vill ha dig och du funderar på det)? Ifall du tror att din pojkvän skulle ha problem med det, men du vill inte sluta. så tycker jag du borde avsluta ditt förhållande och pröva den nya killen. Men, är han något att hänga i granen om han är en sådan som är ok med att vara "den andra mannen"? Kommer att han vara dig trogen?

Din pojkvän kanske ändrar sig, kanske inte. Vill du slösa flera år av ditt liv på att vänta och se? Älskar du honom tillräckligt för att stanna(och erkänna att du varit otrogen, eller nära nog, hoppas jag)? Det beror väl också på ifall du vill skaffa barn snart eller inte?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Cindy S
2014-10-15 02:46
0

Du är kanske känslomässigt otrogen? Är ni exklusiva i ert förhållande eller är det här internetdejtandet ok med din pojkvän(och det låter som om det är det det är, eftersom att den andra vill ha dig och du funderar på det)? Ifall du tror att din pojkvän skulle ha problem med det, men du vill inte sluta. så tycker jag du borde avsluta ditt förhållande och pröva den nya killen. Men, är han något att hänga i granen om han är en sådan som är ok med att vara "den andra mannen"?

Din pojkvän kanske ändrar sig, kanske inte. Vill du slösa flera år av ditt liv på att vänta och se? Älskar du honom tillräckligt för att stanna(och erkänna att du varit otrogen, eller nära nog, hoppas jag)? Det beror väl också på ifall du vill skaffa barn snart eller inte?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

rudyC
2014-10-15 08:03
6

om han HATAR hundar och ungar så är det nog kört att få han att ändra sig… sorry

molam
2014-10-15 08:48
0

#1 Nej nej du har missförstått, jag har ingen kille Vi har bara träffats ett par gånger men jag har börjat ta Håll nu för att ja han hatar barn och hundar, Men nej har ingen kille ingen alls ^^ Så känslomässigt otrogen vet jag att jag INTE har vart :p
Förlåt om det kändes oklart ^^

#3 Jag var nästan rädd för det speciellt eftersom han är 22 redan, och troligtvis vet vad han vill och inte.

Karmatarerskanise
2014-10-15 10:44
12

Är barn och hund något man verkligen vill ha ska man inte gå in i ett förhållande med någon som inte vill ha det och hoppas på att personen äbdrar sig.

Det finns dom som aldrig ändrar åsikt gällande barn och djur.

[Devya]
2014-10-15 11:27
4

Det är inget att satsa på om man är så pass olika i så pass viktiga frågor. Jag tycker personligen att det är två viktiga saker, att man är på samma nivå då det kommer till barn och djur.

molam
2014-10-15 12:26
0

Han har sagt att han inte gillar hundar för han blev attackerad när han var liten, av en hund, så han har varit rädd för dom fram tills nu, nu Accepterar han dom med det är inget han skulle vilja ha som husdjur.
Och barn hatar han för att han inte är bra med barn som han själv säger, så då kanske man får ta och Dra sig undan lite då, för BArn är nått jag verkligen vill ha, och tror inte jag skulle kunna leva utan en hund iaf

Cindy S
2014-10-15 22:22
1

Okej, då ska du ju fortsätta prata med den andra. Gör det som gör dig lyckligast. Kan den som inte vill ha barn göra dig lycklig inom en snar framtid? Du kan ju inte vänta och hoppas att han ändrar sig.

Jessica Jones (2015-)

molam
2014-10-16 01:32
0

#8 Jag tror inte den som inte vill ha barn kommer kunna göra mig lycklig för jag vill ha en familj, starta en familj och ha nån att leva för som behöver mig, NEj jag kan ju inte vänta allt för länge, han kanske aldrig ändrar sig…

[Eleya]
2014-10-16 14:36
1

När jag var 22 "hatade" jag också barn, mest för att jag visste att jag inte var redo för ett sådant ansvar och ville inte heller ha den. Visste inte heller hur man skall handskas eller umgås med barn. Han kanske också går i samma tankar fast han inte sätter ord på dem.

din kille kan komma att ändra sig med tiden,  man vet aldrig helt säkert. Men om du vill ha barn inom en snar framtid och vill hitta rätt man nu så lyssna på ditt hjärta.

Att vinna någons tillit gör man heller inte över internet, endast ett liv tillsammans med vardagliga handlingar kan vinna ens tillit. Ord är värdelösa över internet, där kan du vara vem du vill. Men i vardagen, där ni ständigt umgås väger handlingar tyngst. Och då kan det ändå ta flera år att bygga upp det.

molam
2014-10-16 14:49
0

#10 Har ingen kille för att understryka ;) Men han hata verkligen barn han vvet att han kan ta hand om barn eftersom han tagit hand om sin kusins barn eller vad sjutton det var så det är inte det som är problemet, och han har även fast hobb och snart egen bostad, så han KAN ta hand om barn han vill bara inte, han hatar barn, hatar allt som har att göra med barn.

Och denna killen som inte tänker ge upp förrän han har vunnit min tillit, vi har pratat om att träffas och sådär med, Han var den som tog upp det där med att träffas, men pga problem med tillit så vet inte jag riktigt om jag vill men han tänker inte ge opp i första taget han vill träffa mig och han vill vinna min tillit.

Halvdansken
2014-10-16 17:48
5

Nu vet jag inte hur gammal du är, men varför inte bara stunta i bägge två, ha kul med dina kompisar ett par år och när du träffar den rätte så ska jag lova dig att du inte behöver skriva in här och fråga. Då vet du.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

molam
2014-10-16 18:50
0

20, Skriver därför att lag litar inte på folk vet inte hur jag ska göra, är lite rädd för att gå in i ett förhållande eller ens prata om det då jag haft ett uruselt förhållande en gång i livet